Πώς η Anglo American ανέπτυξε το μεγαλύτερο φορτηγό με καύσιμο υδρογόνο στον κόσμο

Πώς η Anglo American ανέπτυξε το μεγαλύτερο φορτηγό με καύσιμο υδρογόνο στον κόσμο

Πριν από τέσσερα χρόνια, η Anglo American Plc δεν μπορούσε να βρει κανένα συνεργάτη του κλάδου για να υποστηρίξει την ιδέα της να αντικαταστήσει τα μεγάλα φορτηγά εξόρυξης που κινούνται με ντίζελ με φιλικά προς το κλίμα, πράσινα οχήματα που χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο. Ο ιδιοκτήτης της μεγαλύτερης επιφανειακής εκμετάλλευσης λευκόχρυσου, ζήτησε από κατασκευαστές εξοπλισμού και ομολόγους του κλάδου να βοηθήσουν στην κατασκευή του πρωτοτύπου, αλλά κανείς δεν ενδιαφέρθηκε.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Αφού επένδυσε έως και 70 εκατ. δολάρια για να υποστηρίξει την ιδέα, η εξορυκτική εταιρεία με την παγκόσμια παρουσία, αποκάλυψε την περασμένη εβδομάδα ένα νέο όχημα 220 τόνων, ικανό να μεταφέρει περίπου 290 τόνους μεταλλεύματος χωρίς να παράγει αέρια του θερμοκηπίου κατά τη διαδικασία. «Είναι δίκαιο να πούμε ότι η επιθυμία μας να προχωρήσουμε το συγκεκριμένο έργο, ήταν μπροστά από τις γενικότερες φιλοδοξίες του κλάδου», δήλωσε ο Tony O'Neill, τεχνικός διευθυντής της Anglo American σε μια συνέντευξη στο Mogalakwena, τη μεγαλύτερη επιφανειακή εκμετάλλευση πλατίνας στον κόσμο.

Η Anglo American, αλλά και ανταγωνιστές της όπως η Glencore Plc και η Rio Tinto, αισθάνονται πίεση από επενδυτές που ανησυχούν για την υπερθέρμανση του πλανήτη και ζητούν τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Η αντικατάσταση των πετρελαιοκίνητων φορτηγών εξόρυξης, με αντίστοιχα που χρησιμοποιούν υδρογόνο, θα μείωναν τις εκπομπές στις επιφανειακές εκμεταλλεύσεις της Anglo American κατά 80%, ένα βασικό βήμα για την επίτευξη του στόχου της εταιρείας για ουδετερότητα άνθρακα έως το 2040.

Τα φορτηγά αποτελούν σημαντική παράμετρο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της εταιρείας, δήλωσε η Natascha Viljoen, επικεφαλής εκτελεστικός διευθυντής της Anglo American Platinum Ltd., της θυγατρικής της Anglo American που εκμεταλλεύεται τη Mogalakwena, σε συνέντευξη της.

Το πρωτότυπο φορτηγό της Anglo American αποτελεί μέρος του προγράμματος NuGen της εταιρείας, το οποίο περιλαμβάνει επίσης ένα σύστημα ηλιακής ενέργειας για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου σε εγκαταστάσεις εξόρυξης. Ένας ηλεκτρολύτης χρησιμοποιεί ενέργεια από τον ήλιο για να διασπάσει το νερό και να δημιουργήσει υδρογόνο. Η Anglo American ζήτησε τη βοήθεια εταιρειών τεχνολογίας και υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένων των Engie SA, First Mode Holdings Inc., Ballard Power Systems Inc. και NPROXX BV.

Ο Duncan Wanblad, διευθύνων σύμβουλος της Anglo American, είπε ότι η εταιρεία εξέτασε τα συνθετικά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα πριν γίνει ξεκάθαρο ότι το υδρογόνο ήταν η λύση. Η εταιρεία «το έχτισε από την αρχή», είπε για το πρόγραμμα σε μια ομιλία του στο ορυχείο, το οποίο βρίσκεται 180 μίλια βορειοανατολικά του Γιοχάνεσμπουργκ.

Υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει για να μειωθεί το κόστος μετατροπής των υπαρχόντων φορτηγών ντίζελ σε υδρογόνου. Ο O'Neill είπε ότι η εταιρεία έχει ξοδέψει δεκάδες εκατομμύρια για να λανσάρει το πρωτότυπό της. Τα κανονικά φορτηγά μεταφοράς ορυχείων που στηρίζονται στο ντίζελ κοστολογούνται μεταξύ 6 και 7 εκατ. δολαρίων το καθένα. Καθώς η τεχνολογία αναπτύσσεται, οι οικονομίες κλίμακας θα επέλθουν και το κόστος θα μειωθεί.

Το πρωτότυπο είναι ένα μετασκευασμένο Komatsu 930E που χρησιμοποιείται για την ανάσυρση μεταλλεύματος. Τροφοδοτείται από μία μπαταρία ισχύος 1,2MW, καθώς και οκτώ κυψέλες υδρογόνου των 100 κιλοβάτ η κάθε μία. Το αρχικό σχέδιο είναι να μετατραπούν τα 40 φορτηγά του ορυχείου της Mogalakwena, έτσι ώστε να χρησιμοποιούν υδρογόνο, μέχρι το 2026. Αυτό θα απαιτήσει 140 μεγαβάτ ηλιακής ενέργειας για την παραγωγή του υδρογόνου και μια τεράστια επέκταση των εγκαταστάσεων μετατροπής και αποθήκευσης υδρογόνου επί τόπου.

Τις ημέρες με χαμηλή ηλιοφάνεια, το σχέδιο είναι να λαμβάνεται ενέργεια από αιολικές και ηλιακές εγκαταστάσεις που ανήκουν στην εταιρεία σε άλλες περιοχές της χώρας μέσω του εθνικού δικτύου, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η λειτουργία των φορτηγών, δήλωσε ο Carl van den Ordel. μηχανικός ορυχείων για την Anglo American στη Mogalakwena.

Έως το 2030 η εταιρεία, σχεδιάζει να μετατρέψει τον παγκόσμιο στόλο της από 400 φορτηγά ορυχείων -τα οποία λειτουργούν σε εκμεταλλεύσεις πλατίνας, χαλκού και σιδηρομεταλλεύματος- έτσι ώστε να είναι συμβατά για χρήση με καύσιμο υδρογόνο. Ο αντίκτυπος αυτού θα ισοδυναμούσε με μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα ντίζελ εκτός δρόμου, όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, είπε η εταιρεία.

Ο O'Neill είπε ότι η Anglo American θα ήθελε να πουλήσει τα οχήματα και σε άλλες εταιρείες εξόρυξης και πιστεύει ότι η τεχνολογία που έχει αναπτύξει έχει και άλλες εφαρμογές που θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν χρήση σε τρένα και πλοία. Η τεχνική ομάδα του O'Neill εξετάζει επίσης πιο αποτελεσματικούς τρόπους εξαγωγής μετάλλων από μεταλλεύματα και επεξεργασίας πετρωμάτων με μικροκύματα για να διευκολύνει τη διάνοιξη των σηράγγων. «Η τελευταία είναι παρόμοια με την τεχνολογία που χρησιμοποιείται από την Boring Company του Elon Musk», είπε.

Προς το παρόν, η δραστηριότητα φορτηγών υδρογόνου είναι μέρος της Anglo American, ενός πρώην ομίλου ετερογενών δραστηριοτήτων που εξελίχθηκε σε μια επιχείρηση εξόρυξης αφού μετέφερε την έδρα του σε Λονδίνο από το Γιοχάνεσμπουργκ το 1999. Ωστόσο, ο O'Neill είπε ότι υπάρχει ακόμη ένα ερώτημα εάν θα παραμείνει η δραστηριότητα ως μέρος της εταιρείας στο μέλλον.

«Είναι κάτι που θα σκεφτούμε», κατέληξε ο O'Neil.

Με πληροφορίες από autoblog.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
Αφιέρωμα - Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος - Ο δρόμος προς την αειφορία
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER