Η σήραγγα Fehmarnbelt Tunnel, γνωστή και ως Fehmarn Belt Fixed Link, είναι μια υπό κατασκευή υποθαλάσσια σήραγγα μήκους 18 χιλιομέτρων, η οποία θα συνδέει το νησί Lolland της Δανίας με το νησί Fehmarn της Γερμανίας μέσω του στενού Fehmarn Belt στη Βαλτική Θάλασσα.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη συνδυασμένη, υποθαλάσσια, οδική και σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο που θα χρησιμεύσει ως ζωτικός σύνδεσμος μεταξύ της Κεντρικής Ευρώπης και της Σκανδιναβίας. Ο χρόνος ταξιδιού μεταξύ Lolland και Fehmarn υπολογίζεται σε περίπου 10 λεπτά με το αυτοκίνητο και 7 λεπτά με το τρένο. Η ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή θα επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 200 km/h.
Η σήραγγα έχει σχεδιαστεί ως εναλλακτική της υπάρχουσας ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Rødby και του Puttgarden, μέσω της οποίας μετακινούνται εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο, με χρόνο διέλευσης περίπου 45 λεπτών (χωρίς να υπολογίζεται ο χρόνος αναμονής και επιβίβασης).
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 10 δισ. ευρώ και προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2029.
Η σήραγγα θα διαθέτει δύο αυτοκινητόδρομους διπλής λωρίδας και δύο σιδηροδρομικές γραμμές. Η κατασκευή της θα γίνει σε ειδικά εργοτάξια στην ξηρά και, στη συνέχεια, τα έτοιμα προκατασκευασμένα τμήματα θα ποντιστούν σε σκαμμένες τάφρους στον πυθμένα της Βαλτικής Θάλασσας.
Το έργο Fehmarnbelt θα ενισχύσει τις σιδηροδρομικές μεταφορές, καθιστώντας τις πολύ πιο ανταγωνιστικές σε ευρωπαϊκή και περιφερειακή κλίμακα. Κατά τη λειτουργία της σήραγγας, οι εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ Σκανδιναβίας και Ευρώπης δε θα πρέπει πλέον να παρακάμπτονται μέσω του Storebaelt και η διανυόμενη απόσταση μέσω σιδηροδρόμου θα μειωθεί κατά 160 χιλιόμετρα.
Οι επιβάτες που θα χρησιμοποιούν το νέο σιδηρόδρομο θα επωφελούνται από το μικρότερο χρόνο ταξιδιού μεταξύ Αμβούργου και Κοπεγχάγης. Η σήραγγα και η αναβάθμιση και επέκταση των σιδηροδρομικών συνδέσεων και στις δύο πλευρές της ζώνης Fehmarnbelt θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού για την κυκλοφορία επιβατών και εμπορευμάτων, μειώνοντας το κόστος καυσίμων και τις εκπομπές CO2.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η Γερμανία και η Δανία υπέγραψαν σύμβαση για την κατασκευή της σήραγγας το 2008 και οι πρώτες εργασίες που αφορούσαν κυρίως τη δημιουργία του εργοστασίου παραγωγής των τμημάτων της γέφυρας ξεκίνησαν το 2020. H Femern A/S, η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για το έργο, υποστηρίζει ότι τα πρώτα τμήμα της σήραγγας θα τοποθετηθούν στο βυθό έως το 2024.
Με πληροφορίες από re-thinkingthefuture.com
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR