Μια πρόσφατη έκθεση της IDTechEx εκτιμά ότι ποσοστό περίπου 8% της παγκόσμιας ζήτησης κοβαλτίου και 6% της ζήτησης λιθίου, θα προέρχονται από ανακυκλωμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου έως το 2030. Σύμφωνα με την έκθεση, συνολικά πάνω από 180.000 τόνοι λιθίου, κοβαλτίου, νικελίου και μαγγανίου θα μπορούσαν να ανακτηθούν έως το 2030 μέσω της ανακύκλωσης μπαταριών ιόντων λιθίου, μια τιμή που προβλέπεται να αυξηθεί κατά περίπου 10 φορές έως το 2042.
Η ανακύκλωση δε θα είναι πανάκεια ούτε θα είναι σε θέση θα αντιμετωπίσει όλες τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία μπαταριών ιόντων λιθίου, αλλά μπορεί να βοηθήσει τη στροφή προς μια κυκλική οικονομία και θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ελαχιστοποίηση των ελλείψεων υλικών και των αρνητικών επιπτώσεων στην παραγωγή μπαταριών Li-ion.
Σύμφωνα με την άποψη των ειδικών στην IDTechEx, είναι σημαντικό να λάβουμε υπόψιν μας ότι είναι δυνατό να αυξηθεί η αναλογία του ανακυκλωμένου κοβαλτίου, δεδομένου ότι το μέταλλο χρησιμοποιείται κυρίως σε ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, όπου η αύξηση της ζήτησης αναμένεται να είναι πολύ πιο αργή από ό,τι σε αυτή που θα παρατηρηθεί στα ηλεκτρικά οχήματα. Ένας άλλος λόγος είναι η μείωση χρήσης του κοβαλτίου σε αυτά τα οχήματα που είναι υπό διερεύνηση.
«Θεωρητικά, περίπου το 15% της ζήτησης κοβαλτίου θα μπορούσε να καλυφθεί από ανακυκλωμένο υλικό έως το 2030. Στην πραγματικότητα, αυτό είναι απίθανο να συμβεί λόγω της δυσκολίας συλλογής των μπαταριών υψηλής περιεκτικότητας σε κοβάλτιο από ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης. Τελικά, όλοι οι ενδιαφερόμενοι στην αλυσίδα εφοδιασμού πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη για τις ηθικές επιπτώσεις των προϊόντων τους», εξηγεί η έκθεση της IDTechEx,
Σύμφωνα με την άποψη των ειδικών της IDTechEx, η εγγενής αξία των μπαταριών ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης προϋποθέτει ότι πρέπει να γίνει δυνατή μία πιο ολοκληρωμένη συλλογή και διανομή στις σχετικές εγκαταστάσεις ανακύκλωσης. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν εξετάζεται η αυξανόμενη πιθανότητα προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα. «Η IDTechEx εκτιμά ότι οι ελλείψεις κοβαλτίου θα μπορούσαν να προκύψουν από τα μέσα έως τα τέλη της δεκαετίας του 2020, με μειωμένη διαθεσιμότητα να αναμένεται επίσης και για το λίθιο, και πιθανώς και άλλα υλικά».
«Ως αποτέλεσμα, η ανακύκλωση μπαταριών ιόντων λιθίου αποκτά πρόσθετη σημασία. Αν και δεν θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί ολοκληρωτικά στη προβλεπόμενη ζήτηση υλικών στο εγγύς μέλλον, θα μπορούσε να διαδραματίσει ρόλο στην ελαχιστοποίηση των ελλείψεων υλικών και των ανεπαρκειών στην εφοδιαστική αλυσίδα, που θα διαταράξουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, την ανάπτυξη συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας και την αγορά των μπαταριών», καταλήγει η έκθεση.
Με πληροφορίες από mining.com