Τα ανεπαρκή δεδομένα περιορίζουν την πρόοδο του ESG

Τα ανεπαρκή δεδομένα περιορίζουν την πρόοδο του ESG

Η μελέτη του Ινστιτούτου Επιχειρηματικής Αξίας της IBM με τίτλο «The ESG Ultimatum: Profit or Perish» καταλήγει στο συμπέρασμα ότι παρόλο που τα θέματα που αφορούν στο πλαίσιο ESG γίνονται όλο και πιο σημαντικά για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, τα ανεπαρκή δεδομένα εμποδίζουν και τις δύο ομάδες να επιτύχουν τους βιώσιμους στόχους τους. Σύμφωνα με την έρευνα, το 41% ​​των στελεχών υποστηρίζει αυτή τη θέση.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Βασικά ευρήματα της έρευνας

Η μελέτη αναφέρει: «Ο όρος «ESG» είναι ακόμα σχετικά νέος και πολλές φορές μη κατανοητός. Σε ορισμένες περιπτώσεις συγχέεται με τη βιωσιμότητα και σε άλλες με την απλή αναφορά δεικτών. Σε πολλές περιπτώσεις, αναφέρεται ως κάτι το όχι ιδιαίτερα ελκυστικό». Η έρευνα διερεύνησε τα σημεία όπου γίνονται λάθη από τις επιχειρήσεις, καθώς και πώς μπορεί να βελτιωθεί η απόδοση με σκοπό τη δημιουργίας αξίας.

Αν και το 95% των εταιρειών έχει στόχους ESG, μόνο το 10% έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο προς την εκπλήρωση τους. Τα στελέχη πιστεύουν ότι αυτό δεν οφείλεται μόνο σε ανεπαρκή δεδομένα σχετικά με το πλαίσιο ESG (41%), αλλά και σε ρυθμιστικά εμπόδια (39%), ασυνεπή πρότυπα (37%) και ανεπαρκή τεχνογνωσία (36%).

Όταν οι εταιρείες δεν έχουν την ικανότητα να αποκτήσουν, να αναλύσουν και να κατανοήσουν δεδομένα ESG, αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην παροχή περισσότερης διαφάνειας στους καταναλωτές, με συνέπεια να μην ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των τελευταίων.

Ο Jonathan Wright, Global Managing Partner Sustainability Services and Global Business Transformation στην IBM Consulting, εξηγεί: «Η δέσμευση των καταναλωτών για περιβαλλοντική βιωσιμότητα και κοινωνική ευθύνη έχει ενταθεί και η ψήφος εμπιστοσύνης παρέχεται μέσω των αγορών συγκεκριμένων προϊόντων και υπηρεσιών. Καθώς η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει να καταναλώσει από ή να εργαστεί για επιχειρήσεις που αποδεικνύονται ηγέτες στην επίτευξη των ESG στόχων τους, οι επιχειρήσεις πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στη διαφάνεια και να ξεπεράσουν τα εμπόδια που τους στερούν δεδομένα στο πλαίσιο του ESG».

Μόνο το 41% ​​των ερωτηθέντων καταναλωτών ένιωθε σίγουρο για την κατανόηση της βιωσιμότητας με σκοπό την πραγματοποίηση «ηθικών» αγορών και μόνο το 37% με σκοπό την επιλογή επιχειρήσεων προς εργασία. Επιπλέον, μόνο 2 στα 10 άτομα εμπιστεύονται τις δηλώσεις που κάνουν οι εταιρείες για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα (πριν από δύο χρόνια ήταν 5 στα 10).

Αφιέρωμα - Κρίσιμες Ορυκτές Πρώτες Ύλες ένα στοίχημα για την Ευρώπη

Το ESG είναι επιχειρηματικό πλεονέκτημα

Η σημαντική πλειοψηφία των ερωτηθέντων στελεχών (76%) δήλωσε ότι το πλαίσιο ESG είναι κεντρικό στην επιχειρηματική τους στρατηγική. Επιπλέον, σχεδόν 3 στους 4 (72%) πιστεύουν ότι είναι μέσο παραγωγής εσόδων και όχι κόστους, καταρρίπτοντας την αντίληψη ότι η κερδοφορία και το ESG είναι αντικρουόμενες έννοιες.

Το 76% των στελεχών συμφώνησε -λιγότερο ή περισσότερο- ότι ο οργανισμός τους πρέπει να δίνει προτεραιότητα στην επίτευξη των ESG στόχων, αντί απλώς να εκπληρώνει τις απαιτήσεις σχετικά με τη σύνταξη αναφορών για επιλεγμένους δείκτες.

«Τα δεδομένα είναι η ψυχή του ESG. Τώρα είναι η ώρα να δράσουν οι επιχειρήσεις. Με την ενσωμάτωση του ESG σχεδιασμού στις επιχειρησιακές λειτουργίες, οι επιχειρήσεις παρέχουν σημαντικά δεδομένα στα εκτελεστικά τους στελέχη έτσι ώστε να λαμβάνουν τεκμηριωμένες επιχειρηματικές αποφάσεις που μπορούν να βελτιώσουν τον αντίκτυπό τους όσον αφορά στο πλαίσιο ESG σε καθημερινή βάση», τονίζει η έκθεση.

«Οι επιχειρήσεις που επιδιώκουν να αυξήσουν την υποστήριξη των εμπλεκομένων και να ανταποκριθούν στις απαραίτητες αναφορές στο πλαίσιο του ESG, θα πρέπει να εφαρμόσουν έναν οδικό χάρτη αειφορίας που θα περιλαμβάνει τεχνολογίες, υπηρεσίες και συνεργάτες από το γενικότερο οικοσύστημα, παράμετροι οι οποίοι μπορούν να διασφαλίσουν μεγαλύτερη επιχειρηματική επιτυχία και να τις βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς».

Με πληροφορίες από sustainabilitymag.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER