Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: Η μεγάλη πρόκληση στην ηλεκτροκίνηση είναι οι φορτιστές παντού

Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: Η μεγάλη πρόκληση στην ηλεκτροκίνηση είναι οι φορτιστές παντού

Μια νέα εφαρμογή, ένα app για τα κινητά τηλέφωνα, θα είναι στον αέρα σύντομα «ώστε να βλέπει ο χρήστης που υπάρχουν ελεύθερα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων», όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στο πλαίσιο του 6ου Συνεδρίου Ηλεκτροκίνησης.

Μιλώντας στο 6ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης ο υπουργός αναφέρθηκε στα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει από το 2019 για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, αλλά και σε αυτά που πρέπει, ακόμη, να γίνουν, τονίζοντας πως μεγάλη πρόκληση είναι να μπορούμε να βάλουμε φορτιστές παντού.

Ο Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε καταρχήν, στα στοιχεία, που δείχνουν ραγδαία αύξηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας αυτό το διάστημα επισημαίνοντας ότι το 2022 ταξινομήθηκαν 8.337 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόνο 480. Δηλαδή το ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε από το 0,4% σχεδόν στο 8%, η μεγαλύτερη αύξηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Σημείωσε πως υπάρχουν περισσότερα από 2.000 σημεία φόρτισης στην Ελλάδα, γεγονός στο οποίο συντέλεσε η συνεργασία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τους παραχωρησιούχους στους αυτοκινητοδρόμους.

«Πρέπει τώρα να δούμε ποια είναι τα προβλήματα και οι προκλήσεις», τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι πρέπει η ηλεκτροκίνηση να γίνει προσβάσιμος και βιώσιμος τρόπος μεταφορών. Υπογράμμισε δε ότι ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα είναι πως η βιωσιμότητα αυτή θα είναι δίκαιη. Ο Κώστας Καραμανλής σημείωσε επίσης ότι ένα από τα βασικά θέματα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι τα λεγόμενα 3D: Decarbonisation (απανθρακοποίηση). Digitalisation(ψηφιοποίηση). Decentralisation (αποκέντρωση).

«Η μεγάλη πρόκληση - και νομίζω ότι στη δεύτερη θητεία της η κυβέρνηση Μητσοτάκη θα πρέπει να βρει λύση σε αυτό το κομμάτι - είναι τι κάνουμε με το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας του δικτύου. Δηλαδή κατά πόσον μπορούμε να βάλουμε φορτιστές παντού», δήλωσε ο Κώστας Καραμανλής. «Μην ξεχνάμε ότι έχουμε περάσει από μία δεκαετή κρίση, όπου υπήρξε απίστευτη αποεπένδυση σε ζητήματα ενέργειας. Τώρα γίνεται, από το υπουργείο Ενέργειας, από την κυβέρνηση, μία τεράστια προσπάθεια, που δεν είναι εύκολη. Και νομίζω ότι θα πρέπει να σκεφτούμε και λίγο εκτός πλαισίου», συνέχισε και πρόσθεσε «Καλός είναι ο ΔΕΔΔΗΕ, αλλά μπορεί να βοηθήσει να βάλουμε φορτιστές παντού; Εάν δεν μπορεί, πρέπει να βρούμε άλλους τρόπους και δεν σας κρύβω ότι επεξεργαζόμαστε και άλλους τρόπους».

Ο Κώστας Καραμανλής εξήγησε ότι σήμερα μπορεί κάποιος να πάει οδικώς Αθήνα- Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικό αυτοκίνητο γιατί υπάρχουν φορτιστές κάθε 60 με 100 χλμ στο εθνικό οδικό δίκτυο. «Το πρόβλημα είναι να βάλουμε fast chargers λόγω της δυνατότητας ισχύος του δικτύου; Πήγαμε να βάλουμε το καλοκαίρι και είχαμε προβλήματα με το δίκτυο», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Και εδώ πάμε πάλι στην αειφορία. Κατά πόσο είναι βιώσιμη. Κατά πόσο είναι δίκαιη. Κατά πόσο μπορεί μία μέση οικογένεια να έχει ένα αυτοκίνητο και αυτό το αυτοκίνητο να είναι ηλεκτρικό», υπογράμμισε ο Κώστας Καραμανλής και πρόσθεσε: «Αυτή είναι η πρόκληση και έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες. Γιατί η κυβέρνηση έδωσε κίνητρα για να αγοράσουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά μην κρυβόμαστε πίσω από το δαχτυλό μας: Δεν είναι φθηνά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμη. Δεν μπορεί να κάνει κάτι όμως η κυβέρνηση Μητσοτάκη για αυτό. Αλλά χρειάζονται πολιτικές κινήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε, επιπλέον, ότι η ηλεκτροκίνηση θα δημιουργήσει και ένα νέο «οικοσύστημα» ειδικοτήτων και τεχνικών υπηρεσιών. Ο Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στη σημασία των δημόσιων μεταφορών για τη μείωση των εκπομπών του άνθρακα. Τόνισε ότι έρχονται 350 ηλεκτρικά λεωφορεία και άλλα 300 λεωφορεία CNG. Επισήμανε όμως ότι υπάρχει και το πρόβλημα, που και πως θα γίνεται η φόρτιση αυτών των λεωφορείων.

Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης στη σημασία της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, που ξεμπλόκαρε και προχωρά, στην παράδοση της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά, την επέκταση της Γραμμής 2, στην αγορά νέων συρμών του Μετρό για πρώτη φορά μετά το 2004, αλλά και την ανακαίνιση συρμών, καθώς και στα οδικά έργα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αττική.

Όσον αφορά στο μέλλον των ηλεκτρικών ταξί, ανέφερε: «Τα κίνητρα που έδωσε η κυβέρνηση είναι πολύ μεγάλα, αλλά έχουν ένα δίκιο οι άνθρωποι, οι οποίοι οδηγούν ταξί στην Αθήνα. Που θα φορτίζουν τα οχήματα τους; Δεν κινούνται στους αυτοκινητόδρομους όπου κάθε 60 χλμ. υπάρχουν φορτιστές. Αυτό είναι ένα ζήτημα πάνω στο οποίο πρέπει να σκύψει η πολιτεία και δε μιλάω μόνο για την κεντρική διοίκηση. Το μπαλάκι πλέον είναι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Σε άλλες χώρες της Ευρώπης οι δήμοι δεν έπονται, είναι συνήθως πιο μπροστά από την κυβέρνηση σε αυτά τα ζητήματα. Ελπίζω ότι όλοι οι δήμοι θα καταφέρουν να κάνουν το αυτονόητο, να βγάλουν αυτούς τους διαγωνισμούς. Γιατί είναι ωραίο να δίνουμε κίνητρα για τους οδηγούς ταξί, από την άλλη όμως μιλάμε για ανθρώπους που ζουν από αυτό και καταλαβαίνω τον προβληματισμό τους».

Αφιέρωμα - Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία

Γ. Πατούλης: «Στόχος μας η δημιουργία ενός πράσινου στόλου 40 νέων αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Περιφέρεια»

Στον χαιρετισμό του ο Γιώργος Πατούλης και αναφερόμενος στις δράσεις που υλοποιεί ήδη η Περιφέρεια εστίασε στις εξής: Ολοκληρώνεται η διαγωνιστική διαδικασία με στόχο τη δημιουργία ενός πράσινου στόλου 40 νέων αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων τα οποία θα αντικαταστήσουν το μεγαλύτερο μέρος των ρυπογόνων και ασύμφορων από θέματα συντήρησης οχημάτων που διαθέτει η Περιφέρεια.

Διαμορφώνεται ένα σύγχρονο δίκτυο φορτιστών στο κεντρικό οδικό δίκτυο της Αττικής και σε υπηρεσίες που βρίσκονται σε κομβικά σημεία με εύκολη πρόσβαση για τους πολίτες της Αττικής. Δημιουργείται τμήμα Ηλεκτροκίνησης στην αρμόδια Διεύθυνση που εποπτεύει και συντηρεί το οδικό δίκτυο. Δρομολογείται η εκπαίδευση των οδηγών, των υπαλλήλων και των στελεχών της Περιφέρειας στην οικολογική και ασφαλή οδήγηση όπως αυτή εκφράζεται μέσω της ηλεκτροκίνησης.

Στο Μητροπολιτικό Πάρκο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Αντώνης Τρίτσης» έχουν εγκατασταθεί οι πρώτοι τχαυφορτιστές και ήδη χρησιμοποιείται το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την εξυπηρέτηση των αναγκών του πάρκου. 200.000 τόνοι λιγότερο διοξείδιο θα μολύνουν το περιβάλλον, από τις δράσεις της Περιφέρειας Παράλληλα όπως ανέφερε «η Περιφέρεια Αττικής έχει ήδη αδειοδοτήσει σε πρατήρια και συνεργεία 100 θέσεις ενώ στο σχεδιασμό της διοίκησης είναι η εγκατάσταση πρόσθετων φορτιστών σε όλα τα ΚΤΕΟ Αττικής και στο τμήμα Μεταφορών Ανατολικής Αττικής. Πέραν των ταχυφορτιστών στους σχεδιασμούς της Περιφέρειας υπάρχει και η σταδιακή αντικατάσταση του στόλου των αυτοκινήτων με ηλεκτρικά με στόχο το πέρασμα στην πράσινη εποχή.

Επίσης η Περιφέρεια προχωρά στην υλοποίηση μιας πλήρους και ολοκληρωμένης παρέμβασης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Αττική, μέσω του Αναπτυξιακού Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης «Νέα Μητροπολιτική Αττική». «Σχεδιάζουμε την υιοθέτηση ηλεκτροκίνητων απορριματοφόρων» Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο Περιφερειάρχης ανέφερε πως σε συνεργασία με τους δήμους της Αττικής και μέσω του ΕΔΣΝΑ, δρομολογείται η εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης και στον τομέα της συλλογής αποβλήτων, ανακυκλώσιμων και βιοαποβλήτων.

«Η Αττική έχει έναν από τους πλέον γερασμένους στόλους απορριμματοφόρων και με μια πρώτη εκτίμηση πάνω από 2.000 οχήματα χρήζουν αντικατάστασης, με τα περισσότερα να χρησιμοποιούνται ήδη πάνω από 20 έτη. Η αντικατάσταση τους θα προφέρει σημαντικά οφέλη τόσο οικονομικά όσο και περιβαλλοντικά» ανέφερε χαρακτηριστικά».

rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER