Ηλεκτρικά έναντι βενζινοκίνητων: Από τι κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα;

Ηλεκτρικά έναντι βενζινοκίνητων: Από τι κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα;

Τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) απαιτούν ένα ευρύτερο φάσμα ορυκτών πρώτων υλών για χρήση στους κινητήρες και τις μπαταρίες τους σε σύγκριση με τα συμβατικά οχήματα. Στην πραγματικότητα, ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να περιέχει έως και έξι φορές περισσότερα ορυκτά από ένα όχημα εσωτερικής καύσης, και κατά συνέπεια, ένα ηλεκτρικό όχημα είναι κατά μέσο όρο 340 κιλά βαρύτερο από ένα συμβατικό.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Το ακόλουθο infographic, που βασίζεται σε δεδομένα από το Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA), συγκρίνει τις ορυκτές πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται σε ένα τυπικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ένα συμβατικό αυτοκίνητο.

Ο χάλυβας και το αλουμίνιο δεν εμφανίζονται στην ανάλυση. Οι τιμές ορυκτών είναι για ολόκληρο το όχημα, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών και των κινητήρων.

Οι μπαταρίες είναι βαριές

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανθούν και η αυξανόμενη ζήτηση για ορυκτά που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα αποτελεί ήδη πρόκληση για τη βιομηχανία εξόρυξης εφόσον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βασίζονται σε τεράστιες μπαταρίες υψηλής έντασης ορυκτών για την τροφοδοσία τους.

Για παράδειγμα, η μέση μπαταρία 60kWh -το ίδιο μέγεθος που χρησιμοποιείται σε ένα Chevy Bolt- περιέχει περίπου 185 κιλά ορυκτών ή περίπου 10 φορές περισσότερα από ό,τι σε μια τυπική μπαταρία αυτοκινήτου (18 κιλά). Το λίθιο, το νικέλιο, το κοβάλτιο, το μαγγάνιο και ο γραφίτης είναι όλα ζωτικής σημασίας για την απόδοση της μπαταρίας, τη μακροζωία και την ενεργειακή της πυκνότητα. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να περιέχουν περισσότερο από ένα μίλι καλωδίωσης χαλκού στο εσωτερικό του στάτορα για τη μετατροπή της ηλεκτρικής σε μηχανική ενέργεια. Επιπλέον, από τα συμβατικά αυτοκίνητα απουσιάζουν εντελώς ο γραφίτης, το νικέλιο, το κοβάλτιο, το λίθιο και οι σπάνιες γαίες.

Τα ορυκτά που αναφέρονται για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο βασίζονται στην ανάλυση του IEA χρησιμοποιώντας μια μπαταρία 75 kWh με κάθοδο NMC 622 και άνοδο με βάση τον γραφίτη.

Δεδομένου ότι ο γραφίτης είναι το κύριο υλικό ανόδου για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι επίσης το μεγαλύτερο συστατικό κατά βάρος. Αν και υλικά όπως το νικέλιο, το μαγγάνιο, το κοβάλτιο και το λίθιο είναι συστατικά σε μικρότερες ποσότητες, ωστόσο όλα μαζί συνθέτουν την κάθοδο, η οποία παίζει κρίσιμο ρόλο στην απόδοση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Αν και ο κινητήρας στα συμβατικά αυτοκίνητα είναι βαρύτερος σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά, απαιτεί λιγότερα ορυκτά. Τα εξαρτήματα του κινητήρα συνήθως αποτελούνται από κράματα σιδήρου, εξαρτήματα από χυτοσίδηρο ή κράμα αλουμινίου. Οι κινητήρες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ωστόσο, συχνά βασίζονται σε μόνιμους μαγνήτες από σπάνιες γαίες και μπορούν να περιέχουν χάλκινη καλωδίωση που μετατρέπει την ηλεκτρική ενέργεια σε μηχανική ενέργεια.

Ο αντίκτυπος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις αγορές μετάλλων

Η ανάπτυξη της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων δεν αρχίζει μόνο να έχει αξιοσημείωτο αντίκτυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και στην αγορά μετάλλων. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι μπαταρίες που χρησιμοποιούν έχουν ήδη εκτοπίσει τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης για να γίνουν ο μεγαλύτερος καταναλωτής λιθίου και πρόκειται να αντικαταστήσουν τη βιομηχανία ανοξείδωτου χάλυβα ως ο μεγαλύτερος τελικός χρήστης νικελίου έως το 2040.

Το δεύτερο εξάμηνο του 2021, 84.600 τόνοι νικελίου διατέθηκαν παγκοσμίως για μπαταρίες για το σύνολο των νέων επιβατικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, 59% περισσότερο από ό,τι το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Επιπλέον, άλλοι 107.200 τόνοι ισοδύναμου ανθρακικού λιθίου (LCE) χρησιμοποιήθηκαν παγκοσμίως σε νέες μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημειώνοντας αύξηση 88% από έτος σε έτος.

Με την αυξανόμενη κρατική υποστήριξη και τους καταναλωτές να αγκαλιάζουν τα ηλεκτρικά οχήματα, η εξασφάλιση της προμήθειας των απαραίτητων υλικών για την επανάσταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα παραμείνει κορυφαία προτεραιότητα.

Με πληροφορίες από visualcapitalist.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR

Αφιέρωμα - Κρίσιμες Ορυκτές Πρώτες Ύλες ένα στοίχημα για την Ευρώπη
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER