Στο συνέδριο συμμετείχαν περισσότεροι από 150 σύνεδροι, ενώ συνολικά οι εισηγητές ανήλθαν σε 46. Πρόεδρος του Συνεδρίου ήταν η Μάγδα Τσολάκη, Ομότιμος Καθηγήτρια ΑΠΘ και μέλος της International Hellenic Association.
«Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί σήμερα μία μοναδική αναπτυξιακή επιλογή για την ποιότητα της διαβίωσης μας με συνέπεια να ανάγεται σε κορυφαία προτεραιότητα της κυβερνητικής πολιτικής στο σχεδιασμό της εθνικής ανάπτυξης» τόνισε ο υφυπουργός Εσωτερικών Βασίλης Σπανάκης, κατά την έναρξη του Συνεδρίου.
Στις εργασίες του Συνεδρίου συμμετείχαν αξιωματούχοι αυτοδιοικητικοί, εμπειρογνώμονες και τοπικοί παράγοντες με στόχο να διερευνηθούν οι προοπτικές μετατροπής της Ψερίμου και άλλων μικρών νησιών σε έξυπνα ενεργειακά αυτόνομα νησιά με ορθή διαχείριση υδάτων και βελτίωση της καθημερινότητας σε επίπεδο υποδομών και βιώσιμης ανάπτυξης. Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα της ΕΕ για τη μετάβαση σε ενεργειακή αυτονομία των πρώτων 30 ευρωπαϊκών νησιών, έως το 2030.
Οι δήμαρχοι Καλυμνίων Γιάννης Μαστροκούκος, Βούλας-Βάρης-Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, και Κηφισιάς Βασίλης Ξυπολυτάς, βασικοί συντελεστές της «αναγέννησης» της Ψερίμου η οποία επιχειρείται τα τελευταία χρόνια με την επαναλειτουργία του σχολείου και την προμήθεια βασικών μέσων για τη λειτουργία του, ανέπτυξαν μέτρα βελτίωσης αλλά και τρόπους συνεχούς αναβάθμισης.
Επίσης, ο πρόεδρος του IHA Δημήτρης Βόγγολης χαρακτήρισε «εθνικό σκοπό», τη συμμετοχή του οργανισμού για έργα που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών ώστε το νησί να παραμείνει παρθένο χωρίς καμία επιβαρυντική ενέργεια και «να βοηθήσουμε την πατρίδα μας, σε εθνικά και πολιτιστικά θέματα που την ταλανίζουν ιδιαίτερα σε ακριτικές περιοχές», όπως τόνισε χαρακτηριστικά. Επίσης ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν και η τοποθέτηση του πρ. υφυπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Παππά με θέμα «Η πρόκληση του βιώσιμου τουρισμού και της νησιωτικής ανάπτυξης».
Πιο συγκεκριμένα, στη θεματική ενότητα «Ψέριμος» μίλησαν:
Στη θεματική ενότητα «Τοπική Αυτοδιοίκηση» με συντονίστρια την Αντιδήμαρχο Τουρισμού Καλλιόπη Κουτούζη, εισηγητές ήταν:
Στον χαιρετισμό του ο δήμαρχος ΒΒΒ Γρ. Κωνσταντέλλος υπογράμμισε την αναγκαιότητα ενίσχυσης της Ψερίμου, σημειώνοντας ότι «η παρουσία μας εδώ πέρα από την κατάθεση προτάσεων είναι για να ανάψουμε και μία σπίθα και να πούμε ότι τα μικρά νησιά έχουν μέλλον. Και αν δεν μπορούν να το βρουν μόνα τους είναι αδήριτη υποχρέωση μας να τους δείξουμε το δρόμο δίνοντας και τα μέσα για να δημιουργήσουμε για τα ακρητικά αυτά νησιά ένα καλύτερο αύριο, ούτως ώστε αυτό το όμορφο δημοτικό σχολείο το οποίο υπάρχει εδώ αναγεννημένο να είναι γεμάτο παιδιά, να χτυπάει το κουδούνι και να γεμίζει αυτός ο προαύλιο χώρος με φωνές μικρών παιδιών. Να δημιουργηθεί επιχειρηματικότητα, δουλειές, να φτιαχτούν οι βασικές υποδομές να ρυθμιστεί η συγκοινωνία να σταματήσει όχι μόνο ο χειμερινός αλλά ο καθημερινός που βιώνουν εδώ οι συνάνθρωποι μας».
Κάνοντας αναφορά στην 3ετή συνεργατική δραστηριότητα για την αναγέννηση του νησιού και με την παραίνεση της συντονίστριας καθηγήτριας Μάγδας Τσολάκη, ο ομιλητής να μιλήσει για τη συμβολή του δήμου του στο ζήτημα αυτό, ο ίδιος αναφέρθηκε στην προμήθεια του νησιού με πυροσβεστικά οχήματα και άλλα μέτρα πυρόσβεσης, στην προμήθεια ηλιακών λαμπτήρων, άλλων μέσων φωτισμού κ.λπ.
Επίσης, στο πλαίσιο αυτό και ως Α΄ αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ, ο δήμαρχος Βούλας-Βάρης-Βουλιαγμένης και αφού μετέφερε τον χαιρετισμό του πρόεδρου Λάζαρου Κυρίζογλου πρότεινε την αδελφοποίηση 100 Δήμων οικονομικά ισχυρών με αντίστοιχους αδύναμος νησιωτικούς, ορεινούς μικρούς δήμους ώστε να επιτευχθεί οικονομία κλίμακας και οι μηχανισμοί των εύρωστων δήμων να υποστηρίξουν τις πιο αδύναμες τοπικές οικονομίες.
Μάλιστα ο δήμαρχος Κηφισιάς Β. Ξυπολυτάς, με τις βασικές ενέργειες του οποίου (ως πρόεδρος των Αστικών Συγκοινωνιών, τότε, αποφασίστηκε η ανακαίνιση και επανέναρξη του εγκαταλειμμένου προ 15ετίας σχολείου στο νησί), δεσμεύτηκε για την παροχή κάθε βοήθειας από τους 35 και πλέον μηχανικούς του Δήμου για την εκπόνηση μελετών και άλλων υπηρεσιών, προκειμένου να υποβληθούν προτάσεις προς χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Ανέφερε ότι ο ίδιος επισκέφθηκε το νησί μόνο προ 2 ετών σημειώνοντας ότι αυτό αποτέλεσε την πατρίδα των εκδιωγμένων προγόνων του από τα απέναντι παράλια την περίοδο των Ορλοφικών.
Στον ίδιο εντύπωση και αφορμή να εστιάσει την προσοχή του στην Ψέριμο, προκάλεσε η επιθυμία του συνονόματου παππού του να ταφεί στην Κάλυμνο, μετά από μια μεγάλη διαδρομή που ακολούθησαν οι συγγενείς του μέσω της Αιγύπτου και άλλων σημείων της Μεσογείου. Σημειώνεται ότι η αφήγηση του νεαρού δημάρχου προκάλεσε έντονη συγκίνηση στο κατάμεστο από ακροατήριο προαύλιο χώρο του σχολείου (όπου εξελίχθηκαν οι εργασίες), καθώς μάλιστα μεγάλο μέρος του, αποτελούσαν ομογενείς της διασποράς, μέλη του ΙΗΑ.
Με πληροφορίες από kede.gr και kalymnos-news.gr
Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials