Σύμφωνα με την πλατφόρμα Alternative Fuels Insight (AFI) που έχει αναπτύξει η εταιρεία συμβούλων DNV, τα πλοία που παραγγέλθηκαν στα ναυπηγεία το 2023 και μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα είναι αυξημένα κατά 8% σε σύγκριση με το 2022. Μέσω της ανοιχτής πλατφόρμας Alternative Fuels Insight παρέχεται η δυνατότητα στη ναυτιλιακή βιομηχανία να αξιολογεί την υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών από τον κλάδο.
Πιο συγκεκριμένα, η πλατφόρμα κατέγραψε 298 πλοία με πρόωση με εναλλακτικά καύσιμα το 2023, ενώ σε άλλα 298 πλοία προβλέπεται να γίνουν εργασίες μετασκευής ώστε να μπορούν να λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα. Αναλυτικότερα, υπάρχουν 138 παραγγελίες για πλοία που θα μπορούν να χρησιμοποιούν μεθανόλη, ενώ 130 πλοία παραγγέλθηκαν με καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Με βάση και παλαιότερες παραγγελίες προκύπτει ότι τα πλοία που χρησιμοποιούν LNG ξεπερνούν πλέον τα 1.000 χωρίς σε αυτό το νούμερο να συμπεριλαμβάνονται όσα είναι πλοία μεταφοράς LNG. Οι 48 από τις παραγγελίες του 2023 με καύσιμο LNG αφορούσαν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ακολουθούμενες από πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων με 40 πλοία και 30 δεξαμενόπλοια.
Με πληροφορίες από dnv.com