5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων

5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων

Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων δε θα πρέπει να αποτελούν μυστήριο ιδιαίτερα τώρα που περισσότερα τέτοια οχήματα κυκλοφορούν στους δρόμους καθώς εκείνα με κινητήρες εσωτερικής καύσης καταργούνται σταδιακά.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Τα ηλεκτρικά οχήματα αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά, αλλά η τεχνολογία που τα τροφοδοτεί με ενέργεια συχνά παρεξηγείται. Τα ηλεκτρικά οχήματα χρησιμοποιούν κυρίως μπαταρίες ιόντων λιθίου για να τροφοδοτούν τους ηλεκτρικούς κινητήρες που έχουν κάνει τα οχήματα αυτά διάσημα για τη στιγμιαία ροπή και την αξιοσημείωτη επιτάχυνση τους.

Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων χρησιμοποιούν υλικά που πρέπει να εξορυχθούν και οι ίδιες οι μπαταρίες πρέπει να συντηρούνται σωστά για να αποφευχθούν μόνιμες ζημιές. Πολλοί αναρωτιούνται εάν οι μπαταρίες αυτές είναι ανακυκλώσιμες και πού καταλήγουν όταν δεν χρησιμοποιούνται πλέον.

1. Από τι κατασκευάζονται οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων;

Οι μπαταρίες του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου είναι πιθανότατα τεχνολογίας ιόντων λιθίου. Μια κοινή παρανόηση σχετικά με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι ότι είναι κατασκευασμένες αποκλειστικά από λίθιο, αλλά αυτό δεν ισχύει. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, εκτός από λίθιο, αποτελούνται από διάφορα άλλα υλικά. Ένα από τα πιο σημαντικά μέταλλα στην κατασκευή των μπαταριών αυτών είναι το κοβάλτιο. Το παράδοξο είναι ότι ενώ οι μπαταρίες ονομάζονται ιόντων λιθίου, το κοβάλτιο είναι στην πραγματικότητα το υλικό με την υψηλότερη τιμή στην παραγωγή καθόδων μπαταριών ιόντων λιθίου, σύμφωνα με το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ.

Το κοβάλτιο είναι ένα σημαντικό στοιχείο στην παραγωγή καθόδων μπαταριών ιόντων λιθίου, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τέταρτο του κόστους της μπαταρίας.

Εκτός από το λίθιο και το ακριβό κοβάλτιο, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χρησιμοποιούν μέταλλα όπως το νικέλιο και το αλουμίνιο. Οι μπαταρίες περιέχουν επίσης μαγγάνιο, αλλά και υλικά που δε θεωρούνται μέταλλα, όπως ο γραφίτης. Ο γραφίτης έχει μια ενδιαφέρουσα ιδιότητα επειδή είναι το μόνο μη μεταλλικό στοιχείο στον περιοδικό πίνακα που μπορεί να άγει τον ηλεκτρισμό

Η κατασκευή μιας μπαταρίας ηλεκτρικού οχήματος είναι η πιο αμφιλεγόμενη πτυχή της κατασκευής του, ειδικά επειδή τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι αποτέλεσμα εξόρυξης. Δυστυχώς, οι πρακτικές εξόρυξης σε όλο τον κόσμο δεν είναι απαραίτητα οι καλύτερες, και η εξόρυξη λιθίου, ειδικότερα, είναι προβληματική λόγω των περιβαλλοντικών επιβαρύνσεων που επιφέρει.

2. Ποιός είναι ο χρόνος ζωής των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων;

Μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες που έχει ο μέσος αγοραστής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σχετίζεται με την ανθεκτικότητα της μπαταρίας του. Οι καταναλωτές γνωρίζουν ότι όταν αγοράζουν ένα συμβατικό όχημα, μπορούν να αναμένουν πολλά χρόνια χρήσης, αρκεί να ακολουθούν πιστά το πρόγραμμα συντήρησης που προτείνει ο κατασκευαστής. Ωστόσο, οι καταναλωτές βλέπουν τα ηλεκτρικά οχήματα διαφορετικά και ο κύριος λόγος είναι η μπαταρία τους.

Υπάρχει μια κοινή παρανόηση ότι η μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος θα διαρκέσει μόνο μερικά χρόνια. Πάρτε για παράδειγμα την Tesla. Αν ρωτάτε πόσο διαρκεί μια μπαταρία Tesla, σύμφωνα με στοιχεία που έχει κοινοποιήσει η εταιρεία, μπορείτε να αναμένετε ότι θα είναι χρήσιμη για ένα διάστημα μεταξύ 300.000 και 500.000 μιλίων

Ακόμη και τα οχήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης δυσκολεύονται να φτάσουν σε αυτά τα χιλιόμετρα, οπότε το γεγονός ότι η μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να διαρκέσει τόσο πολύ, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν από τους υποψήφιους αγοραστές.

3. Είναι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων ασφαλείς;

Μια άλλη τεράστια παρανόηση σχετικά με τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ότι πρόκειται να εκραγούν ανά πάσα στιγμή ή ότι ο οδηγός θα υποστεί ηλεκτροπληξία ενώ οδηγεί το αυτοκίνητο. Φυσικά, στα αυτοκίνητα μπορούν να συμβούν ατυχήματα, αλλά τα ηλεκτρικά οχήματα είναι εξίσου ασφαλή μέσα μεταφοράς όπως και τα συμβατικά.

Τα ηλεκτρικά οχήματα υποβάλλονται διαρκώς σε δοκιμές crash test προτού διατεθούν στην αγορά, επομένως η ασφάλεια της μπαταρίας στην περίπτωση τροχαίου ατυχήματος αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα για τους κατασκευαστές. Για παράδειγμα, τα οχήματα της Tesla τοποθετούνται συνήθως πολύ ψηλά στην κατάταξη όσον αφορά τις αξιολογήσεις ασφάλειας. Συνολικά, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ ασφαλή οχήματα, αν και η πιθανότητα να πάρει φωτιά μια μπαταρία είναι κάτι που δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς. Ωστόσο, στην εξαιρετικά σπάνια περίπτωση που μια από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου πιάσει φωτιά, η κατάσβεση της μπορεί να αποδειχθεί αρκετά δύσκολη.

4. Τι συμβαίνει όταν η μπαταρία δε λειτουργεί πλέον αποδοτικά;

Αν αναρωτιέστε πόσο κοστίζει η αντικατάσταση μιας μπαταρίας Tesla ή οποιασδήποτε μπαταρίας ηλεκτρικού οχήματος, δεν είστε οι μόνοι. Συχνά αυτό απασχολεί τους υποψήφιους αγοραστές και είναι αλήθεια ότι πάντα υπάρχει η πιθανότητα να αχρηστευτεί η μπαταρία ενός οχήματος είτε από ατύχημα ή από άλλους παράγοντες.

Εάν το ηλεκτρικό σας όχημα είναι εκτός περιόδου εγγύησης ή αν οδηγείτε ένα Tesla το κόστος θα είναι αρκετά υψηλό. Ενδεικτικά αξίζει να αναφερθεί ότι μια μπαταρία Tesla που παθαίνει βλάβη και χρειάζεται να αντικατασταθεί κοστίζει πάνω από 10.000$ ή και ακόμη περισσότερο για τα Model S.

5. Μπορούν να ανακυκλωθούν οι μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων;

Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων θα αποτελέσουν ένα μεγάλο περιβαλλοντικό ζήτημα προς τα τέλη της δεκαετίας του 2020 είτε ως απόβλητα ή λόγω της εξόρυξης των υλικών που τις αποτελούν που είναι ήδη ένα σημαντικό θέμα με μεγάλες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Εάν τα ηλεκτρικά οχήματα πρόκειται να αποτελέσουν μία βιώσιμη επιλογή για μη ρυπογόνες μεταφορές, η ανακύκλωση των μπαταριών θα είναι απαραίτητη. Επί του παρόντος υπάρχουν εταιρείες που προσπαθούν συντονισμένα και στοχευμένα να εντοπίσουν τις καλύτερες δυνατές μεθόδους ανακύκλωσης των μπαταριών αυτών. 

Μία από αυτές τις εταιρείες είναι η Redwood Materials, που συνεργάζεται με τον κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας Ford σε μια προσπάθεια να ανακυκλώσουν υλικά από μπαταρίες που έχουν ήδη φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Έτσι, ενώ η ανακύκλωση αυτών των μπαταριών αυτή τη στιγμή δεν είναι εύκολη υπόθεση, επενδύονται πολλοί πόροι για να γίνει η διαδικασία λειτουργική και οικονομική στο άμεσο μέλλον.

Οι καταναλωτές είναι πλέον καλύτερα πληροφορημένοι για τα ηλεκτρικά οχήματα

Τα ηλεκτρικά οχήματα απομυθοποιούνται γρήγορα καθόσον γίνεται διαθέσιμη όλο και περισσότερη πληροφορία γύρω από αυτά οπότε και οι καταναλωτές ενημερώνονται εκτενώς. Αυτό σημαίνει ότι πολλές από τις παρανοήσεις ή ασάφειες που υπήρχαν γύρω από αυτά εκλείπουν σταδιακά. Φυσικά, υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει για να βελτιωθούν και τα ίδια τα οχήματα αλλά και η αντίληψη των ανθρώπων για αυτά, αλλά σίγουρα κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση.

Με πληροφορίες από MakeUseOf.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER