Ο κολοσσός Cosco Shipping, η οποία παρήγγειλε πρόσφατα 12 containerships με τη δυνατότητα χρήσης καυσίμου μεθανόλης, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τη State Power Investment Corp Limited (SPIC), τη Shanghai International Port Group (SIPG) και την China Certification & Inspection Group (CCIC). Μέσω αυτής της κίνησης, η Cosco αναλαμβάνει ηγετικό ρόλο στην ανάπτυξη αλυσίδας εφοδιασμού πράσινης μεθανόλης, ως εναλλακτικού καυσίμου, στη ναυτιλία.
Στη συνεργασία θα εξετασθεί η παραγωγή, η μεταφορά, ο ανεφοδιασμός και η πιστοποίηση της πράσινης μεθανόλης για τα πλοία, καθώς όπως αναφέρει η ίδια η Cosco αποτελεί «κρίσιμο βήμα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και για την επίτευξη περιβαλλοντικής βιωσιμότητας». Η Cosco Shipping ανακοίνωσε ότι οι εμπλεκόμενες εταιρείες σκοπεύουν να αξιοποιήσουν τις αντίστοιχες γνώσεις τους για να διασφαλίσουν την επιτυχή ανάπτυξη όλων των βασικών πτυχών της πράσινης βιομηχανικής αλυσίδας μεθανόλης, που θα πληροί τόσο τα εγχώρια, όσο και τα ξένα πρότυπα πράσινης πιστοποίησης.
Επιπλέον, η συνεργασία θα επιδιώξει να προωθήσει την υλοποίηση και της πρώτης παρτίδας έργων παραγωγής της πράσινης μεθανόλης στην Κίνα, καθώς και άλλων εναλλακτικών καυσίμων για τη ναυτιλία. «Η δημιουργία μιας πράσινης βιομηχανικής αλυσίδας μεθανόλης δεν είναι μόνο απαραίτητη για τις ναυτιλιακές εταιρείες ώστε να ευθυγραμμιστούν με τη νέα τάση της πράσινης, χαμηλών εκπομπών άνθρακα και της έξυπνης ναυτιλίας, αλλά και για να προσφέρουν στους πελάτες τους βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας σε παγκόσμιο επίπεδο», αναφέρει σε ανακοίνωση της η Cosco Shipping.
Η Cosco αναφέρει επίσης ότι αυτή η σημαντική πρωτοβουλία χρησιμεύει «για την ανάπτυξη πράσινων και χαμηλών εκπομπών άνθρακα βιομηχανιών». Ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons θεωρεί ότι τα πλοία με δυνατότητα χρήσης μεθανόλης αντιπροσωπεύουν το 36% της χωρητικότητας εναλλακτικών καυσίμων που έχει συναφθεί από τις αρχές του έτους έως σήμερα, από 11% που ήταν το 2022. Οι παγκόσμιες παραγγελίες για πλοία με κινητήρα μεθανόλης έχουν ξεπεράσει τα 200 έως σήμερα.
Το 2022, η Cosco Shipping παρήγγειλε 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου μεθανόλης, το καθένα με χωρητικότητας 24.000 TEUs, καθιστώντας τα τα μεγαλύτερα στον κόσμο. Η παράδοση των νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αξίας 239,8 εκατ. δολαρίων το καθένα, θα κατανεμηθεί στα έτη 2026 και 2028.
Η Cosco Shipping, με έδρα τη Σαγκάη, διαθέτει στόλο 1.394 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 113,8 εκατ. dwt. Η χωρητικότητα του στόλου της σε εμπορευματοκιβώτια είναι 3 εκατ. TEUs, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση παγκοσμίως, ενώ ο στόλος της στην αγορά των bulk carriers φτάνει τα 437 πλοία. Το Σεπτέμβριο 2023, η China Merchants, ο νούμερο δύο πλοιοκτήτης της χώρας, παρήγγειλε το πρώτο στον κόσμο VLCC διπλής καύσης μεθανόλης. Η China Merchants έχει επίσης παραγγείλει φορτηγά πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων με κινητήρα μεθανόλης και δεξαμενόπλοια τύπου aframax.