Μεγάλοι αεροναυπηγικοί οίκοι ενδιαφέρονται για το 49% της ΕΑΒ

Μεγάλοι αεροναυπηγικοί οίκοι ενδιαφέρονται για το 49% της ΕΑΒ

Μέχρι και τις 10 Φεβρουάριου 2023 έχουν προθεσμία πέντε νατοϊκοί αεροναυπηγικοί οίκοι της Ευρώπης και των ΗΠΑ, προκειμένου να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για να μετάσχουν σε ποσοστό 49% στο μετοχικό κεφάλαιο της νέας Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας ΑΕ. Στους ομίλους αυτούς συγκαταλέγονται η γαλλική Dassault, η αμερικανική Lockheed Martin και η αμερικανική Boeing.

Διαχωρισμός

Η ΕΑΒ «έσπασε» σε δύο κομμάτια, την ΕΑΒ ΠΑΓΙΩΝ, που περιλαμβάνει όλες τις εγκαταστάσεις της εταιρείας και τα λειτουργικά τους έξοδα και η οποία θα παραμείνει στο Δημόσιο σε ποσοστό 51%, και την ΕΑΒ ΑΕ, που περιλαμβάνει την παραγωγική διαδικασία κατασκευής, επισκευής, αναβάθμισης και συντήρησης αεροσκαφών.

Ο στρατηγικός επενδυτής, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, θα διεκδικήσει την ΕΑΒ ΑΕ (49%). Αυτή τη στιγμή υπάρχουν ενεργές συμβάσεις με την ΕΑΒ που «τρέχουν» με πενταετή προγράμματα, από τις οποίες πιο σημαντικές θεωρούνται οι συμβάσεις με τη Lockheed Martin, για την αναβάθμιση των μαχητικών F-16 Viper και εκείνη της αναβάθμισης των αεροσκαφών ναυτικής επιτήρησης τύπου Ρ-3 Orion, που θα ξεκινήσει εντός του έτους με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τρία έτη.

Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία των 1.800 εργαζόμενων δείχνει τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης και συνέρχεται έπειτα από μια δύσκολη δεκαετία, όταν το χρονοδιάγραμμα των παραδόσεων απογοήτευε κάθε πελάτη, εντός κι εκτός συνόρων. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε η υποχρέωση παράδοσης δύο αεροσκαφών C-130 στη Lockheed Martin ετησίως, η επιχείρηση κατάφερνε με πολύ κόπο να παραδίδει μόλις ένα στα δύο χρόνια.

«Δεν ήταν ευθύνη των εργαζόμενων», δήλωσε στην «Απογευματινή» ο πρόεδρος των εργαζόμενων, Νίκος Καπίρης. «Υπάρχει έλλειψη προσωπικού και οικονομικού κινήτρου. Από το 2015 οι νέες προσλήψεις γίνονται με ετήσιες συμβάσεις, ενώ οι 1.100 μόνιμοι που έχουν απομείνει πληρώνονται με το ενιαίο μισθολόγιο. Παράλληλα, δεν υπάρχει ροή στην τεχνογνωσία του προσωπικού». Παρ’ όλα αυτά, η ΕΑΒ κατάφερε να αφήσει πίσω της τα «παθητικά» χρόνια και να παρουσιάσει το 2021 και το 2022 θετικό πρόσημο.

Στη χρήση του 2021, η ΕΑΒ εμφάνισε καθαρά κέρδη ύστερα από φόρους 1.500.000 ευρώ. Γι’ αυτόν τον λόγο υπεγράφη και το έκτακτο πριμ παραγωγικότητας, που αναμένεται να δοθεί σε όλο το προσωπικό μέσα στον Φεβρουάριο 2023.

Το παρόν και το μέλλον

Σήμερα, ηΕΑΒ αποτελεί τον υποκατασκευαστή της Lockheed Martin και εξάγει το 30% των F-16 και των C-130 για την παγκόσμια αγορά, σε παράλληλο χρόνο με την αναβάθμιση των F-16 και την Orion. Ταυτόχρονα, εκτελεί όλα τα έργα συντήρησης των πυροσβεστικών αεροσκαφών, ενώ «τρέχει» προγράμματα εκπαίδευσης εκατομμυρίων ευρώ σε μαθητές από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Μπαχρέιν.

Με πληροφορίες από TEE Newsletter

rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER