«Μαθαίνω να βλέπω τον Άνθρωπο»: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσβασιμότητας και εξοικείωσης με τη διαφορετικότητα από την MYTILINEOS

«Μαθαίνω να βλέπω τον Άνθρωπο»: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσβασιμότητας και εξοικείωσης με τη διαφορετικότητα από την MYTILINEOS

Η MYTILINEOS σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους (Σ.Κ.Ε.Π.), υλοποίησε το καινοτόμο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Μαθαίνω να βλέπω τον Άνθρωπο» σε σχολεία της περιοχής. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν 11 Εκπαιδευτικά Προγράμματα σε 10 σχολεία Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στο Δήμο Διστόμου, Αράχωβας & Αντίκυρας, ενημερώνοντας και εξοικειώνοντας 524 μαθητές με την έννοια της αναπηρίας και της διαφορετικότητας. 

Οι ομιλητές του Σ.Κ.Ε.Π., στελέχη και συνεργάτες με αναπηρία, μέσω ενός ανοιχτού διαλόγου αφύπνισης & συνειδητοποίησης με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, βοήθησαν στην αλλαγή συμπεριφοράς και νοοτροπίας ως προς την αναπηρία, αποδομώντας κακές πρακτικές, στερεότυπα και προκαταλήψεις. Μέσα από μια σειρά εκπαιδεύσεων, οι μαθητές αλλά και οι καθηγητές εξοικειώθηκαν με τις έννοιες της κοινωνικής αποδοχής, ισότητας και ευθύνης, με βιωματική και διαδραστική προσέγγιση. Οι εκπαιδεύσεις εστίασαν στις εξής θεματικές:

  • Κατανόηση & αποδοχή της διαφορετικότητας
  • Κατανόηση και εξοικείωση με έννοιες όπως: Αναπηρία, Εμποδιζόμενα Άτομα, Προσβασιμότητα, Πρόσβαση, Συμπεριληπτική Επικοινωνία, σημασία της συμπεριληπτικής στάσης & νοοτροπίας και πρακτικές κατευθύνσεις για την καθημερινή συναναστροφή με άτομα με αναπηρία. 
μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο από την MYTILINEOS
μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο σε σχολεία από την MYTILINEOS
μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από την MYTILINEOS
Podcast: Ηγεσία, οργανωσιακή συμπεριφορά και ψυχοκοινωνικοί κίνδυνοι στην εργασία

Έπειτα από έρευνα που πραγματοποιήθηκε μέσω ειδικού ερωτηματολογίου σε εκπαιδευτικούς και μαθητές των συμμετεχόντων σχολείων, οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν ότι οι μαθητές απενοχοποίησαν τη λέξη αναπηρία και συνειδητοποίησαν ότι ένα άτομο με αναπηρία μπορεί να ενταχθεί στην κοινωνική & επαγγελματική ζωή, με τις κατάλληλες προϋποθέσεις προσβασιμότητας και υποστήριξης. Επιπλέον, οι μαθητές τόνισαν ότι αντιλαμβάνονται καλύτερα έννοιες όπως ισότητα και διαφορετικότητα, μέσα από τις αξίες της ενσυναίσθησης.

Δηλώσεις μαθητών:

  • «Μας βοήθησε να κατανοήσουμε την καθημερινότητα από την οπτική ενός ανάπηρου ανθρώπου με ό,τι δυσκολία συνεπάγεται αυτό.»
  • «Το πρόγραμμα συμβάλει άμεσα στην ευαισθητοποίηση των μαθητών όσον αφορά στα άτομα με αναπηρία. Είναι απολύτως αναγκαίο ώστε να διαμορφώσουμε μια εμπεριστατωμένη άποψη για τους συνανθρώπους μας απαλλαγμένη από προκαταλήψεις της κοινωνίας σαν εν δυνάμει πολίτες που είμαστε για να κάνουμε πιο βιώσιμη τη ζωή τους!»
  • «Πίστευα πως οι άνθρωποι με αναπηρία ήταν ικανοί για λίγα πράγματα, αλλά μετά την παρακολούθηση του προγράμματος συνειδητοποίησα πως είναι ικανοί για περισσότερα πράγματα απ' όσα φανταζόμουν!»

Σε μια κοινωνία που διαρκώς εξελίσσεται και μεταλλάσσεται, η αλληλεπίδραση των μαθητών με τη διαφορετικότητα, συμβάλλει στη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού σχολείου για όλα τα παιδιά. Με στόχο την ενίσχυση και εκπαίδευση της τοπικής κοινωνίας, η MYTILINEOS, μέσω του προγράμματος, δημιούργησε τις κατάλληλες προοπτικές για την ευαισθητοποίηση & συνειδητοποίηση του ευρύτερου πληθυσμού, με απώτερο σκοπό τη διασφάλιση και απόδοση των βασικών δικαιωμάτων των ανθρώπων με αναπηρία.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποκτά ιδιαίτερη αξία για την MYTILINEOS και υλοποιείται στο πλαίσιο των στρατηγικών συμπράξεων που αναπτύσσει με σημαντικούς κοινωνικούς φορείς για την επίτευξη των Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (Στόχοι 10 και 17). Επισκεφθείτε το Sustainability Actions Map (https://sdactionsmap.mytilineos.gr/), για να μάθετε περισσότερα.

rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER