Η εξορυκτική βιομηχανία και τα μέταλλα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης

Η εξορυκτική βιομηχανία και τα μέταλλα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης

Ο τομέας εξόρυξης πρόκειται να καρπωθεί τα οφέλη της αυξημένης παγκόσμιας ζήτησης σε μια σειρά στρατηγικών μετάλλων το 2022 και μετά, ενισχυόμενη σε μεγάλο βαθμό από την εντατικοποίηση των προσπαθειών μετάβασης στην ενέργεια και τις διαταραχές λόγω πανδημίας που ήδη ωθούν ορισμένες τιμές μετάλλων σε επίπεδα ρεκόρ ή κοντά σε αυτά.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Τις επόμενες δεκαετίες, η ζήτηση για μέταλλα όπως ο χαλκός, το λίθιο, το κοβάλτιο, το νικέλιο, οι σπάνιες γαίες και πολλά άλλα αναμένεται να αυξηθεί εκθετικά, δίνοντας νέα πνοή σε έναν τομέα που θέλει να μεταμορφωθεί και να καινοτομήσει.

Είτε πρόκειται για μπαταρίες ή για σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ή για ηλιακούς συλλέκτες και ανεμογεννήτριες για πράσινη ενέργεια, η επιταχυνόμενη ώθηση προς την καθαρή, ανανεώσιμη ενέργεια και τις καθαρές μηδενικές εκπομπές, θα τροφοδοτήσει εξαιρετική ζήτηση για μέταλλα που θα μπορούσε να κρατήσει τις τιμές υψηλές για τα επόμενα χρόνια.

Μετριάζοντας του μελλοντικούς κινδύνους στην εφοδιαστική αλυσίδα

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας προσπάθειας για την επίτευξη των καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050, οι χώρες σε όλο τον κόσμο θέτουν στόχους για το πότε θα καταργήσουν σταδιακά την πώληση συμβατικών επιβατικών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ο Καναδάς, για παράδειγμα, ανακοίνωσε τον στόχο ότι όλα τα νέα ελαφρά οχήματα που πωλούνται θα να είναι ηλεκτρικά έως το 2035. Αυτοί οι στόχοι επιταχύνουν την αναπόφευκτη άνοδο των ηλεκτρικών οχημάτων, με ορισμένες εκτιμήσεις να προβλέπουν μερίδιο αγοράς 30% έως το 2025.

Ωστόσο, η πρόοδος θα μπορούσε να παρεμποδιστεί εάν δεν υπάρχει επαρκής προσφορά ακατέργαστων μετάλλων και ορυκτών για την κάλυψη των αντίστοιχων αναγκών. Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι μπορεί να απέχουν ακόμη χρόνια από την ιδιοκτησία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, οι ηγέτες του κλάδου και οι επενδυτές γνωρίζουν ότι πρέπει να προετοιμαστούν τώρα για να ανταποκριθούν στη συνεχιζόμενη αύξηση της ζήτησης.

Η απόκτηση και η δημιουργία επαρκούς προσφοράς θα πάρει χρόνο. Ενώ είναι γνωστά πολλά κοιτάσματα, υπάρχουν πολλές προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν για την ανάπτυξη νέων ορυχείων, που κυμαίνονται από σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές έως την απόκτηση των αδειών λειτουργίας από τις κυβερνήσεις και τις τοπικές κοινότητες. Μπορεί να χρειαστούν πολλά χρόνια -ή και δεκαετίες- από την πρώτη αξιολόγηση ενός έργου μέχρι την έναρξη της παραγωγής.

Παρά αυτές τις προκλήσεις, η ανάγκη για προμήθεια μέσω νέων ορυχείων και έργων προσελκύει το επενδυτικό ενδιαφέρον από ένα ευρύ φάσμα επενδυτών. Οι μακροπρόθεσμες ευκαιρίες και τα οφέλη σημαίνουν ότι μεγάλες και μικρές εταιρείες σε διαφορετικούς κλάδους τοποθετούνται όλες για να διαδραματίσουν ρόλο στο ταχέως αναδυόμενο οικοσύστημα ενεργειακής μετάβασης.

Αφιέρωμα - Κρίσιμες Ορυκτές Πρώτες Ύλες ένα στοίχημα για την Ευρώπη

Οι αγορές και συγχωνεύσεις (M&A) στον εξορυκτικό κλάδο είναι σε ανοδική τροχιά

Με τις απαιτήσεις ζήτησης και προσφοράς να ανεβαίνουν κατακόρυφα, οι εδραιωμένες εταιρείες εξόρυξης, οι εταιρείες ιδιωτικών κεφαλαίων και οι εναλλακτικές πηγές κεφαλαίων, όπως οι Special Purpose Acquisition Companies (SPAC), βρίσκονται σε αγώνα δρόμου για να εξασφαλίσουν μελλοντικές πηγές προσφοράς, αποκτώντας χαλκό, νικέλιο, λίθιο και άλλα μεταλλικά στοιχεία για την κατασκευή μπαταριών.

Το 2021, η δραστηριότητα συγχωνεύσεων και εξαγορών στον τομέα του χαλκού, έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο σε περισσότερο από μια δεκαετία, ξεπερνώντας τα 17 δισ. δολάρια παγκοσμίως, καθώς οι αγοραστές προσπαθούσαν να διασφαλίσουν πρόσβαση σε ένα μέταλλο κρίσιμο, όχι μόνο στα ηλεκτρικά οχήματα και τις μπαταρίες, αλλά και για να δημιουργήσουν το ηλεκτρικό δίκτυο που είναι απαραίτητο για την τροφοδοσία του στόλου των ηλεκτρικών οχημάτων.

Το 2021 σημειώθηκε επίσης μια έκρηξη στις συγχωνεύσεις και εξαγορές στον τομέα παραγωγής λιθίου με πολλές μεγάλες συναλλαγές. Ιδίως οι κινεζικές εταιρείες έχουν βρεθεί στην αιχμή για αγορές, επενδύοντας σε έργα λιθίου και σχετικά περιουσιακά στοιχεία σε όλο τον κόσμο σε μια στρατηγική προσπάθεια να αποκτήσουν σχετικό πλεονέκτημα. Η Κίνα, η οποία επεξεργάζεται σχεδόν το 60% του λιθίου στον κόσμο, έχει μεγάλες φιλοδοξίες όσον αφορά τις πρωτοβουλίες πράσινης ενέργειας και την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Η χώρα είναι ήδη παγκόσμιος ηγέτης τόσο στις πωλήσεις όσο και στην παραγωγή νέων ενεργειακών οχημάτων, πουλώντας περισσότερες από 2,5 εκατομμύρια μονάδες το 2021, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας. Ορισμένοι εγχώριοι παίκτες προβλέπουν ότι μέχρι το 2030, τα οχήματα «νέας ενέργειας» θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 70 έως 90% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη χώρα.

Η πρόσφατη δραστηριότητα από κατασκευαστές μπαταριών και ΟΕΜ κατασκευαστές αυτοκινήτων, καταδεικνύει μια άλλη εξέλιξη: οι κατασκευαστές τελικών προϊόντων και οι πελάτες OEM τους κοιτάζουν πολύ πιο ψηλά στην αλυσίδα εφοδιασμού για να εξασφαλίσουν την πρώτη ύλη που απαιτείται για τους κινητήρες και τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων.

Ιστορικά, οι προκλήσεις αποθέματος απαίτησαν την εμπλοκή των προμηθευτών για να επιλυθούν, αλλά οι ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα προμήθειας των μετάλλων που απαιτούνται για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων τις επόμενες δεκαετίες, ενέπνευσαν την προθυμία των ΟΕΜ κατασκευαστών να εξετάσουν όχι μόνο τις μακροπρόθεσμες συμφωνίες εξαγοράς με κατασκευαστές ορυχείων, αλλά και άμεσες επενδύσεις σε επίπεδο έργου ή εταιρικού επιπέδου που συνδέονται με την εξασφάλιση του εφοδιασμού κρίσιμων πρώτων υλών. Ενώ οι συζητήσεις γύρω από αυτήν την προσέγγιση συνεχίζονται εδώ και αρκετό καιρό, ο ρυθμός έχει επιταχυνθεί εκθετικά – ακόμη και τους τελευταίους έξι μήνες.

Αυτές οι εξαγορές και οι τάσεις δείχνουν πώς οι τιμές ρεκόρ μετάλλων δεν έχουν περιορίσει τον ενθουσιασμό των συναλλαγών, με την έντονη δραστηριότητα να ωθεί τις συνολικές αξίες των συναλλαγών σημαντικά υψηλότερα από τα προηγούμενα χρόνια. Και σε αντίθεση με προηγούμενες ανάλογες συνθήκες της περασμένης δεκαετίας που μετατράπηκαν σε λανθασμένες εκκινήσεις, το ανοδικό συναίσθημα συγχωνεύσεων και εξαγορών αυτή τη φορά φαίνεται να είναι πιο διατηρημένο, υποστηριζόμενο από τη ζήτηση της πραγματικής αγοράς.

Οι παγκόσμιες ανάγκες εφοδιασμού για παραδοσιακούς πόρους εξόρυξης προφανώς δεν μειώνονται, αλλά είναι ο απαραίτητος ρόλος της βιομηχανίας στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής που ανοίγει το δρόμο για συναρπαστικές νέες ευκαιρίες και ένα ισχυρό μέλλον. Ταυτόχρονα, η επίδειξη ηγεσίας γύρω από τις πρωτοβουλίες ESG και η επιτυχής αντιμετώπιση αυτών των ευθυνών, θα είναι ένας σημαντικός παράγοντας όχι μόνο για τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και επέκταση του κλάδου, αλλά και για την αλλαγή της αφήγησης γύρω από την εξόρυξη και την πρόταση αξίας της στην κοινωνία.

Με πληροφορίες από rbccm.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER