Τα οχήματα με efuels έχουν πολλαπλάσιες εκπομπές άνθρακα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τα οχήματα με efuels έχουν πολλαπλάσιες εκπομπές άνθρακα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τα αυτοκίνητα που θα κινούνται με συνθετικά καύσιμα (eFuels) θα εκπέμπουν σχεδόν πέντε φορές περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα ηλεκτρικά οχήματα, σε περίπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεχτεί τα καύσιμα να μην είναι 100% ουδέτερα από άνθρακα, αλλά να μειώνουν τις εκπομπές των ρύπων κατά 70%.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεσμεύτηκε να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία οχημάτων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα οποία θα μπορούν να τροφοδοτούνται μόνο με συνθετικά καύσιμα, γνωστά και ως efuels. Για να είναι επιλέξιμα πρέπει να φτάνουν την πλήρη κλιματική ουδετερότητα, δηλαδή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 100%. 

Ωστόσο ένα προηγούμενο σχέδιο, έθετε ως υποχρεωτικό στοιχείο τα συνθετικά e-καύσιμα να μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μόνο κατά 70% σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα. Αυτό προκάλεσε αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις, αλλά και εντός της Επιτροπής, καθώς η αρμόδια υπηρεσία για τη δράση για το κλίμα προειδοποίησε ότι θα μπορούσε να δημιουργηθεί προηγούμενο για τις συγκεκριμένες τεχνολογίες που θα θεωρούνταν «ουδέτερες ως προς το CO2», παρόλο που δεν υπήρχε πραγματική ουδετερότητα ρύπων.

Ακριβώς πάνω σε αυτή την παράμετρο στηρίχθηκε η μελέτη που εκπόνησε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, καθώς υπολόγισε τις εκπομπές CO2 των e-καυσίμων στη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και τις συνολικές εκπομπές που απαιτούνται για την παραγωγή, τη διανομή και τη χρήση των καυσίμων. Η ανάλυση δείχνει ότι τα αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα θα εκπέμπουν 61 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο CO2 το 2035, εάν οι νομοθέτες εφαρμόσουν ασθενέστερα κριτήρια ως προς την ουδετερότητα των καυσίμων. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία θα εκπέμπουν μόνο 13 γρ/ χλμ (από ελαστικά, φρένα, κ.α.) όταν φορτίζονται με ηλεκτρική ενέργεια από το δίκτυο. 

Δειτε ακομη

Σύμφωνα με το διευθυντή πολιτικής αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Alex Keynes, ενώ τα συνθετικά καύσιμα θα είναι ουδέτερα από άνθρακα σύμφωνα με το σχέδιο της Επιτροπής, θα εξακολουθούν να εκπέμπουν ατμοσφαιρικούς ρύπους, ιδίως τοξικά NO2. «Οι δοκιμές έδειξαν ότι τα αυτοκίνητα που κινούνται με e-καύσιμα εκπέμπουν τόσα οξείδια του αζώτου (NOx) όσο και οι κινητήρες ορυκτών καυσίμων (περίπου 22 mg/χλμ) και πολύ περισσότερο μονοξείδιο του άνθρακα και αμμωνία. Η επιβάρυνση του περιβάλλοντος είναι μεγάλη. Τα συνθετικά καύσιμα είναι επίσης ακριβά στην παραγωγή και η πλήρωση των αυτοκινήτων με συνθετική βενζίνη θα κοστίσει στους οδηγούς πολύ περισσότερο από το να χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρικό όχημα. Μάλιστα μπορεί να είναι και πιο ακριβά από τα συμβατικά καύσιμα», τόνισε ο Keynes.

Αφιέρωμα - Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος - Ο δρόμος προς την αειφορία
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER