Η Stena Line, μια ακτοπλοϊκή εταιρεία με σημαντική παρουσία στην Ευρώπη, επιδιώκει σημαντικές μειώσεις στην κατανάλωση καυσίμων με στρατηγική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Για παράδειγμα, μέσω του προηγμένου συστήματος βελτιστοποίησης διαδρομής, προκύπτει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου από 1 έως 5%.
Η τεχνητή νοημοσύνη δε χρησιμοποιείται μόνο στη στεριά αλλά και στη θάλασσα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ακτοπλοϊκή εταιρεία Stena Line, η οποία ανέπτυξε και εφάρμοσε ένα νέο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, που ονομάζεται Σύστημα Βελτιστοποίησης Διαδρομής, έχει δοκιμαστεί μεταξύ άλλων σε γραμμές μεταξύ του Gothenburg και του λιμανιού Frederikshavn της Δανίας.
Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης βοηθά στη βελτιστοποίηση των λειτουργιών του σκάφους, αναλύοντας με ακρίβεια έναν αριθμό παραγόντων που επηρεάζουν το ταξίδι του, όπως ο άνεμος, τα κύματα και το βάθος της θάλασσας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, διασφαλίζοντας σωστή και ενεργειακά αποδοτική απόδοση ισχύος. Αυτά τα δεδομένα συλλέγονται σε πραγματικό χρόνο και υποβάλλονται σε επεξεργασία μέσω αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου και αναβαθμίζοντας την επιχειρησιακή στρατηγική.
«Είναι σαφές ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης βελτιστοποιεί τις λειτουργίες μας και υποστηρίζει το όραμα μας για ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Είναι θετικό να δούμε πώς η τεχνολογία όχι μόνο επέτρεψε σημαντική πρόοδο στις προσπάθειες μας να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και να βελτιώσουμε τις λειτουργίες μας, αλλά παρέχει παράλληλα περισσότερο χρόνο στα πληρώματα μας για να διαχειριστούν τις καθημερινές ανάγκες των πλοίων», δήλωσε ο Michael Ljunge, Digital Engineering Manager στη Stena Line.
Αρωγός για τη ναυτιλία
Οι προγραμματιστές του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης συνεργάζονται στενά με το πλήρωμα του πλοίου, τόσο τους πλοηγούς όσο και τους καπετάνιους, για να λαμβάνουν συνεχώς σχόλια και να κάνουν προσαρμογές. Αυτή η συνεργασία έχει αποδειχθεί κρίσιμη για τη βελτίωση των λύσεων τεχνητής νοημοσύνης και τη διασφάλιση της πρακτικότητας της στη λειτουργία ενός πλοίου.
«Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης ήταν η διασφάλιση ότι όλοι οι συμμετέχοντες κατανοούν πώς λειτουργεί το σύστημα. Αρχικά ονομάσαμε το σύστημα AI Captain, αλλά το αλλάξαμε λίγο αργότερα για να αποφύγουμε τις εσφαλμένες αντιλήψεις ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αντικαταστήσει την ανθρώπινη λήψη αποφάσεων. Αντιθέτως, η τεχνολογία πλέον παρουσιάζεται ως ένας έξυπνος βοηθός που υποστηρίζει τις αποφάσεις του καπετάνιου και του πληρώματος, γεγονός που βοήθησε στην ενσωμάτωση του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης με πιο φυσικό τρόπο και ως εργαλείο που συμπληρώνει την ανθρώπινη τεχνογνωσία και εμπειρία», εξηγεί ο Michael Ljunge.
Η αυξημένη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και οι επακόλουθες βελτιώσεις στην αποτελεσματικότητα είναι μόνο η αρχή. Με τις τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις, η Stena Line αναμένεται να συνεχίσει να καθορίζει τις βέλτιστες πρακτικές για πιο φιλικές προς το περιβάλλον και καινοτόμες θαλάσσιες μεταφορές. Αυτές οι εξελίξεις αποτελούν επίσης μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της Stena Line για την ενσωμάτωση βιώσιμων λύσεων σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής από το ταξιδιωτικό γραφείο της εταιρείας Sembos ενός βοηθού τεχνητής νοημοσύνης που εξορθολογίζει τον προγραμματισμό και τις κρατήσεις ταξιδιών και μεταμορφώνει την παραδοσιακή ταξιδιωτική βιομηχανία.
Με πληροφορίες από shippax.com