Εντοπισμός εγκαταστάσεων φόρτισης EVs με τη βοήθεια ενός υπολογιστικού μοντέλου

Εντοπισμός εγκαταστάσεων φόρτισης EVs με τη βοήθεια ενός υπολογιστικού μοντέλου

Μια ομάδα ερευνητών από το North Carolina State University (NCSU) ανέπτυξε ένα υπολογιστικό μοντέλο το οποίο βοηθά τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων στον εντοπισμό εγκαταστάσεων φόρτισης.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Οι ερευνητές του NCSU δημιούργησαν ένα υπολογιστικό μοντέλο για τον εντοπισμό των βέλτιστων διαθέσιμων εγκαταστάσεων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (EV) που παρέχουν την απαιτούμενη κατά περίπτωση ηλεκτρική ενέργεια στα οχήματα, χωρίς να προκαλείται οποιαδήποτε υπερφόρτωση του τοπικού δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας.

«Πιστεύουμε ότι το μοντέλο που αναπτύξαμε μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει την δημιουργία υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε πολλαπλά επίπεδα: από υποδομές που εξυπηρετούν επιβάτες σε τοπικό επίπεδο έως εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν μεγάλους αυτοκινητοδρόμους μεταξύ πόλεων αλλά και κρατών», εξήγησε η Leila Hajibabai, συν-συγγραφέας της μελέτης και Επίκουρη Καθηγήτρια στο North Carolina State University (NCSU), Fitts Department of Industrial and Systems Engineering.

«Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων αναφέρουν ότι ο εντοπισμός των καλύτερων τοποθεσιών για τη φόρτιση των οχημάτων τους είναι μια περίπλοκη διαδικασία. Αυτό οφείλεται σε μια σειρά από μεταβλητές, όπως το πλάνο της μετακίνησής τους, οι προδιαγραφές που θέτουν για τη διαδικασία της φόρτισης και οι απαιτήσεις της τοπικής υποδομής παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Με άλλα λόγια, πρέπει να απαντηθούν τα ερωτήματα: πού θα μπορεί ο επιβάτης να φορτίσει γρήγορα και αποτελεσματικά; Το τοπικό δίκτυο μπορεί να υποστηρίξει πολλαπλούς χρήστες των υποδομών;». Η σχετική μελέτη δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο περιοδικό Computer-Aided Civil and Infrastructure Engineering. Στη μελέτη εκτός της Leila Hajibabai συμμετείχαν οι Asya Atik και Amir Mirheli, Υποψήφιοι Διδάκτορες στο ίδιο Πανεπιστήμιο. 

Το υπολογιστικό μοντέλο εξετάζει την ισχύ του συστήματος και τις ανάγκες μετακίνησης

«Έχουμε αναπτύξει ένα μοντέλο που επιτρέπει σε εκείνους που σχεδιάζουν τις θέσεις των σταθμών φόρτισης να βελτιστοποιούν τις επιλογές τους, εξυπηρετώντας το μεγαλύτερο δυνατό αριθμό ανθρώπων/οχημάτων χωρίς να δημιουργούν προβλήματα στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας», δήλωσε η Hajibabai.

Μέχρι σήμερα, έχει γίνει πολλή δουλειά για να διερευνηθεί ο τρόπος αποτελεσματικής ανάπτυξης των εγκαταστάσεων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε ότι πολλές από τις προηγηθείσες προσπάθειες επικεντρώθηκαν στην τοποθέτηση αυτών των εγκαταστάσεων σε σημεία που είτε θα εξυπηρετούσαν καλύτερα το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας ή θα λειτουργούσαν καλύτερα από πλευράς μεταφορών. «Έχει γίνει πολύ λίγη δουλειά που αφορά και τα δύο», πρόσθεσε η Hajibabai. Και εκείνες οι περιπτώσεις που εξέτασαν τόσο τα συστήματα ισχύος όσο και τα συστήματα μεταφοράς δεν έλαβαν υπόψη τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι χρήστες. Πού θέλουν να φορτίσουν τα οχήματά τους; Ποια είναι τα ταξιδιωτικά τους σχέδια;

«Η καλύτερη τοποθεσία για μια εγκατάσταση φόρτισης από την άποψη του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας συχνά δεν είναι η καλύτερη τοποθεσία με βάση το δίκτυο μεταφορών. Και η καλύτερη τοποθεσία από τη σκοπιά ενός χρήστη είναι συχνά μια τρίτη επιλογή. Το μοντέλο μας εξετάζει τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, το δίκτυο μεταφορών και τη λήψη αποφάσεων από τους χρήστες προκειμένου να βρει τον καλύτερο συμβιβασμό μεταξύ των τριών αυτών παραγόντων».

Το δίκτυο ενέργειας είναι βασικός παράγοντας από τον οποίο προκύπτουν περιορισμοί για το μοντέλο

Το δίκτυο ενέργειας έχει περιορισμούς στο δίκτυο διανομής ισχύος, όπως η ροή ισχύος, η τάση και το ρεύμα. Ο συντελεστής που σχετίζεται με τις μεταφορές λαμβάνει υπόψιν του τον αριθμό των ταξιδιωτών, τις διαδρομές που κάνουν όταν ταξιδεύουν και πόσο μακριά μπορούν να μετακινηθούν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα μέχρι να χρειαστούν επαναφόρτιση. Για να ληφθεί υπόψιν ο παράγοντας ο σχετικός με τις αποφάσεις των χρηστών, το μοντέλο επιχειρεί κατά βάση να εντοπίσει τοποθεσίες που θα ελαχιστοποιήσουν τον χρόνο ταξιδιού για τους χρήστες. «Οι οδηγοί συχνά δε θέλουν να βγαίνουν από τη ροή του ταξιδιού τους για να φορτίσουν τα οχήματά τους και το μοντέλο μας το λαμβάνει υπόψη αυτό», κατέληξε η Hajibabai.

Επί του παρόντος, οι επιστήμονες βρίσκονται σε συζητήσεις με αξιωματούχους της πολιτείας της Βόρειας Καρολίνας και της τοπικής κυβέρνησης, καθώς και με επιχειρήσεις κοινής ωφελείας, για να εφαρμόσουν το μοντέλο για τη βελτίωση της ανάπτυξης των υποδομών φόρτισης EV στην περιοχή.

Με πληροφορίες από www.innovationnewsnetwork.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR

Αφιέρωμα - Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος - Ο δρόμος προς την αειφορία
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER