Βασιζόμενες στην επιτυχία του STENA GERMANICA το 2015, η Lloyd's Register (LR) και η Stena Line θα συνεργαστούν σε ένα έργο για τη μετατροπή των STENA SUPERFAST VII και VIII ώστε να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη μεθανόλη ως καύσιμο πρόωσης. Τα συγκεκριμένα πλοία εκτελούν δρομολόγια από τη Σκωτία προς τη Βόρεια Ιρλανδία μεταξύ Cairnryan και Belfast.
Ως μέρος του έργου, η διαδικασία μετασκευής θα μετατρέψει δύο από τους τέσσερις κύριους κινητήρες σε κάθε σκάφος ώστε να λειτουργούν με μεθανόλη παράλληλα με το MGO (Marine Gas Oil). Τα συστήματα ανεφοδιασμού, αποθήκευσης, προμήθειας καυσίμων και υποστήριξης του πλοίου θα προσαρμοστούν επίσης για τη χρήση μεθανόλης.
Το STENA GERMANICA - κλάσης LR - είναι το μόνο σκάφος σε υπηρεσία που έχει δεχθεί μετασκευή για τη χρήση μεθανόλης και θα προσφέρει πολύτιμη εμπειρία για το αντίστοιχο έργο στα STENA SUPERFAST VII και VIII.
Ο Paul Herbert, Ειδικός Τεχνολογίας της Lloyd’s Register είπε: «Το έργο μετασκευής των STENA SUPERFAST VII και VIII με δυνατότητα πρόωσης μέσω χρήσης διπλού καυσίμου, υπογραμμίζει την κοινή δέσμευση της Stena Line και της LR για βιωσιμότητα και τη σημασία της υιοθέτησης εναλλακτικών καυσίμων για ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και την εμπειρία που αποκτήσαμε από την επιτυχημένη μετατροπή του STENA GERMANICA το 2015, είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε άλλη μία πρωτοποριακή λύση που θα ανοίξει το δρόμο για πιο πράσινες και πιο αποτελεσματικές μεταφορές στο χώρο της ακτοπλοΐας».
Ο Ian Hampton, COO Fleet & Government Affairs της Stena Line, δήλωσε: «Καθώς συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε τη στρατηγική μας για την απαλλαγή των δραστηριοτήτων μας από τις εκπομπές άνθρακα, εξακολουθούμε να βλέπουμε τη μεθανόλη ως ένα βιώσιμο εναλλακτικό καύσιμο το οποίο θα μας βοηθήσει να επιτύχουμε αυτή τη φιλοδοξία. Η Lloyds Register με τη γνώση και την εμπειρία της από την υποστήριξη του έργου μετασκευής του STENA GERMANICA πριν από εννέα χρόνια, θα μας υποστηρίξει και πάλι σε ένα ανάλογο έργο. Η όλη διαδικασία στόχο έχει την αύξηση της βιωσιμότητας του στόλου μας, ενθαρρύνοντας παράλληλα την τεχνολογία και την ανάπτυξη που απαιτούνται στο συνεχιζόμενο ταξίδι μας προς θαλάσσιες μεταφορές χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων».
Η πρόσφατη έκθεση της LR Fuel for thought: Methanol for Passenger Ships, καταδεικνύει ότι η μεθανόλη είναι ολοένα και πιο τεχνικά βιώσιμη για τους πλοιοκτήτες, ωστόσο πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στις υποδομές και στις αναγκαίες επενδύσεις για να επιτευχθεί ευρεία υιοθέτηση του καυσίμου.
Η LR έχει βασιστεί στην τεχνογνωσία της σε έργα όπως η συνεργασία με τη δανέζικη εταιρεία συμβούλων Green Marine που ειδικεύεται στη χρήση της μεθανόλης ως ναυτιλιακού καυσίμου, με επίκεντρο την εκπαίδευση ναυτικών για το χειρισμό μεθανόλης και την επί της αρχής έγκριση για την ναυπήγηση του φορτηγού πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου NACKS, χωρητικότητας 81.000 DWT, το οποίο θα χρησιμοποιεί τη μεθανόλη ως καύσιμο πρόωσης.
Με πληροφορίες από shippax.com