Μέχρι το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατ. δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την Ε.Ε

Μέχρι το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατ. δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την Ε.Ε

Μέχρι σήμερα σχεδόν το 50% όλων των σημείων φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συγκεντρώνεται μόνο σε δύο χώρες σε όλη την ΕΕ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, για να μπορεί να επεκταθεί η ηλεκτροκίνηση, μέχρι το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατ. δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την Ε.Ε. Σε περίπτωση που υλοποιηθεί αυτό το πλάνο, θα επιτευχθεί μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% για τα επιβατικά αυτοκίνητα.

Η Ολλανδία έχει περίπου 90.000 φορτιστές και η Γερμανία περίπου 60.000, τη στιγμή που οι δύο χώρες αποτελούν λιγότερο από το 10% της συνολικής επιφάνειας της Ευρώπης. Όμως τα επόμενα χρόνια αναμένεται αλματώδης αύξηση των σημείων φόρτισης. Ειδικά όσο φθάνουμε το 2035, οπότε θα υπάρξει απαγόρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη παραμένει βασική πρόκληση για όλα τα κράτη. Τα επαρκή σημεία θα δώσουν την αναμενόμενη ώθηση, ενώ μεγάλη σημασία έχει και η ισχύς των φορτιστών, καθώς σήμερα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό είναι κάτω από 22kw.

Το 2035, όλα τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά που θα πωλούνται στην Ε.Ε θα έχουν μηδενικές εκπομπές CO2. Ωστόσο, το 2050, περισσότερο από το 20% των αυτοκινήτων και των φορτηγών και περισσότερα από τα μισά βαρύτερα οχήματα στους δρόμους αναμένεται να συνεχίσουν να εκπέμπουν ρύπους από τις εξατμίσεις τους, καθώς θα έχουν ακόμη κινητήρες εσωτερικής καύσης. 

Ωστόσο, δεν πρέπει να παραγνωρίζεται το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά οχήματα, παρά τα σαφή πλεονεκτήματα τους, θα εξακολουθούν να έχουν αποτύπωμα και να επιβαρύνουν το περιβάλλον, προκαλώντας ρύπανση από τα φρένα, τα μικροπλαστικά και από τα ελαστικά, ενώ αποτύπωμα θα αφήνει και η ενέργεια όταν αυτή δε θα προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Must Reads
rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER