Η εξόρυξη πρώτων υλών θα αυξηθεί κατά 60% έως το 2060

Η εξόρυξη πρώτων υλών θα αυξηθεί κατά 60% έως το 2060

Η εξόρυξη πρώτων υλών σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένεται να αυξηθεί κατά 60% έως το 2060 και θα μπορούσε να επιδεινώσει δραματικά την κλιματική αλλαγή, αναφέρει η έκθεση του ΟΗΕ Global Resource Outlook. Η εξόρυξη φυσικών πόρων, που ωθείται εν μέρει από την ενεργειακή μετάβαση, είναι υπεύθυνη για το 60% της υπερθέρμανσης του πλανήτη, συμπεριλαμβανομένης της αλλαγής χρήσης γης, και για το 40% της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

«Περισσότερο από το 90% των παγκόσμιων ελλείψεων νερού και της απώλειας βιοποικιλότητας που σχετίζεται με τη χρήση γης, συνδέεται με τον εξορυκτικό τομέα», αναφέρει το προσχέδιο της έκθεσης του ΟΗΕ που δεν έχει ακόμη δημοσιευτεί επίσημα.

Μια παρουσίαση που έγινε στους υπουργούς της ΕΕ, η οποία πραγματοποιήθηκε πριν από τη δημοσίευση της πενταετούς έκθεσης που θα γίνει αργότερα αυτόν τον μήνα, ανέφερε ότι η εξόρυξη φυσικών πόρων έχει αυξηθεί κατά 400% από το 1970 λόγω της εκβιομηχάνισης, της αστικοποίησης και της πληθυσμιακής αύξησης.

Ο Janez Potočnik, πρώην Ευρωπαίος Επίτροπος και συμπρόεδρος της επιτροπής του ΟΗΕ που συνέταξε την έκθεση, ανέφερε ότι η αύξηση της παραγωγής ορυκτών πρώτων υλών στην προβλεπόμενη κλίμακα, θα προκαλέσει σχεδόν σίγουρα πιο συχνά και σοβαρών διαστάσεων ακραία καιρικά φαινόμενα.

«Υψηλότερες ποσότητες παραγωγής θα έχουν σίγουρα και σοβαρότερες επιπτώσεις. Ουσιαστικά, δεν υπάρχουν πλέον ασφαλείς περιοχές στη Γη. Έχουμε ήδη βγει από τον ασφαλή χώρο λειτουργίας μας και αν συνεχιστούν αυτές οι τάσεις, τα πράγματα θα χειροτερέψουν. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα απλά θα γίνουν πολύ πιο συχνά και αυτό θα έχει όλο και πιο σοβαρό οικονομικό και ανθρώπινο κόστος».

Η έκθεση θα προτείνει δράση για τη μείωση της εξόρυξης και της κατανάλωσης κρίσιμων πρώτων υλών, συνολικά. Αυτό αναμένεται να επηρεάσει την ανάπτυξη τεχνολογιών καθαρής ενέργειας, οι οποίες συνήθως απαιτούν μεγάλες ποσότητες κρίσιμων ορυκτών.

Αφιέρωμα - Κρίσιμες Ορυκτές Πρώτες Ύλες ένα στοίχημα για την Ευρώπη

Για παράδειγμα, τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) χρησιμοποιούν σχεδόν δέκα φορές περισσότερες κρίσιμες πρώτες ύλες από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Καθώς οι επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση και η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο, υποστηριζόμενες από τις εθνικές και διεθνείς πολιτικές για μηδενισμό των εκπομπών άνθρακα, η εξόρυξη ορυκτών που απαιτούνται για μπαταρίες και άλλα εξαρτήματα ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να εξαπλασιαστεί μέσα στα επόμενα 15 χρόνια.

Παρά το γεγονός ότι το μέγεθος της εξόρυξης που απαιτείται για την κάλυψη της ζήτησης για τα ορυκτά της ενεργειακής μετάβασης είναι υψηλής έντασης άνθρακα, η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, συνολικά, η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων εξακολουθεί να είναι πολύ λιγότερο ρυπογόνος από τη χρήση οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα

Σύμφωνα με μία μελέτη που δημοσιεύθηκε από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος της Γερμανίας, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν περίπου 40% πιο φιλικά προς το περιβάλλον από τα αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες, λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των εκπομπών για την παραγωγή και λειτουργία τους κατά του διάρκεια του πλήρους κύκλου ζωής τους.

«Η απαλλαγή από τον άνθρακα χωρίς την αποσύνδεση της οικονομικής ανάπτυξης και της ευημερίας από τη χρήση των πόρων και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, δεν αποτελεί ένα πειστικό επιχείρημα και η, επί του παρόντος, εστίαση στο μηδενισμό των εκπομπών άνθρακα από την πλευρά της προσφοράς πρέπει να συμπληρωθεί με ανάλογα μέτρα από την πλευρά της ζήτησης», είπε ο Potočnik.

Η έκθεση θα προτείνει επιλογές όπως περισσότερη εξ αποστάσεως εργασία, καλύτερες τοπικές υπηρεσίες και επιλογές μεταφοράς χαμηλών εκπομπών άνθρακα, όπως ποδήλατα και τρένα, για την κάλυψη των αναγκών κινητικότητας των ανθρώπων, οι οποίες μπορούν να είναι εξίσου αποτελεσματικές με την αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, έχοντας ως αποτέλεσμα λιγότερο επιβλαβείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Η Zakia Khattabi, υπουργός Κλίματος και Περιβάλλοντος του Βελγίου, το οποίο ασκεί επί του παρόντος την προεδρία της ΕΕ, δήλωσε: «Η χρήση των πόρων είναι βασικός μοχλός της τριπλής κρίσης του κλίματος, της βιοποικιλότητας και της ρύπανσης. Η μείωση της κατανάλωσης πόρων είναι απαραίτητη για την ελαχιστοποίηση αυτών των διασυνδεόμενων παραγόντων περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Οι μελλοντικές πολιτικές της ΕΕ για την κυκλική οικονομία χρειάζονται μεγαλύτερη εστίαση στα μέτρα από την πλευρά της ζήτησης, καθώς και σε μια δίκαιη μετάβαση προκειμένου να επιτύχουμε αυτή την προαναφερόμενη μείωση».

Με πληροφορίες από mining-technology.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER