Μαγνήσιο: Προκλήσεις εφοδιασμού και προβλέψεις για το 2022

Μαγνήσιο: Προκλήσεις εφοδιασμού και προβλέψεις για το 2022

Οι αγοραστές μαγνησίου αντιμετωπίζουν ζητήματα το 2022 όπως χαμηλή διαθεσιμότητα, αυστηρότερους περιβαλλοντικούς ελέγχους και περιορισμοί που σχετίζονται με τα logistics σε μια περίοδο αυξημένων απαιτήσεων λόγω της ανάπτυξης έργων εκτός Κίνας που συνεπάγεται και αυξημένη ζήτηση σε μαγνήσιο. Με την προσφορά μαγνησίου να επηρεάζεται από το αυξανόμενο κόστος άνθρακα στην Κίνα, οι τιμές του μετάλλου αυξήθηκαν κατά 157% κατά μέσο όρο μεταξύ Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου 2021.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Δεδομένου ότι η Κίνα παρήγαγε περίπου το 90% της παγκόσμιας ποσότητας μαγνησίου, η χαμηλή διαθεσιμότητα του μετάλλου και οι όποιες ελλείψεις παρουσιάστηκαν προκάλεσαν ανησυχίες στους παραγωγούς και τα χυτήρια αλουμινίου στη Δύση. Οι ευρωπαϊκοί εμπορικοί όμιλοι προειδοποίησαν τους παραγωγούς μετάλλων για τις δυνητικά «καταστροφικές» επιπτώσεις από μια, μικρή ή μεγάλη, έλλειψη προμήθειας μαγνησίου στην Ευρώπη.

Από το Νοέμβριο 2021, οι τιμές του μαγνησίου στην αγορά έχουν σταθεροποιηθεί λόγω της βελτίωσης της διαθεσιμότητας του μετάλλου στα ευρωπαϊκά λιμάνια. Η Fastmarkets εκτίμησε την τιμή του magnesium 99.9%, in-whs Rotterdam σε 8.100-8.600 $ ανά τόνο στις 31 Δεκεμβρίου 2021 σε σχετική σταθερότητα λόγω περιορισμένης δραστηριότητας. Και στην πρώτη συνεδρίαση τιμολόγησης του 2022, την Παρασκευή 7 Ιανουαρίου, η Fastmarkets αξιολόγησε την τιμή σε 8.550-9.050 $ ανά τόνο, αυξημένη δηλαδή κατά 4,76% από την προηγούμενη συνεδρίαση τιμολόγησης, εν μέσω ανοδικού κλίματος τόσο από τους εμπόρους όσο και από τους αγοραστές.

Οι περιβαλλοντικοί έλεγχοι συνεχίζονται (και εντείνονται)

Τα περιβαλλοντικά ζητήματα παραμένουν το κύριο μέλημα στην εγχώρια αγορά μαγνησίου της Κίνας, δεδομένης της δέσμευσης της χώρας να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2060 και να περιορίσει τις εκπομπές CO2 πριν από το 2030. Ωστόσο, σοβαρές περιβαλλοντικές παραβάσεις εντοπίστηκαν στις βιομηχανίες της πόλης Yulin της επαρχίας Shaanxi σε ελέγχους τον Δεκέμβριο 2021 από την Κινεζική Central Environmental Inspection Team. Τα περισσότερα τοπικά εργοστάσια μαγνησίου στο Yulin εξακολουθούν να λειτουργούν κανονικά, ανέφεραν πηγές της αγοράς αλλά οι προβληματισμοί που προέκυψαν οδήγησαν στην αύξηση της εγχώριας τιμής μαγνησίου στην Κίνα.

Η εκτίμηση της τιμής της Fastmarkets για το μαγνήσιο 99,9%, exw China ήταν 50.000-53.000 γιουάν (7.833-8.303$) ανά τόνο στις 7 Ιανουαρίου 2022, αυξημένη κατά 1.000-3.000 γιουάν ανά τόνο, αύξηση 4% από την προηγούμενη τιμή των 49,000-50,000 γιουάν μια βδομάδα πριν.

«Η ομάδα επιθεώρησης έφυγε», είπε ένας Κινέζος έμπορος, «όμως, οι επαρχιακές και δημοτικές αρχές έχουν οργανώσει συναντήσεις για να συζητήσουν αυτό το θέμα. Οι συμμετέχοντες στην αγορά μαγνησίου περιμένουν τις κατευθυντήριες γραμμές της πολιτείας». «Η βιομηχανία μαγνησίου είναι μια από τις κύριες βιομηχανικές δραστηριότητες για την πόλη Yulin, η οποία είναι ο κόμβος παραγωγής του μετάλλου της Κίνας», είπε η ίδια πηγή. «Οποιαδήποτε ισχυρά μέτρα, όπως η αναστολή της παραγωγής για αναβαθμίσεις εξοπλισμού, θα προκαλέσει χάος, θα οδηγήσει σε ελλείψεις εφοδιασμού και θα εκτινάξει την τιμή του μετάλλου σε υψηλά επίπεδα».

Τα εργοστάσια μαγνησίου απαιτείται επίσης να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις παραγωγής τους και να υιοθετήσουν καθαρότερες τεχνικές παραγωγής κατά την περίοδο του 14ου Πενταετούς Σχεδίου (2021-2025), ανέφεραν πηγές. «Η αναβάθμιση του εξοπλισμού απαιτεί χρόνο και κοστίζει χρήματα. Θα δούμε σίγουρα υψηλότερο κόστος παραγωγής για τις μονάδες μαγνησίου στο μέλλον», δήλωσε ένας παραγωγός από την επαρχία Shaanxi. Ορισμένοι έμποροι που πωλούν προϊόντα τους στην ευρωπαϊκή αγορά είχαν ανησυχίες για ενδεχόμενο κλείσιμο εργοστασίων λόγω συμμόρφωσης με τους στόχους εκπομπών άνθρακα ενόψει των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων της Κίνας τον Φεβρουάριο. Πηγές από Κινέζους παραγωγούς στις δύο επαρχίες Shanxi και Shaanxi ανέφεραν στο Fastmarkets, ωστόσο, ότι δεν θα μειώσουν την παραγωγή ή θα αναστείλουν τις εργασίες τους λόγω των αυστηρότερων περιβαλλοντικών απαιτήσεων για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Η παραγωγή μαγνησίου στην επαρχία Shanxi αντιπροσωπεύει περίπου το 15% της συνολικής παραγωγής της Κίνας και η παραγωγή στην επαρχία Shaanxi αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 60%, ανέφεραν πηγές της αγοράς. Οι ίδιες πηγές από την επαρχία Shaanxi αναφέρουν ότι τα εργοστάσια μαγνησίου στο Yulin συνέχισαν να αγοράζουν την πρώτη ύλη (δολομίτη) από τη γειτονική επαρχία Shanxi από τον Οκτώβριο του 2021, φοβούμενοι πιθανές διακοπές του εφοδιασμού κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων.

«Το εργοστάσιο στο οποίο εργάζομαι έχει αποθέματα δολομίτη που θα μπορούσαν να καλύψουν παραγωγή για τρεις μήνες. Ξέρω ότι και άλλα εργοστάσια που έχουν ήδη εξασφαλίσει απόθεμα πρώτων υλών. Το επίκεντρο της συζήτησης των επικεφαλής της βιομηχανίας μαγνησίου [της Κίνας] είναι τα συγκεκριμένα μέτρα που θα ληφθούν για την επίλυση των περιβαλλοντικών ζητημάτων, τα οποία δεν είναι ακόμη ξεκάθαρα», δήλωσαν Κινέζοι παραγωγοί από τις δύο περιοχές.

Αντίστοιχα, οι συμμετέχοντες στην αγορά της Ευρώπης έσπευσαν να υπογραμμίσουν ότι ακόμα κι αν αναμένουν ορισμένους περιορισμούς στην προσφορά, δεν αναμένουν ότι η έλλειψη θα είναι τόσο σοβαρή όσο το τρίτο τρίμηνο του 2021. «[Η αγορά] δεν επιστρέφει στα επίπεδα έλλειψης του Σεπτεμβρίου 2021. Μπορεί να υπάρχουν ακόμη κάποια ζητήματα, επιδεινούμενα από θέματα logistics, αλλά η Κίνα δεν θα κλείσει ξανά όλα τα εργοστάσια – αυτό δεν μπορεί να συμβεί», δήλωσε ένας Ευρωπαίος έμπορος. «Η Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλοι φορείς έχουν συνειδητοποιήσει πόσο σημαντικό είναι αυτό το στρατηγικό μέταλλο και οποιαδήποτε έλλειψη δεν θα φτάσει τα προηγούμενα επίπεδα».

rawmathub.gr linkedin newsletter subscription

Η αγορά μαγνησίου θεωρείται υψηλού ρίσκου δεδομένης της μεγάλης ζήτησης του μετάλλου

Με αυξημένη παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων (EV), οι συμμετέχοντες στην αγορά μαγνησίου και κραμάτων αλουμινίου – που αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% της συνολικής κατανάλωσης μεταλλικού μαγνησίου – αναμένουν σταθερή ζήτηση φέτος. Σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM), η χώρα παρήγαγε περίπου 2,59 εκατομμύρια αυτοκίνητα τον Νοέμβριο 2021 και 23,17 εκατομμύρια από τον Ιανουάριο 2021 έως το Νοέμβριο 2021, σημειώνοντας αύξηση 10,9% και 3,5% από τον προηγούμενο μήνα και το προηγούμενο έτος αντίστοιχα.

Εν μέσω σταθερής ζήτησης και μετά τη δραστική αύξηση των τιμών το φθινόπωρο του 2021, το μαγνήσιο έχει αναγνωριστεί ως "πιθανός κίνδυνος" για τη βιομηχανία αλουμινίου. Αυτό ανάγκασε την αλλαγή στη δομή των συμβάσεων προμήθειας του 2022  για τον μετριασμό των αυξανόμενων κινδύνων που σχετίζονται με το κόστος παραγωγής. Οι παραγωγοί έχουν προσδιορίσει τις ποσότητες μαγνησίου που έχουν εντάξει στα πιο μακροπρόθεσμα συμβόλαιά τους, και χρησιμοποιούν πλέον κυμαινόμενες τιμές αντί για σταθερές. «Για τα κύρια κράματα χυτηρίου [αλουμινίου], οι αλλαγές αφορούν κυρίως το μαγνήσιο και το πυρίτιο και το QP που μπορούμε να προσφέρουμε», δήλωσε ένας παραγωγός κράματος αλουμινίου. «Έχουμε δύο επιλογές – δίνουμε έναν σταθερό αριθμό premium για ένα τρίμηνο και όχι περισσότερο. Αν κάποιος θέλει να κάνει κράτηση για περισσότερα από αυτό, υπάρχουν κάποιες δεσμεύσειςΦέτος δεν μπορούμε να κάνουμε σταθερό συμβόλαιο για πάνω από ένα χρόνο», πρόσθεσε ο παραγωγός.

Ορισμένοι έμποροι αγόραζαν επιπλέον αποθέματα κατά τους δύο τελευταίους μήνες του 2021, για να αποφύγουν οποιαδήποτε διακοπή του εφοδιασμού στο μέτρο του δυνατού. «[Κάνουμε] απολογισμό», ανέφερε ένας δεύτερος Ευρωπαίος έμπορος. «Με τον τρέχοντα κίνδυνο, αγοράσαμε περισσότερα και σκοπεύουμε να διατηρήσουμε περισσότερα σε απόθεμα. Αγοράζουμε περισσότερα πια αποθέματα νωρίτερα».

Ωστόσο, οι έμποροι δυσκολεύονταν να αποκτήσουν υλικό από τις κύριες, μη κινεζικές, πηγές προέλευσης στην Τουρκία και το Ισραήλ. Το μεγαλύτερο μέρος του υλικού είχε ήδη πωληθεί με μακροπρόθεσμα συμβόλαια, ανέφεραν πηγές στο Fastmarkets. Οι περισσότεροι καταναλωτές μαγνησίου λέγεται ότι ήταν καλυμμένοι για το πρώτο τρίμηνο του 2022, αλλά όχι πέρα ​​από αυτό, ανέφεραν παράγοντες της αγοράς.

Νέες, δευτερογενείς, πηγές μαγνησίου θα μπορούσαν να περιορίσουν τους κινδύνους εφοδιασμού

Οι τελικοί καταναλωτές, ειδικά στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, επιδιώκουν να εισάγουν νέες πηγές προμήθειας μαγνησίου για να αποφύγουν τον κίνδυνο εφοδιασμού και ταυτόχρονα να μειώσουν τις εκπομπές που σχετίζονται με την παραγωγή του.

Το λεγόμενο «πράσινο μαγνήσιο» – που συνήθως προέρχεται από υπολλείμματα μέσω ηλεκτρόλυσης προς ανάκτηση του μετάλλου – θεωρείται ως λύση σε σύγκριση με τη θερμική, πρωτογενή, επεξεργασία, η οποία είναι φθηνότερη στην παραγωγή αλλά πολύ πιο ρυπογόνος.

Επί του παρόντος, είναι υπό ανάπτυξη έργα στον Καναδά και την Αυστραλία. Η Alliance Magnesium με έδρα τον Καναδά, για παράδειγμα, παράγει δευτερογενές μαγνήσιο ανακυκλώνοντας σκραπ από τη βιομηχανία επεξεργασίας μετάλλων. Η εταιρεία παράγει επί του παρόντος περίπου 250-300 τόνους μαγνησίου το μήνα και το εξάγει στην αγορά των ΗΠΑ, δήλωσε στο Fastmarkets ο εμπορικός οίκος Wogen Resources, ο μοναδικός διανομέας του δευτερογενούς μαγνησίου στις ΗΠΑ. Η σχεδιαζόμενη παραγωγή της Alliance Magnesium, μόλις φτάσει σε πλήρη ανάπτυξη, εκτιμάται σε 1.000 μετρικούς τόνους το μήνα, ανέφερε η Wogen Resources. «Θα στοχεύουν στην ευρωπαϊκή αγορά σε μεταγενέστερο στάδιο, ενδεχομένως όταν το έργο περάσει στη δεύτερη φάση ανάπτυξης, η οποία συνεπάγεται περίπου 35.000 τόνους συνολικά», δήλωσε εκπρόσωπος της Wogen Resources στο Fastmarkets.

Άλλα έργα έχουν επίσης επιταχυνθεί λόγω της ανόδου των τιμών του Οκτωβρίου 2021. Το Latrobe Magnesium (LMG), στην κοιλάδα Latrobe της Victoria στην Αυστραλία, έχει εγκεκριμένη μελέτη σκοπιμότητας. Η παραγωγή θα ξεκινήσει από 1.000-3.000 τόνους ετησίως το πρώτο τρίμηνο του 2023. Στη συνέχεια θα επεκταθεί στους 10.000 τόνους ετησίως και τελικά θα επεκταθεί περαιτέρω, δήλωσε η Latrobe Magnesium. Μετά την άνοδο των τιμών, η LMG δήλωσε ότι θα επεκτείνει το μικρής κλίμακας εργοστάσιό της, το οποίο δεν έχει ακόμη κατασκευαστεί, για να καλύψει την παγκόσμια ζήτηση. «Έχουμε ήδη συμφωνίες με έναν αγοραστή στην Ιαπωνία και έναν στις ΗΠΑ, επομένως οι αρχικές ποσότητες (10.000 τόνοι) έχουν ήδη πωληθεί», δήλωσε ο David Paterson, διευθύνων σύμβουλος της Latrobe Magnesium σε ένα πρόσφατο διαδικτυακό σεμινάριο.

Ένα άλλο έργο είναι το Korab Resources, το οποίο βρίσκεται επί του παρόντος στη διαδικασία αδειοδότησης για την εξόρυξη κοιτασμάτων μαγνησίου στο Winchester Australia. Η εταιρεία ανακοίνωσε τον Νοέμβριο του 2021 συμφωνία με το λιμάνι του Darwin για εξαγωγή 30.000 τόνων μεταλλικού μαγνησίου ετησίως. "Εάν είχαμε όλες τις άδειες στα χέρια μας σήμερα, θα μπορούσαμε να είμαστε έτοιμοι να στείλουμε μαγνήσιο υψηλής καθαρότητας εντός του 2023", δήλωσε ο Andrej K. Karpinski, εκτελεστικός πρόεδρος της Korab resources, στο Fastmarkets.

Με πληροφορίες από fastmarkets.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
Ερευνητικά Έργα
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER