Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa έχει προσπαθήσει να προωθήσει τη βιωσιμότητα τα τελευταία χρόνια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η επιλογή που προσφέρει στους ταξιδιώτες των αποκαλούμενων «πράσινων ναύλων», προσθέτοντας επιπλέον χρέωση για την αντιστάθμιση των εκπομπών σε διοξείδιο του άνθρακα.
Η εταιρεία λέει επίσης ότι είναι από τους μεγαλύτερους αγοραστές βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF), τα οποία είναι εναλλακτικές λύσεις στα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα. Αλλά ενώ η Lufthansa έχει προσπαθήσει να υιοθετήσει βιώσιμες πρακτικές, ο επικεφαλής της εταιρείας υποστηρίζει ότι η μετάβαση της αεροπορικής εταιρείας σε πράσινα καύσιμα όπως το e-kerosene θα μπορούσε να έχει μεγάλο τίμημα -το μισό της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας της Γερμανίας, όπως αναφέρει η ίδια η εταιρεία.
«Θα χρειαζόμασταν περίπου τη μισή ηλεκτρική ενέργεια της Γερμανίας για να δημιουργήσουμε αρκετά από τα καύσιμα. Τα πράσινα καύσιμα, που παρασκευάζονται με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θα βοηθούσαν τη Lufthansa να απαλλαγεί από τον άνθρακα στην κατανάλωση καυσίμων, η πιθανότητα να έχει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για την παραγωγή τέτοιων υλικών είναι χαμηλή», δήλωσε ο Carsten Spohr της Lufthansa όπως αναφέρει το Bloomberg.
Αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων στον κλάδο
Τα σχόλια του επικεφαλής της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Γερμανίας έρχονται την ώρα που η αεροπορική βιομηχανία αναζητά εναλλακτικές λύσεις για τις πηγές ενέργειας με υψηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παραδοσιακά χρησιμοποιούν οι αεροπορικές εταιρείες. Τα SAF προσφέρουν μια διέξοδο για την επίτευξη αυτού του στόχου, καθώς είναι βιοκαύσιμα που παρασκευάζονται με χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα.
Η πράσινη κηροζίνη, ή e-kerosene, είναι ένας τύπος SAF που παρασκευάζεται από CO2 και νερό, αλλά απαιτεί άφθονες ποσότητες ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας. Η υψηλή ζήτηση και η ανάγκη για άφθονες ποσότητες ενέργειας έχουν καταστήσει τα SAF ακριβά και οι ηγέτες της αεροπορικής βιομηχανίας «παλεύουν» με το αντιστάθμισμα που θα δημιουργούσε η μετάβαση σε τέτοιες πηγές καυσίμων, καθώς θα ανέβαζε την τιμή των αεροπορικών ταξιδιών για τους πελάτες.
Ωστόσο, μελέτες έχουν δείξει τον πιθανό αντίκτυπο που θα μπορούσαν να έχουν συνθετικά καύσιμα όπως το e-kerosene -μόνο στην Ευρώπη. Αυτό το είδος καυσίμου θα μπορούσε να εξοικονομήσει εκατομμύρια τόνους εκπομπών CO2 έως το 2030. Στελέχη του κλάδου, όπως ο Spohr, έχουν αναγνωρίσει ότι οι εν λόγω πηγές καυσίμων είναι μονόδρομος για την απεξάρτηση από τον άνθρακα στις αερομεταφορές.
Ταυτόχρονα, όμως, έχει αντιταχθεί στις ποσοστώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα SAF, οι οποίες θα μπορούσαν να επιβάλουν στόχους στις αεροπορικές εταιρείες σχετικά με τη χρήση καθαρότερων επιλογών καυσίμων. «Από τη σημερινή σκοπιά, δε θα λειτουργήσει ούτε καν η διαθεσιμότητα των ποσοτήτων που μας ζητούνται, για να μην αναφέρουμε το υψηλό κόστος που στο τέλος θα πρέπει να επωμιστεί ο επιβάτης», δήλωσε ο Spohr κατά τη διάρκεια ενημέρωσης του Τύπου στις αρχές Οκτωβρίου 2023, όπως μετέδωσε το Reuters.