«Πράσινο» στο λατομείο αδρανών υλικών για το αεροδρόμιο Καστελίου από το ΥΠΕΝ

«Πράσινο» στο λατομείο αδρανών υλικών για το αεροδρόμιο Καστελίου από το ΥΠΕΝ

Eγκρίθηκε η τεχνική μελέτη εκμετάλλευσης του λατομείου αδρανών υλικών - δανειοθαλάμου έκτασης 150.079,683 τ.μ. της ΤΕΡΝΑ για την κάλυψη αναγκών κατασκευής του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης.

Στο αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης περιλαμβάνεται επίσης η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου με τον Βόρειο και Νότιο Οδικό Άξονα της Κρήτης, μέσω του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου.

Για τη σύνδεση με τον Νότιο Οδικό Άξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης (μήκους 6 χλμ. περίπου, διατομής μίας λωρίδας ανά κατεύθυνση, με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα) από το αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο- Αρκαλοχώρι- Βιάννος.

Στην παραχωρησιούχο εταιρεία συμμετέχουν το Ελληνικό Δημόσιο με 45,90%, η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. με 32,46% και η ινδική GMR Airports Ltd με 21,64%, ενώ την κατασκευή έχει αναλάβει o όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η έγκριση από το ΥΠΕΝ της τεχνικής μελέτης εκμετάλλευσης του λατομείου αδρανών υλικών-δανειοθαλάμου έκτασης 150.079,683 τ.μ. της ΤΕΡΝΑ για την κάλυψη αναγκών κατασκευής του μεγάλου project, είναι ένα ακόμη βήμα για την πρόοδο των έργων κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης. 

Το λατομείο βρίσκεται στη θέση «Κούπος» του Δήμου Μινώα Πεδιάδας του Ηρακλείου Κρήτης και η έγκριση δόθηκε στις 18 Φεβρουαρίου 2022 από την αρμόδια Γενική Γραμματεία Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ. Η συγκεκριμένη υποδομή είναι απαραίτητη για την υποστήριξη των εργασιών με αδρανή υλικά. Υπενθυμίζεται ότι τον Σεπτέμβριο 2021 εγκρίθηκε το επικαιροποιημένο master plan, το οποίο άνοιξε το δρόμο ώστε το project να περάσει από τις πρόδρομες εργασίες στις κύριες στους βασικούς χώρους και υποδομές του νέου αεροδρομίου.

Το μεγάλο project

Ο Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου στην περιοχή του Καστελίου θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο αερολιμένα και κατασκευάζεται σύμφωνα με ένα σύνολο τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών προκειμένου να ικανοποιήσει τις παρούσες και μελλοντικές ανάγκες κίνησης. Το νέο αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει:

  • 1 διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μέτρων κατηγορίας κατά ICAO 4E
  • 1 παράλληλο τροχόδρομο κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους
  • 8 συνδετήριους τροχόδρομους του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχοδρομο
  • 2 συνδετήριους τροχόδρομους με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
  • Χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (apron) για 27 απομακρυσμένες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E (ή 10+2 σταθερές θέσεις στάθμευσης Κατηγορίας C)
  • 1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000 τ.μ. εκ των οποίων περί τα 13.000 τ.μ. χώροι εμπορικών χρήσεων και περίπου 1.000 τ.μ. μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι
  • 11 Κτίρια/Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου
  • Χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων (ΙΧ, Ταξί, Αστικά-Εμπορικά Λεωφορεία)
  • Εσωτερικό δίκτυο οδοποϊίας
  • Οδό πρόσβασης 2 κλάδων με 4 κυκλικούς κόμβους
  • Χώρο Εμπορικών Χρήσεων επιφάνειας 400 στρεμμάτων.
Αφιέρωμα - Κρίσιμες Ορυκτές Πρώτες Ύλες ένα στοίχημα για την Ευρώπη
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER