Ημερίδα Atoms to Algos: Η κινητικότητα του αύριο αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις

Ημερίδα Atoms to Algos: Η κινητικότητα του αύριο αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις

Οι νέες τάσεις, οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται λόγω των σύγχρονων τεχνολογικών εξελίξεων βρέθηκαν στο επίκεντρο της ημερίδας Atoms to Algos που διοργάνωσε η Think Silicon, μέλος της Applied Materials, στις 8 Ιουνίου 2023 στην Αθήνα.

Η Julia Werra, Associate Partner, Software & Automotive sector της McKinsey, στο πλαίσιο της ομιλίας της με κεντρικό θέμα το μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας και τις επιπτώσεις για τους κατασκευαστές ημιαγωγών, αναφέρθηκε στο πώς η ψηφιοποίηση της καθημερινής μας ζωής, οι απαιτήσεις βιωσιμότητας και οι νέες καταναλωτικές συμπεριφορές αλλάζουν τις προσδοκίες των πελατών για τα οχήματα του αύριο. Αναφέρθηκε επίσης στις αλλαγές που φέρνει για την αυτοκινητοβιομηχανία η μεγάλη εξάρτηση από τους ημιαγωγούς για την κάλυψη των αναγκών μνήμης και CPU, αλλά και στις μεγάλες αλλαγές αρχιτεκτονικής στο σχεδιασμό των νέων οχημάτων.

Στην ομιλία της, η Julia Werra απάντησε σε τρία κομβικά ερωτήματα: τι οδηγεί την ανάπτυξη των ημιαγωγών στην αυτοκινητοβιομηχανία, ποιες είναι οι νέες τάσεις που παρατηρούνται και τι συνεπάγεται αυτό για την εφοδιαστική αλυσίδα των ημιαγωγών. «Βιώνουμε την τέλεια καταιγίδα» σημείωσε τονίζοντας πως σήμερα αναπτύσσονται ταυτόχρονα τέσσερις τάσεις: η αυτόνομη οδήγηση, η συνδεσιμότητα, η ηλεκτροκίνηση και η ανάγκη για εξατομικευμένες εμπειρίες χρήστη, οι οποίες διαμορφώνουν το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας και εξαρτώνται από τις τεχνολογικές εξελίξεις στους ημιαγωγούς και το λογισμικό.

Παράλληλα, πραγματοποιούνται μεγάλες αλλαγές στον τρόπο κατασκευής των αυτοκινήτων σε επίπεδο σχεδιασμού και αρχιτεκτονικής αλλά και αλλαγές στην παραδοσιακή αλυσίδα αξίας, η μετατόπιση της οποίας απαιτεί νέες ικανότητες από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων καθώς και τους προμηθευτές τους.

Ο Θανάσης Κονιστής, Head of Group After Sales & New Business Development της Kosmocar (VW), αναφέρθηκε στο οικοσύστημα έξυπνης και βιώσιμης κινητικότητας που υλοποιείται στο νησί της Αστυπάλαιας. Αναπτύσσοντας το όραμα της εταιρείας για την δημιουργία ενός οδικού χάρτη για κινητικότητα μηδενικών εκπομπών CO2, ο Θανάσης Κονιστής ανέπτυξε τους 4 βασικούς πυλώνες πάνω στους οποίους κινήθηκε η υλοποίηση του μεγάλου project μετατροπής της Αστυπάλαιας σε ένα πρότυπο πράσινων μετακινήσεων. Οι πυλώνες αυτοί είναι η ηλεκτροκίνηση, οι έξυπνες μετακινήσεις, η παροχή υποδομών φόρτισης και πράσινης ενέργειας και η αυτόνομη οδήγηση.

Στο πλαίσιο του project παραδόθηκαν 8 ηλεκτρικά οχήματα δημόσιας χρήσης από την VW AG συμπεριλαμβανομένου του πρώτου ηλεκτρικού αστυνομικού αυτοκινήτου και ασθενοφόρου της Ελλάδας. Παράλληλα, μέσω της παροχής κινήτρων από την ελληνική κυβέρνηση, οι κάτοικοι ωθούνται στη σταδιακή μετατροπή των οχημάτων εσωτερικής καύσης τους σε ηλεκτρικά οχήματα. Ήδη τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν φτάσει τα 84 συνολικά ξεπερνώντας κατά πολύ τον εθνικό μέσο όρο για νέες ταξινομήσεις μέσα στο τελευταίο εξάμηνο.

Μέσω του πρωτοποριακού οικοσυστήματος astyMOVE που ανέπτυξε η Kosmocar, προσφέρονται συμπληρωματικές υπηρεσίες, όπως έξυπνες υπηρεσίες κινητικότητας μέσω της υπηρεσίας ASTYBUS Ridesharing Service, αξιοποιώντας ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Volkswagen ID. Buzz.

Επιπλέον, η υπηρεσία κοινής χρήσης οχημάτων astyGO Vehicle Sharing Service προσφέρει την ευελιξία της ενοικίασης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, e-scooters και e-bikes εξ αποστάσεως, για μεταβλητές χρονικές περιόδους. Η πλειοψηφία των χρηστών της εφαρμογής που θα τεθεί σε λειτουργία ξανά από την επόμενη εβδομάδα και για τέσσερις μήνες είναι τουρίστες που έχουν πραγματοποιήσει περί τα 487 ταξίδια διανύοντας συνολικά 14.741 χλμ..

Τόσο οι υπηρεσίες ASTYBUS όσο και οι υπηρεσίες astyGO είναι διαθέσιμες μέσω smartphone και της ενσωματωμένης εφαρμογής astyMOVE που πλησιάζει τις 7.000 λήψεις με πάνω από 2.000 έγκυρους χρήστες της εφαρμογής τους τελευταίους 9 μήνες. Η χρήση των δύο υπηρεσιών έχει οδηγήσει στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 30 τόνους έως σήμερα.

Παράλληλα, έχουν διατεθεί στο νησί 10 δημόσιοι φορτιστές με 20 σημεία φόρτισης, 1 φορτιστής συνεχούς ρεύματος με 50kW (για ηλεκτρονικό ασθενοφόρο) και 18 ιδιωτικά wallboxes. Από τον Ιούνιο του 2022, μία μονάδα παράγει πράσινη ενέργεια από φωτοβολταϊκά ικανή να καλύψει τις ανάγκες φόρτισης 45 ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως, ενώ από το 2024 θα υπάρχει ένα νέο υβριδικό σύστημα (φωτοβολταϊκό σύστημα & αποθήκευση μπαταριών) που θα καλύπτει περίπου το 50% της συνολικής ενέργειας του νησιού και το 100% ανάγκες φόρτισης EV μέχρι το 2024. Έως το 2026 αναμένεται να καλύπτει το 80% της συνολικής ενεργειακής ζήτησης του νησιού.

Ανάμεσα στις προκλήσεις για την υλοποίηση του έργου, ο Θανάσης Κονιστής ανέφερε την πολυπλοκότητα λόγω των πολλών διαφορετικών εταίρων, το νομικό πλαίσιο και τους σχετικούς περιορισμούς, την ενεργό συμμετοχή και έγκριση της τοπικής κοινωνίας, τις απαιτήσεις για την εμπειρία των χρηστών και τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών, ειδικά σε ένα νησί με κακή σύνδεση στο διαδίκτυο.

Αφιέρωμα - Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος - Ο δρόμος προς την αειφορία

«Η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για καλό και για κακό και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα χρησιμοποιείται για σπουδαία πράγματα. Ό,τι μπορεί να ψηφιοποιηθεί, θα ψηφιοποιηθεί. Σχεδόν τα πάντα, ακόμα και οι καρέκλες που καθόμαστε ή τα ποτήρια στα οποία πίνουμε τον καφέ μας στο μέλλον μάλλον θα περιέχουν τσιπάκια» τόνισε ο Κώστας Μάλλιος, Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής του Applied AI Business Unit της Applied Materials, που προέβλεψε ότι η βιομηχανία των ημιαγωγών θα διπλασιαστεί τα επόμενα 10 χρόνια και θα φτάσει στο 1 τρισ. δολάρια το 2030.

Προετοιμαζόμενη για αυτό το μέλλον, η Applied Materials χτίζει το EPIC Center στη Santa Clara των ΗΠΑ, μία επένδυση 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων που θα ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. «Τέτοια κέντρα μπορούν να αναπτυχθούν και αλλού, για παράδειγμα στην Αθήνα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μάλλιος, που εξήγησε τις μεγάλες δυνατότητες χρηματοδότησης που δίνει το European Chips Act και η απόφαση των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων (στην Ελλάδα αλλά και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες) να επενδύσουν στην τεχνολογία των ημιαγωγών. «Εμείς επενδύσαμε στην Ελλάδα γιατί υπάρχει ταλέντο και το προϊόν είναι σπουδαίο» σημείωσε αναφερόμενος στην εξαγορά της Think Silicon από την Applied Materials.

Στην όλο και μεγαλύτερη κάθετη ολοκλήρωση software και hardware και στο ρόλο κλειδί που θα παίξουν τα chiplets αναφέρθηκε ο Πολυχρόνης Ξεκαλάκης, Distinguished Engineer-Chief Architect της NVIDIA, παρουσιάζοντας το χαρακτηριστικό παράδειγμα του NVIDIA autonomous Drive Software με τα αυτοκίνητα να είναι παρκαρισμένα στο πάρκινγκ της εταιρείας. «Είναι φανταστικό, όλα αυτά τα συστήματα είναι πολύ δύσκολο να τα κάνεις σωστά αν δεν έχεις πλήρη έλεγχο στην ανάπτυξη τους» σημείωσε. «Οι παραδοσιακές μέθοδοι επίτευξης επιδόσεων επιβραδύνονται. Η κάθετη ολοκλήρωση παρέχει σημαντικά οφέλη σε όσους είναι σε θέση να κάνουν την επένδυση, δίνονται πολλές νέες ευκαιρίες για την αντιμετώπιση πολύπλοκων προβλημάτων μηχανικής. Παράλληλα είναι αποτελεσματικότερη η δημιουργία πλατφορμών και όχι μόνο υλικού» κατέληξε.

«Η τεχνολογία των ημιαγωγών αγγίζει και μεταμορφώνει σχεδόν κάθε πτυχή της ζωής μας (τα σπίτια, τα εργοστάσια, την οδήγηση, τα παιχνίδια, δεν υπάρχει πτυχή του σύγχρονου κόσμου που δε την επηρεάζει» τόνισε ο Dino Bekis, Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της Ομάδας Wearables & Mixed Signal Solutions της Qualcomm. Η Qualcomm έχει επενδύσει ευρέως στην επαυξημένη πραγματικότητα καθώς θεωρεί ότι θα είναι η επόμενη κινητή πλατφόρμα (mobile platform) έχοντας πλέον στο επίκεντρο όχι το smartphone αλλά τα wearables. Όπως τόνισε ο Dino Bekis, η βιομηχανία ημιαγωγών ανήλθε σε 0,5% του παγκόσμιου ΑΕΠ το 2021, με παγκόσμια έσοδα που ξεπερνούσαν τα 600 δισ. δολάρια το 2022 και πάνω από 90 δισ. δολ σε έρευνα και ανάπτυξη το 2021.

rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER