Ο CEO της Toyota δοκιμάζει το υδρογονοκίνητο GR Yaris στο στάδιο του Ypres στο Βέλγιο στο πλαίσιο του WRC

Ο CEO της Toyota δοκιμάζει το υδρογονοκίνητο GR Yaris στο στάδιο του Ypres στο Βέλγιο στο πλαίσιο του WRC

Η Toyota εισήγαγε το πρωτότυπο υδρογονοκίνητο GR Yaris concept σε μια ειδική διαδρομή επίδειξης κατά τη διάρκεια του ένατου γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) στο Ypres του Βελγίου.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Με το όνομα Toyota GR Yaris H2, το πρωτότυπο αυτό αυτοκίνητο αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 2021 και αυτή η τελευταία δοκιμή είναι η πρώτη φορά που η Toyota φέρνει ένα «υπό ανάπτυξη όχημα με κινητήρα υδρογόνου» σε δρόμους εκτός Ιαπωνίας. Τη δεύτερη μέρα του Ypres Rally, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota, Akio Toyoda, με το παρατσούκλι Morizo, βρέθηκε πίσω από το τιμόνι του υδρογονοκίνητου GR Yaris concept για την Special Stage 11.

Συνοδηγός του Morizo ήταν ο τέσσερις φορές πρωταθλητής του WRC, Juha Kankkunen. Το υδρογονοκίνητο GR Yaris χρησίμευσε ως αυτοκίνητο δοκιμής και έτρεξε μπροστά από το αυτοκίνητο ασφαλείας πριν από την έναρξη της Ειδικής Διαδρομής 11. Η Ειδική Διαδρομή 11 του Ράλι Ypres είχε μήκος 15 χιλιόμετρα και περιλάμβανε «εξαιρετικά στενούς αγροτικούς δρόμους που έτρεχαν κατά μήκος των χωραφιών και ανάμεσα σε σπίτια». Ο Morizo δεν είχε οδηγήσει ποτέ σε αυτούς τους βελγικούς δρόμους πριν, ούτε είχε την ευκαιρία να τους εξετάσει πριν. Αντίθετα, βασίστηκε αποκλειστικά στις οδηγίες του Juha Kankkunen.

Toyota Yaris

Το Toyota GR Yaris H2 έχει τον ίδιο κινητήρα καύσης υδρογόνου με το αγωνιστικό αυτοκίνητο Corolla Sport που αγωνίζεται στη σειρά αγώνων αντοχής Super Taikyu στην Ιαπωνία από το Μάιο του 2021. Αν και το GR Yaris χρησιμοποιεί την ίδια πηγή καυσίμου με το ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου Mirai (Fuel Cell Electric Vehicle, FCEV), το Mirai βασίζεται στη χημική αντίδραση στις κυψέλες καυσίμου του για την παραγωγή ενέργειας, ενώ το GR Yaris έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης με το υδρογόνο ως καύσιμο.

Το υδρογονοκίνητο GR Yaris concept διαθέτει έναν turbo τρικύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων G16E-GTS, ο οποίος μοιάζει πολύ με αυτόν του βενζινοκίνητου GR Yaris, αλλά με τροποποιημένο σύστημα παροχής καυσίμου και ψεκασμού για το υδρογόνο. Η Toyota δεν έχει αποκαλύψει στοιχεία ισχύος ή ροπής για το υδρογονοκίνητο GR Yaris concept, ούτε αναφέρει πόσο γρήγορα μπορεί να κάνει το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα.

Toyota Yaris

Το κανονικό βενζινοκίνητο GR Yaris παράγει 200 ​​kW ισχύ και 370 Nm ροπής και μπορεί να κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα. Το GR Yaris H2 διαθέτει τις ίδιες δεξαμενές καυσίμου υδρογόνου και τη διαδικασία ανεφοδιασμού με το Mirai. Το υδρογόνο καίγεται με ταχύτερους ρυθμούς από τη βενζίνη, κάτι που η Toyota βρήκε ότι έχει ως αποτέλεσμα «καλή απόκριση, ενώ προσφέρει εξαιρετικές περιβαλλοντικές επιδόσεις».

Η Toyota εργάζεται σε αυτήν την τεχνολογία κινητήρων καύσης υδρογόνου από το 2017 αλλά λέει ότι «είναι ακόμα στα αρχικά στάδια ανάπτυξης και δεν είναι ακόμη έτοιμη για εμπορική αξιοποίηση». Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία λέει ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσει τον υδρογόνο-κινητήρα της μέσα από τον «σκληρό φακό» του μηχανοκίνητου αθλητισμού προς το παρόν.

«Η οδήγηση του Akio ήταν υπέροχη», είπε ο Juha Kankkunen ως απάντηση στην οδήγηση του Morizo ​​στην Ειδική Διαδρομή 11 του Ypres Rally. «Και ο κινητήρας υδρογόνου έβγαζε σταθερή ροπή, χωρίς να διαφέρει από έναν βενζινοκινητήρα. Επειδή εκπέμπουν μηδενικό CO2, πιστεύω ότι οι κινητήρες υδρογόνου θα γίνουν μια από τις επιλογές για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα όχι μόνο στον κόσμο των μηχανοκίνητων αθλημάτων αλλά και στον κόσμο των καθημερινών αυτοκινήτων».

Αντί να εστιάζει αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα (EV), η Toyota είναι γνωστή για τη συνεχή ανάπτυξη μιας σειράς υβριδικών οχημάτων με μπαταρίες (Battery Electric Vehicles, BEV), plug-in υβριδικών ηλεκτρικών (PHEV) και υδρογονοκίνητων οχημάτων.

Με πληροφορίες από carexpert.com.au

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER