Ψηφιακό διαβατήριο προϊόντος της ΕΕ: ​​πως μπορούν οι εταιρείες να προετοιμαστούν για αυτό σήμερα;

Ψηφιακό διαβατήριο προϊόντος της ΕΕ: ​​πως μπορούν οι εταιρείες να προετοιμαστούν για αυτό σήμερα;

Οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές προσπαθούν όλο και περισσότερο να κάνουν βιώσιμες αγοραστικές επιλογές. Αλλά τα κενά δεδομένων στις αλυσίδες εφοδιασμού δεν αποκαλύπτουν το αποτύπωμα των προϊόντων και άρα δεν είναι δυνατή η λήψη μίας τεκμηριωμένης απόφασης. Σύντομα, αυτό μπορεί να γίνει πολύ λιγότερο περίπλοκο, χάρη στο Ψηφιακό Διαβατήριο Προϊόντος (Digital Product Passport, DPP).

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Ως εργαλείο για τη δημιουργία διαφάνειας και την προώθηση της κυκλικότητας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EC) προτείνει τα Ψηφιακά Διαβατήρια Προϊόντων (DPPs) που καταγράφουν τις πληροφορίες για ένα προϊόν σε όλο το μήκος της αλυσίδας αξίας, συμπεριλαμβανομένων δεδομένων για την εξόρυξη πρώτων υλών, την παραγωγή, την ανακύκλωση κ.λπ. Τα δεδομένα θα είναι προσβάσιμα μέσω, π.χ. κωδικών QR, μόλις δημιουργηθεί το DPP σε οποιοδήποτε ανάντη σημείο της αξιακής αλυσίδας ή στο σημείο εισόδου του προϊόντος στην αγορά της Ε.Ε.

Ο επερχόμενος κανονισμός για το DPP θα αλλάξει τις ροές πληροφορίας και δεδομένων για τα περισσότερα προϊόντα που πωλούνται εντός της Ε.Ε. Η WBCSD και η BCG έχουν αξιολογήσει τις επιπτώσεις του κανονισμού και έχουν προχωρήσει σε τρεις δημοσιεύσεις οι οποίες αναλύουν τον ίδιο τον κανονισμό και τον τρόπο με τον οποίο θα επηρεαστούν οι εταιρείες, προτείνουν ενέργειες για τις εταιρείες που θέλουν να αρχίσουν να προετοιμάζονται άμεσα και απεικονίζουν βασικές επιπτώσεις για τους παράγοντες της αξιακής αλυσίδας των ηλεκτρονικών προϊόντων.

rawmathub.gr linkedin newsletter subscription

Ως ο πρώτος φορέας που υιοθετεί έναν ανάλογο κανονισμό, η Ε.Ε αναμένει να καλύψει τις πρώτες ομάδες προϊόντων από το 2026-2027, με τα περισσότερα προϊόντα να καλύπτονται έως το 2030. Το EU DPP αναμένεται να επηρεάσει τις αξιακές αλυσίδες παγκοσμίως. Ωστόσο, πολλές συνιστώσες του EU DPP εξακολουθούν να μην είναι σαφώς καθορισμένες ως προς το πεδίο εφαρμογής, την τεχνολογική υλοποίηση και τα δεδομένα που θα αποτελούν μέρος του ισχύοντος κανονισμού.

Το κλειδί για να υλοποιηθεί ο θετικός αντίκτυπος στην κυκλικότητα είναι οι ρυθμιστικές αρχές να παρέχουν έγκαιρα σαφείς οδηγίες για να επιτρέψουν στις εταιρείες να προετοιμαστούν και να εμπλακούν στη ρυθμιστική διαδικασία. Στη δημοσίευση «Ενεργοποίηση της κυκλικότητας μέσω της διαφάνειας: Εισαγωγή του ψηφιακού διαβατηρίου προϊόντος της ΕΕ», οι WBCSD και BCG παρέχουν λεπτομέρειες σχετικά με τον κανονισμό και τις τρέχουσες αβεβαιότητες, αναλύουν τις διαφορετικές επιλογές που θα μπορούσαν να διαμορφώσουν τον κανονισμό και εντοπίζουν βασικές επιπτώσεις.

Το EU DPP θα επηρεάσει τις περισσότερες εταιρείες τα επόμενα χρόνια. Οι εταιρείες μπορούν να επωφεληθούν από την έγκαιρη δράση τώρα, και κατ'αναλογία να επηρεάσουν και εκείνες τον κανονισμό, να βελτιώσουν τη συμμόρφωση και την ανθεκτικότητα, να ξεκλειδώσουν επενδυτικές συνέργειες, να αυξήσουν τη διαφάνεια, να βοηθήσουν στην επίτευξη της κυκλικότητας και να ανακαλύψουν νέες ευκαιρίες ανάπτυξης. Για να βοηθήσουν τις εταιρείες να επιτύχουν αυτά τα πλεονεκτήματα, οι WBCSD και BCG παρέχουν σαφή, ενεργά βήματα για το πώς να προετοιμαστεί μια εταιρεία στο κείμενο «Πλοήγηση στις αβεβαιότητες του ψηφιακού διαβατηρίου προϊόντος της ΕΕ: ​​Πώς να προετοιμαστείτε τώρα σε εταιρικό επίπεδο».

Η γενική έκθεση«Το ψηφιακό διαβατήριο προϊόντος της ΕΕ διαμορφώνει το μέλλον των αξιακών αλυσίδων: Τι είναι και πώς να προετοιμαστείτε για αυτό» συνοψίζει την γενική πολιτική και την εταιρική καθοδήγηση και απεικονίζει πώς θα μπορούσε να μοιάζει ένα πιθανό σενάριο DPP για τους συμμετέχοντες στην αξιακή αλυσίδα των ηλεκτρονικών.

Ενώ η εφαρμογή του DPP είναι ζωτικής σημασίας για τη διαφάνεια, είναι σημαντικό να ληφθούν υπόψη τα ζητήματα οικολογικού σχεδιασμού και κυκλικότητας. Οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την αποκτηθείσα διαφάνεια ως μέσο για να δημιουργήσουν πιο κυκλικά προϊόντα και να μειώσουν τα απόβλητα και την κατανάλωση πόρων

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να δώσει κίνητρα για την κυκλικότητα σε ολόκληρη την Ε.Ε, συνδέοντας τις απαιτήσεις απόδοσης με τα δεδομένα που περιέχονται στο DPP. Η αξιοποίηση της διαφάνειας που μπορεί να δημιουργήσει το DPP για τη βελτίωση της κυκλικότητας, όχι μόνο θα ανοίξει πρόσθετες δυνατότητες αξίας για τις εταιρείες, αλλά θα επιτρέψει επίσης την αποτελεσματικότερη χρήση των ήδη εξορυχθέντων πόρων για την επίτευξη λιγότερης σπατάλης σε επίπεδο κατανάλωσής τους.

Με πληροφορίες από wbcsd.org

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
Podcast: Ηγεσία, οργανωσιακή συμπεριφορά και ψυχοκοινωνικοί κίνδυνοι στην εργασία
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER