Το μεγαλύτερο ηλεκτρικό φορτηγό υπόγειων εκμεταλλεύσεων ξεκινά τις δοκιμές στο Sunrise Dam

Το μεγαλύτερο ηλεκτρικό φορτηγό υπόγειων εκμεταλλεύσεων ξεκινά τις δοκιμές στο Sunrise Dam

Μια τριμερής συμφωνία μεταξύ του ιδιοκτήτη του ορυχείου AngloGold Ashanti, της Barminco και της Sandvik είχε ως αποτέλεσμα η Αυστραλία να είναι το πεδίο δοκιμών για το Sandvik TH665B, το μεγαλύτερο φορτηγό υπογείων εκμεταλλεύσεων με μπαταρία.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Βάσει της συμφωνίας, η επιχείρηση εξόρυξης χρυσού AngloGold Ashanti κοντά στο Laverton, άρχισε να χρησιμοποιεί, στις 14 Σεπτεμβρίου 2023, το πρωτότυπο όχημα της Sandvik, 65 μετρικών τόνων, με την ευρύτερη βιομηχανία να παρακολουθεί στενά τα αποτελέσματα. Εκτός από την παραγωγή μηδενικών εκπομπών άνθρακα λόγω απουσίας ορυκτών καυσίμων σε υπόγεια περιβάλλοντα και την παραγωγή 80% λιγότερης θερμότητας, το Sandvik TH665B αναμένεται να είναι έως και 25% ταχύτερο σε ράμπες με κλίση 1:7 σε σχέση με τα συμβατικά φορτηγά diesel.

Ο Darren Kwok, επικεφαλής Εξηλεκτρισμού και Τεχνολογίας για τη μητρική εταιρεία της Barminco, Perenti, δήλωσε ενθουσιασμένος που βλέπει τι ακριβώς μπορεί να πετύχει το νέο ηλεκτρικό φορτηγό της Sandvik.

«Ως επιχείρηση εστιάζουμε στο πώς μπορούμε να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας να μηδενίσουν τις εκπομπές άνθρακα από τα ορυχεία τους και οι δοκιμές ανάλογου εξοπλισμού για την υποστήριξη αυτού του στόχου, είναι ένα κρίσιμο μέρος της στρατηγικής μας. Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (Battery Electric Vehicles, BEV) όχι μόνο έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα, αλλά μπορούν επίσης να βελτιώσουν το περιβάλλον των υπόγειων εκμεταλλεύσεων για τους εργαζόμενους στα ορυχεία και να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα των λειτουργιών. Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που το πρώτο Sandvik TH665B ήρθε στο ορυχείο Sunrise Dam για δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες. Με τις ράμπες μεγάλων αποστάσεων και τις σκληρές συνθήκες λειτουργίας της Αυστραλίας, ο εξοπλισμός θα δοκιμαστεί στα όρια του».

Ο Andrew Dawson, Business Line Manager for Load and Haul στη Sandvik, πρόσθεσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαζόμαστε με την AngloGold Ashanti και την Barminco σε αυτές τις δοκιμές. Τα δεδομένα που κερδίζουμε βλέποντας το πρωτότυπο να λειτουργεί στις συνθήκες της Αυστραλίας, θα είναι πολύτιμα, καθώς η Sandvik συνεχίζει να αναπτύσσει τη γκάμα ηλεκτροκίνητων φορτηγών της και καθώς το Sandvik TH665B περνά στη φάση της εμπορικής παραγωγής».

Αφιέρωμα - Κρίσιμες Ορυκτές Πρώτες Ύλες ένα στοίχημα για την Ευρώπη

Μπαταρία φωσφορικού σιδήρου - λιθίου

Η τοπική βιομηχανία εξόρυξης πήρε την πρώτη γεύση του Sandvik TH665B όταν έκανε το ντεμπούτο του στην Αυστραλία στο World Mining Congress στο Brisbane, νωρίτερα φέτος. Το φορτηγό αναπτύχθηκε με βάση τα περισσότερα από 40 χρόνια εμπειρίας της Sandvik στην ηλεκτροκίνηση. Ο εξοπλισμός χρησιμοποιεί μπαταρία τεχνολογίας φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LiFePO4 ή LFP). Η ηλεκτρική γραμμή μετάδοσης κίνησης αποδίδει 630 kW (858 hp) συνεχούς ισχύος, επιτρέποντας υψηλή επιτάχυνση και μικρότερους χρόνους κύκλου. Παράγει μηδενικές εκπομπές άνθρακα σε υπόγεια περιβάλλοντα και σημαντικά λιγότερη θερμότητα από ένα συμβατικό φορτηγό της ίδιας κλάσης.

Η Sandvik θα έχει τεχνικό προσωπικό στο έργο, οι οποίοι θα υποστηρίζουν το φορτηγό καθ' όλη τη διάρκεια της δοκιμής και θα παρέχουν εκπαίδευση χειρισμού και συντήρησης στις αρμόδιες ομάδες του ορυχείου.

Ο Kwok είπε ότι η μητρική εταιρεία της Barminco, η Perenti, συνεργάζεται με αρκετούς εταίρους για ένα ορυχείο μηδενικών εκπομπών άνθρακα και σωματιδίων που σχετίζονται με την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων. «Πιστεύουμε ότι τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, όπως αυτό της Sandvik, θα έχουν κρίσιμο ρόλο στα εξηλεκτρισμένα ορυχεία του μέλλοντος και στην υποστήριξη της απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα. Σε αυτή τη δοκιμή, δύο τομείς που θα παρακολουθούμε στενά είναι η ταχύτητα ανάβασης στις ράμπες και η συμβολή στη μείωση των εκπομπών. Η Sandvik είπε ότι ένα πλήρους φορτίου φορτωμένο Sandvik TH665B θα είναι έως και 25% γρηγορότερο σε ράμπα με κλίση 1:7 σε σύγκριση με ένα συμβατικό φορτηγό diesel. Αναμένουμε με αγωνία να το διαπιστώσουμε στην πράξη».

Αυτόματη εναλλαγή της μπαταρίας

Ο Dawson είπε ότι ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό του Sandvik TH665B είναι η αυτόματη εναλλαγή της μπαταρίας. «Είναι εξοπλισμένο με το AutoSwap, το πατενταρισμένο μας σύστημα αυτόματης εναλλαγής μπαταρίας, που κάνει τη διαδικασία αλλαγής μπαταρίας εξαιρετικά γρήγορη και εύκολη και συνήθως διαρκεί μόνο τρία λεπτά. Το σύστημα επιτρέπει επίσης στον χειριστή να παραμείνει στην καμπίνα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας και δεν υπάρχει ανάγκη για σημαντικές υποδομές, όπως γερανοί».

Ο Dawson ανέφερε ότι τα ηλεκτρικά φορτηγά της Sandvik προσφέρουν μια σειρά από οικονομικά οφέλη, οφέλη βιωσιμότητας και οφέλη υγείας και ασφάλειας. Από οικονομική σκοπιά, μπορούν να αυξήσουν την παραγωγικότητα και την απόδοση στην αποκομιδή του μεταλλεύματος, να μειώσουν τους χρόνους κύκλου και να μειώσουν το κόστος λειτουργίας και το κόστος εξαερισμού και ψύξης των υπόγειων εκμεταλλεύσεων.

Όσον αφορά τη βιωσιμότητα, τα φορτηγά της Sandvik μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, να αυξήσουν την ενεργειακή απόδοση και να προωθήσουν την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. «Τέλος, υπάρχουν σημαντικά οφέλη από τα ηλεκτρικά φορτηγά της Sandvik για την υγεία και την ασφάλεια του χειριστή, χάρη στα μειωμένα σωματίδια ντίζελ, στο λιγότερο θόρυβο και κραδασμούς και στη μείωση της παραγωγής θερμότητας», τονίζει ο Dawson.

Τόσο η AngloGold Ashanti όσο και η Barminco δραστηριοποιούνται εντατικά προς την αύξηση της απόδοσης του ορυχείου, τη βελτίωση των συνθηκών και της ασφάλειας για το προσωπικό του ορυχείου και τη μείωση των εκπομπών. Η Έκθεση Βιωσιμότητας 2022 της AngloGold Ashanti που κυκλοφόρησε νωρίτερα φέτος αναφέρει οδικό χάρτη για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των Πεδίων 1 και 2 έως το 2050. Η εταιρεία στοχεύει να το πετύχει αυτό με έναν συνδυασμό έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, εξηλεκτρισμού του στόλου και πηγών ενέργειας χαμηλότερων εκπομπών.

Με πληροφορίες από rocktechnology.sandvik

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER