Η Mercedes-Benz αναπτύσσει έναν νέο τρόπο τροφοδοσίας ηλεκτρικών οχημάτων που εξαλείφει την ανάγκη σύνδεσης του οχήματος σε σταθμό παραγωγής ενέργειας. Ο κατασκευαστής αυτοκινήτων λέει ότι εργάζεται πάνω σε μία «ηλιακή βαφή» που αξιοποιεί την ισχύ από τον ήλιο για να φορτίσει το όχημα και να προσφέρει αυτονομία πάνω από 12.000 μίλια το χρόνο για κίνηση σε πόλεις με υψηλά ποσοστά ηλιοφάνειας.
Κατά τη διάρκεια μιας έκθεσης τεχνολογιών του μέλλοντος στο Sindelfingen της Γερμανίας, η Mercedes-Benz πρότεινε την ιδέα της ηλιακής βαφής. Σύμφωνα με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, πρόκειται για ένα υλικό σε μορφή πάστας το οποίο εφαρμόζεται στα panel των επιφανειών του αυτοκινήτου σε στρώμα λεπτότερο από μια τρίχα. Εάν η βαφή κάλυπτε κάθε panel ενός μεσαίου μεγέθους SUV, θα δημιουργούσε 118 τετραγωνικά πόδια επιφάνειας συλλογής ηλιακής ενέργειας.
Η Mercedes-Benz ισχυρίζεται ότι ένα όχημα επικαλυμμένο με αυτή την ηλιακή βαφή θα μπορούσε να συλλέξει αρκετή ενέργεια για να διαθέτει αυτονομία για περίπου 12.500 μίλια το χρόνο σε μία ηλιόλουστη πόλη όπως το Los Angeles. Ωστόσο, σε μια πόλη γεμάτη σύννεφα όπως η Στουτγάρδη, η αυτονομία αυτή θα περιοριζόταν στα 7.500 μίλια το χρόνο, ένα μειωμένο σίγουρα μέγεθος, αλλά και πάλι εντυπωσιακό.
Η αυτοκινητοβιομηχανία κρατά μυστικά τα ακριβή συστατικά του υλικού της βαφής αλλά έχει αποκαλύψει ότι δεν περιέχει σπάνιες γαίες ή πυρίτιο και βασίζεται σε άμεσα διαθέσιμες, μη τοξικές, πρώτες ύλες.
Περισσότερο από μια βαφή αυτοκινήτου
Δεν είναι όμως μόνο η βαφή που επιτυγχάνει αυτό το εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Σύμφωνα με σχετικές αναφορές, «κάθε panel του αμαξώματος πρέπει να είναι γαλβανικά απομονωμένο και συνδεδεμένο με έναν μετατροπέα ισχύος». Η ηλεκτρική ενέργεια από τον μετατροπέα ισχύος αποστέλλεται στη μπαταρία ή απευθείας στον κινητήρα. Η βαφή διαθέτει νανοσωματίδια τα οποία επιτρέπουν στο 94% της ηλιακής ενέργειας να φτάσει στην επίστρωση.
Το ίδιο το χρώμα δεν συλλέγει την ενέργεια αλλά παίζει ρόλο στο πόσο απορροφητικό είναι το υλικό. Οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες των οχημάτων θα έχουν ένα πλήρες φάσμα επιλογών χρωμάτων, με πιο σκούρα χρώματα ικανά να αιχμαλωτίσουν περισσότερη ενέργεια από τις ανοιχτόχρωμες αποχρώσεις. Σκεφτείτε να φοράτε ένα μαύρο μπλουζάκι το καλοκαίρι σε σύγκριση με ένα λευκό μπλουζάκι. Το πιο πιθανό είναι να ζεσταθείτε περισσότερο με το μαύρο. Η ίδια ιδέα ισχύει φυσικά και σε αυτή την περίπτωση.
Δεν υπάρχει καμία ένδειξη εάν η ιδέα θα φτάσει σε παραγωγή, καθώς είναι ακόμη σε ερευνητικό στάδιο. Ωστόσο, το γεγονός ότι η Mercedes-Benz έχει ανοίξει τη συζήτηση για το πολλά υποσχώμενο υλικό, δείχνει ότι υπάρχει σημαντική πιθανότητα, η εφαρμογή του να προχωρήσει σε πιο ευρεία κλίμακα.
Με πληροφορίες από tomorrowsworldtoday.com