Η επιμόρφωση για τη βιωσιμότητα είναι απαραίτητη στο εργασιακό περιβάλλον

Η επιμόρφωση για τη βιωσιμότητα είναι απαραίτητη στο εργασιακό περιβάλλον

Η αυξανόμενη πίεση για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης γίνεται αισθητή σε όλο τον κόσμο, με τις προσωπικές απόψεις για τη βιωσιμότητα και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα να μεταφέρονται πλέον στο χώρο εργασίας. Στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον, οι εργαζόμενοι που ανήκουν στους Millenials και στη Generation Z, επιτρέπουν στις απόψεις τους να επηρεάσουν την καριέρα τους.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Για παράδειγμα, σε μια πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο του Yale, το 51% των 2.000 φοιτητών του δείγματος, δήλωσε ότι θα δεχόταν χαμηλότερο μισθό για να εργαστεί σε έναν πιο υπεύθυνο, περιβαλλοντικά, οργανισμό. Στην πραγματικότητα, οι εργαζόμενοι είναι πλέον πιο πρόθυμοι να εγκαταλείψουν τις δουλειές τους εάν αισθάνονται ότι οι δεσμεύσεις ενός οργανισμού σε σχέση με το πλαίσιο ESG είναι ανεπαρκείς.

Στον αντίποδα, οι επιχειρήσεις πιστεύουν ότι οι εμπορικοί στόχοι έχουν προτεραιότητα προκειμένου να μην δημιουργούνται προβλήματα ρευστότητας ή οικονομικής δυσπραγίας και ορισμένες θα έφταναν μέχρι το σημείο να προτιμήσουν τις ρυθμιστικές κυρώσεις για να αποφύγουν τις επενδύσεις σε πρωτοβουλίες βιωσιμότητας. Ενώ οι εργαζόμενοι είναι πρόθυμοι να αφήσουν τις ηθικές τους αξίες να κατευθύνουν την καριέρα τους, οι εργοδότες είναι κάπως απρόθυμοι να μετατρέψουν τα σχέδια γύρω από τη βιωσιμότητα σε πράξεις. Θέτοντας τους εμπορικούς στόχους ως προτεραιότητα, οι εταιρείες επιτρέπουν να κυριαρχεί η εσφαλμένη αντίληψη ότι η μη επένδυση στη βιωσιμότητα δεν επηρεάζει αρνητικά τον εργασιακό χώρο.

Η έκθεση της Cornerstone People and Workplace Trends αποκάλυψε ότι η απαίτηση των εργαζομένων για εταιρική υπευθυνότητα και ύπαρξη επιμορφωτικών προγραμμάτων σχετικών με τη βιωσιμότητα στο χώρο εργασίας, αυξήθηκε κατά 100% από το 2021 έως το 2022. Το βασικό εύρημα της έρευνας είναι ότι η ζήτηση αφορά εξειδικευμένο και στοχευμένο επιμορφωτικό περιεχόμενο που ο εργαζόμενος μπορεί να «καταναλώσει» μόνος του. 

Οι άνθρωποι έχουν ξεκάθαρα κίνητρα να επιμορφωθούν για τη βιωσιμότητα, επομένως εναπόκειται πλέον στους εργοδότες να ακούσουν και να παράσχουν τους πόρους που θα υποστηρίξουν το εργατικό δυναμικό τους στην εφαρμογή βιώσιμων πρακτικών.

Η θεματολογία του επιμορφωτικού περιεχομένου

Το επιμορφωτικό περιεχόμενο για τη βιωσιμότητα πρέπει να ευθυγραμμίζεται με τους 17 στόχους για τη βιώσιμη ανάπτυξη (Sustainable Development Goals, SDGs) του ΟΗΕ. Η πρώτη θεματική ενότητα πρέπει να περιλαμβάνει τις περιβαλλοντικές πρακτικές, όπως η προσιτή και καθαρή ενέργεια, η υπεύθυνη παραγωγή και κατανάλωση. Η δεύτερη ενότητα πρέπει να καλύπτει κοινωνικές ανησυχίες, όπως η ευημερία και η ισότητα των φύλων. Η τρίτη θεματική ενότητα πρέπει να εστιάζει σε ευθύνες διακυβέρνησης, όπως η οικονομική ανάπτυξη και η καινοτομία.

Είναι σημαντικό να λαμβάνεται υπόψη ότι το επιμορφωτικό περιεχόμενο για τη βιωσιμότητα θα πρέπει να επηρεάζει θετικά τους εργαζόμενους. Το σωστό περιεχόμενο δεν υπάρχει απλώς για να εκπαιδεύσει τους ανθρώπους σχετικά με το τι είναι αυτά τα θέματα και τι σημαίνουν. Αφορά επίσης την ενθάρρυνση του εργατικού δυναμικού να σκεφτεί πώς το ίδιο μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο. Το κατάλληλο περιεχόμενο πρέπει να εκπαιδεύει, να εμπνέει και να παρακινεί.

rawmathub.gr linkedin newsletter subscription

Το κίνητρο των εργαζομένων θα αποτελεί παράγοντα διαρκούς αλλαγής

Καθώς η ζήτηση για επιμορφωτικό περιεχόμενο σχετικό με τη βιωσιμότητα είναι ήδη ευρέως διαδεδομένη, οι οργανισμοί μπορούν να αξιοποιήσουν αυτό το κίνητρο και να το χρησιμοποιήσουν προς όφελος δικό τους και των εργαζομένων τους. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ENGIE Impact, το 69% των οργανισμών πιστεύει ότι οι βελτιωμένες γνώσεις και ικανότητες σχετικά με τη βιωσιμότητα, θα ενισχύσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα σε σημαντικό βαθμό.

Επομένως, οι επιχειρήσεις που εφαρμόζουν προγράμματα επιμόρφωσης για τη βιωσιμότητα, μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή τη δράση ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα  για να προσελκύσουν και να προσλάβουν νέα ταλέντα που μοιράζονται τις ίδιες απόψεις. Το όλο θέμα, έχει να κάνει με την ικανοποίηση των ηθικών προσδοκιών για τη δημιουργία θετικού κοινωνικού αντίκτυπου και το πρώτο βήμα στην αλλαγή είναι η εκπαίδευση.

Ωστόσο, οι εταιρείες πρέπει να προσέξουν στα κίνητρα πίσω από την εφαρμογή πρωτοβουλιών βιωσιμότητας. Οι εργαζόμενοι γνωρίζουν ότι οι εμπορικοί στόχοι συνυπολογίζονται στις επιχειρηματικές αποφάσεις, αλλά η απλή συμπλήρωση ενός πεδίου σε μία λίστα ενεργειών σχετική με το πλαίσιο ESG, δεν είναι αρκετή. Οι άνθρωποι θέλουν οι εργοδότες τους να δίνουν το παράδειγμα, και έτσι η διοίκηση μιας επιχείρησης θα πρέπει να θέλει να εφαρμόσει προγράμματα επιμόρφωσης γύρω από τη βιωσιμότητα για το προσωπικό αλλά και τους ίδιους και να αναδιαμορφώσουν θετικά το χώρο εργασίας.

Η βιωσιμότητα διασταυρώνεται με την ευημερία

Η έρευνα της Cornerstone προβλέπει ότι η ζήτηση για επιμορφωτικό περιεχόμενο σχετικό με τη βιωσιμότητα θα ξεπεράσει κατά μεγάλο βαθμό άλλες επιμορφωτικές προτεραιότητες των επιχειρήσεων τα επόμενα χρόνια. Ένας βασικός παράγοντας για αυτό είναι επειδή η βιωσιμότητα διασταυρώνεται με άλλες τάσεις στο χώρο εργασίας, όπως η ευημερία των εργαζομένων.

Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες έχουν άμεση σχέση με το άγχος και την κατάθλιψη. Ως αποτέλεσμα, περισσότερο από το 93% των εργαζομένων δήλωσε ότι δράσεις που λαμβάνουν χώρα στους χώρους εργασίας και υποστηρίζουν το περιβάλλον είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την ευημερία τους.

Η αντιστροφή των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η ενίσχυση της ευημερίας των εργαζομένων, αποτελούν μια μακροπρόθεσμη επένδυση για κάθε επιχείρηση. Ακόμη και μικρές αλλαγές επιφέρουν γρήγορα αποτελέσματα και μια αισιόδοξη προοπτική.

Το τίμημα της αδράνειας

Οι επιχειρήσεις δεν μπορούν πλέον να αγνοούν την επίδραση που έχουν οι δραστηριότητες και οι αποφάσεις τους στο περιβάλλον, ενώ την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι λαμβάνουν συνειδητά μέτρα για να μειώσουν τον προσωπικό τους αντίκτυπο. Το 67% του πληθυσμού του πλανήτη είναι πλέον πεπεισμένο ότι το επακόλουθο κόστος της κλιματικής αλλαγής θα είναι πολύ μεγαλύτερο από οποιαδήποτε επένδυση.

Οι εταιρείες μπορεί να διστάζουν να αφιερώσουν χρόνο, χρήμα και ενέργεια σε πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, αλλά η απόφαση για επιμόρφωση του προσωπικού σε θέματα βιωσιμότητας, σηματοδοτεί ότι μια επιχείρηση έχει επίγνωση των περιβαλλοντικών της επιπτώσεων και αντιμετωπίζει με σοβαρότητα τη μείωση τους. Οι εκπαιδευτικοί πόροι είναι εύκολα εφαρμόσιμοι και είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενισχυθεί η εταιρική περιβαλλοντική συνείδηση και να προωθηθούν φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές σε διοικητικό επίπεδο.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει επίσης να παρακολουθούν τον παλμό των διαρκώς μεταβαλλόμενων απαιτήσεων στο πλαίσιο του ESG. Η επένδυση σε επιμορφωτικό περιεχόμενο με επίκεντρο τη βιωσιμότητα θα διασφαλίσει ότι ακούν ενεργά και συμμορφώνονται με τους νέους και ενημερωμένους κανονισμούς. Έχοντας υπόψη αυτά τα βασικά σημεία και γεγονότα, δεν υπάρχει πλέον καμία δικαιολογία για τους οργανισμούς να αποφεύγουν την εφαρμογή πρωτοβουλιών βιωσιμότητας. 

Με πληροφορίες από sustainabilitymag.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
Αφιέρωμα - Ορυκτές Πρώτες Ύλες, Γένους Θηλυκού
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER