Αλλαγή πλεύσης στις αστικές μετακινήσεις: Η επόμενη γενιά του CityAirbus

Αλλαγή πλεύσης στις αστικές μετακινήσεις: Η επόμενη γενιά του CityAirbus

Φανταστείτε ότι φτάνετε στο αεροδρόμιο μετά από μια πτήση μεγάλης απόστασης και αντί να χρησιμοποιήσετε ένα ταξί όπως θα κάνατε συνήθως, επιβιβάζεστε σε ένα πλήρως ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα!

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Ένα ελικόπτερο της AirBus μοιάζει με ένα ήσυχο crossover υψηλής τεχνολογίας που θυμίζει τζετ. Στο όχημα επιβαίνει ένας μικρός αριθμός επιβατών. Το πλήρως ηλεκτρικό μέσο μεταφοράς απογειώνεται και πετά μέσα στην πόλη, διατηρώντας απόσταση ασφαλείας από τις υποδομές της πόλης, όπως καλώδια ρεύματος και ψηλά κτίρια. Καθώς πλησιάζετε κοντά στον προορισμό σας, το ελικόπτερο γνωρίζει πού να σταματήσει και προσγειώνεται κάθετα για να σας αποβιβάσει με ασφάλεια πριν μεταφέρει τους υπόλοιπους επιβάτες στους προορισμούς τους.

Όσο και να ακούγεται ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αυτό είναι το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών και δε θα αργήσει να γίνει πραγματικότητα. Το μέλλον αφορά ξεκάθαρα νέες λύσεις κινητικότητας, όπως η πρωτοποριακή Urban Air Mobility (UAM), που είναι πιο καθαρές και κάνουν χρήση του χαμηλότερου εναέριου χώρου σε αστικές περιοχές με επίγεια κυκλοφοριακή συμφόρηση. Αξίζει να αναφερθεί ότι η αγορά UAM των ΗΠΑ εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 18,81 δισ. δολάρια το 2035 με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 23,12% μεταξύ 2023-2035, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του κλάδου.

Image
Must Reads

Με πολυετή εμπειρία στην ανάπτυξη τεχνολογιών για την αεροπλοϊα, η Airbus έχει γίνει παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά UAM. Το Σεπτέμβριο του 2021, κατά τη διάρκεια του Airbus Summit 2021, η εταιρεία ανακοίνωσε την κυκλοφορία του ηλεκτρικού αεροσκάφους κάθετης απογείωσης και προσγείωσης NextGen (eVTOL). Αυτό είναι το τρίτο όχημα UAM που κατασκευάστηκε από την Airbus. Συνολικά, τα πρωτότυπα αεροσκάφη της εταιρίας έχουν πραγματοποιήσει 242 δοκιμές πτήσης και εδάφους και έχουν πετάξει πάνω από 1.000 km σε δοκιμαστικές πτήσεις.

«Έχουμε μάθει πολλά από τις δοκιμαστικές πτήσεις των δύο πρωτοτύπων μας, του CityAirbus και του Vahana. Το CityAirbus NextGen συνδυάζει καλύτερα τα ζητούμενά μας με τη νέα αρχιτεκτονική επιτυγχάνοντας τη σωστή ισορροπία μεταξύ αιώρησης και πτήσης προς τα εμπρός», δήλωσε ο Bruno Even, Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus Helicopters.

Το πιο πρόσφατο αεροσκάφος NextGen είναι εξοπλισμένο με σταθερά φτερά, ουρά σε σχήμα V και οκτώ έλικες που τροφοδοτούνται ηλεκτρικά από μπαταρίες ιόντων λιθίου νέας γενιάς. Το όχημα έχει ικανότητα να πετάξει σε εμβέλεια 80km και μπορεί να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 120 km/h. Ο συμπαγής σχεδιασμός του το καθιστά κατάλληλο για πυκνά αστικά περιβάλλοντα και μπορεί να εφαρμοστεί για ποικίλες χρήσεις, όπως κοινή χρήση αεροπλάνων, ιατρικές υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, τουρισμό και άλλα. Το πρωτότυπο NextGen αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργικό μέχρι το 2023, ανοίγοντας το δρόμο για πιστοποίηση το 2025.

Πέρα από τις τεχνολογικές και μηχανολογικές προκλήσεις της κατασκευής αστικών αεροσκαφών μηδενικών εκπομπών, πρέπει ταυτόχρονα να ξεπεραστούν κρίσιμα κοινωνικά και υλικοτεχνικά ζητήματα προτού δημιουργηθεί ένα εμπορικό «οικοσύστημα» για να καλωσορίσει αυτό το νέο μέσο μεταφοράς. Η δημόσια αποδοχή των αεροσκαφών που αιωρούνται εντός πόλεων, για παράδειγμα, ή η ενσωμάτωση των αεροσκαφών UAM στον πολεοδομικό σχεδιασμό είναι μερικές από τις προκλήσεις για την αναπτυσσόμενη αγορά τους.

«Είμαστε σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουμε, από την αρχή, μια εντελώς νέα αγορά που ενσωματώνει βιώσιμα την αστική αεροπορική κινητικότητα στις πόλεις, αντιμετωπίζοντας παράλληλα περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα. Η Airbus είναι πεπεισμένη ότι οι πραγματικές προκλήσεις αφορούν τόσο την ένταξη του μέσου στις διαθέσιμες επιλογές μετακίνησης, την αποδοχή από το κοινό και την αυτοματοποιημένη διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας όσο και την εξελισσόμενη τεχνολογία και τα επιχειρηματικά μοντέλα», δήλωσε ο Bruno Even.

Παράλληλα με την ανάπτυξη της NextGen, η Airbus συνεργάζεται με κυβερνήσεις, πολεοδόμους και κατοίκους των πόλεων για τη δημιουργία των απαραίτητων πλαισίων και υποδομών ώστε να γίνει πραγματικότητα η αστική αεροπορική κινητικότητα αυτή τη δεκαετία.

«Η Αστική Αεροπορική Κινητικότητα πρέπει να προσφέρει μια αληθινή υπηρεσία στην κοινωνία για να είναι επιτυχημένη. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας. Αναπτύσσουμε μοντέλα λειτουργίας του πλήρους οικοσυστήματος, συμπεριλαμβανομένων των υποδομών, της ασφάλειας και των κανονισμών και, πρώτα από όλα, των υπηρεσιών προς το κοινό. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο συνεργαζόμαστε με τους εταίρους για να προκύψουν πραγματικές εφαρμογές εργασίας του UAM για να ανοίξουμε το δρόμο για το νέο σύστημα κινητικότητας», δήλωσε ο Balkiz Sarihan, Επικεφαλής του UAM Strategy Execution and Partnerships.

Τα αστικά, ηλεκτρικά, αεροσκάφη μηδενικών εκπομπών ρύπων αποτελούν μέρος της επόμενης επανάστασης της αεροδιαστημικής και θα εγκαινιάσουν μια νέα εποχή κινητικότητας.

Με πληροφορίες από Euronews.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
Αφιέρωμα - Ορυκτές Πρώτες Ύλες, Γένους Θηλυκού
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER