Η Rio Tinto συνεργάζεται με την SPIC για δοκιμή εναλλαγής μπαταριών σε ηλεκτρικά φορτηγά στο Oyu Tolgoi

Η Rio Tinto συνεργάζεται με την SPIC για δοκιμή εναλλαγής μπαταριών σε ηλεκτρικά φορτηγά στο Oyu Tolgoi

Η Rio Tinto, πολυεθνική εξορυκτική εταιρεία, και η κινεζική εταιρεία πράσινης ενέργειας SPIC Qiyuan, θυγατρική της State Power Investment Corporation Ltd (SPIC), ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους για την πιλοτική εφαρμογή τεχνολογίας εναλλαγής μπαταριών στο ορυχείο χαλκού Oyu Tolgoi στη Μογγολία.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Το πιλοτικό έργο θα διαρκέσει 2 χρόνια και θα περιλαμβάνει ένα πλήρες δίκτυο ηλεκτρικών φορτηγών με μπαταρία, δηλαδή οκτώ φορτηγά Tonly 91 τόνων, 13 μπαταρίες (κάθε μία με ισχύ 800 kWh) και έναν σταθμό εναλλαγής μπαταριών, επιτρέποντας γρήγορη αναπλήρωση ενέργειας και ελαχιστοποίηση του χρόνου διακοπής λειτουργίας του εξοπλισμού.

Η εναλλαγή μπαταριών αφορά στην αντικατάσταση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού φορτηγού εξόρυξης σε έναν σταθμό εναλλαγής μπαταριών, χωρίς την ανάγκη φόρτισης του οχήματος σε μία σταθερή εγκατάσταση φόρτισης.

Ο Jonathon McCarthy, Chief Decarbonisation Officer στη Rio Tinto, φέρεται να είπε ότι η Rio Tinto και η SPIC συνεργάζονται για να πραγματοποιήσουν πιλοτικές εφαρμογές για τις υπάρχουσες κινεζικές τεχνολογίες και καινοτομίες αιχμής και να αξιολογήσουν τις δυνατότητες τους στο να βοηθήσουν τη Rio Tinto να μειώσει τις λειτουργικές εκπομπές άνθρακα.

«Το πιλοτικό έργο θα μας βοηθήσει να διερευνήσουμε την εφαρμογή της τεχνολογίας εναλλαγής ηλεκτρικών μπαταριών, η οποία μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία και να μειώσει το χρόνο διακοπής λειτουργίας σε σύγκριση με την τρέχουσα τεχνολογία σταθερής φόρτισης». Ο McCarthy πρόσθεσε ότι αυτό το έργο θα συμπληρώσει τα τρέχοντα πιλοτικά έργα για τον εξηλεκτρισμό πολύ μεγάλων φορτηγών εξόρυξης στην Pilbara της Αυστραλίας.

Αφιέρωμα - Κρίσιμες Ορυκτές Πρώτες Ύλες ένα στοίχημα για την Ευρώπη

Ο Han Zhiwei, πρόεδρος της SPIC Capital Holdings Co Ltd, δήλωσε ότι μέσω της συνεργασίας με τον όμιλο Rio Tinto, η SPIC εισήγαγε με επιτυχία κορυφαίες καινοτομίες πράσινων μεταφορών στη διεθνή αγορά και προσβλέπει σε περισσότερες ευκαιρίες συνεργασίας στο μέλλον για να εφαρμόσει τις καινοτομίες στον τομέα που αναπτύσσονται στην Κίνα.

Τεχνικοί εμπειρογνώμονες από τη Rio Tinto και το ορυχείο στο Oyu Tolgoi έχουν συνεργαστεί στενά με την SPIC και τον κατασκευαστή φορτηγών Tonly για να προσαρμόσουν τη σχεδίαση του εξοπλισμού ώστε να καλύπτει τις απαιτήσεις εξηλεκτρισμού και ασφάλειας των φορτηγών μεταφοράς της Rio Tinto.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, αυτά τα φορτηγά θα είναι υπεύθυνα για την εκτέλεση εργασιών επισκευής για φράγματα τελμάτων και για μεταφορές στην επιφάνεια, ενώ η διαχείριση και η συντήρηση τους θα γίνονται από την τεχνική ομάδα στο ορυχείο Oyu Tolgoi. Κάθε φορτηγό είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί για οκτώ ώρες ανά φόρτιση και η διαδικασία εναλλαγής της μπαταρίας διαρκεί περίπου επτά λεπτά. Ελαχιστοποιώντας τον χρόνο διακοπής λειτουργίας, το ποσοστό του χρόνου στο οποίο το όχημα είναι ενεργό, μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά. Το πρώτο φορτηγό έχει προγραμματιστεί να φτάσει στην περιοχή εξόρυξης Oyu Tolgoi φέτος, και τα υπόλοιπα επτά φορτηγά και η υποδομή φόρτισης και εναλλαγής μπαταριών θα τεθούν σε χρήση στα μέσα του 2025.

Η Rio Tinto λέει ότι χρησιμοποιεί περίπου 700 φορτηγά μεταφοράς στις παγκόσμιες δραστηριότητες της, εκ των οποίων τα 100 ταξινομούνται ως μικρής ή μεσαίας κατηγορίας (ωφέλιμο φορτίο 100-200 τόνων).

Ο διευθύνων σύμβουλος της εκμετάλλευσης στο Oyu Tolgoi, Deirdre Lingenfelder, δήλωσε: «Είμαστε περήφανοι που η ομάδα στο Oyu Tolgoi παίζει καθοριστικό ρόλο στην προώθηση αυτής της καινοτόμου τεχνολογίας για λογαριασμό της Rio Tinto. Αυτό το έργο αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθεια μας για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με τη στρατηγική δέσμευση της εκμετάλλευσης στο Oyu Tolgoi για βιώσιμη ανάπτυξη. Επεκτείνοντας τη χρήση εξηλεκτρισμένου εξοπλισμού για υπόγειες χρήσεις και εφαρμόζοντας άλλες πρωτοβουλίες μείωσης των εκπομπών, προωθούμε ενεργά πρωτοβουλίες προς ένα καθαρό μέλλον μηδενικών εκπομπών άνθρακα για τις δραστηριότητες μας».

Η εναλλαγή μπαταριών είναι ήδη σχετικά συνήθης στην Κίνα για τους συγκεκριμένους τύπους φορτηγών εξόρυξης. Ο Ren Hua, γενικός διευθυντής, Global Mining Machinery Business Division στην XCMG, τον κορυφαίο OEM εξορυκτικού εξοπλισμού της Κίνας, είπε: «Η κύρια λύση μας παραμένει η σταθερή plug-in φόρτιση, αλλά αναπτύσσουμε επίσης τεχνολογίες δυναμικής φόρτισης. Έχουμε παραδώσει μια σειρά από λύσεις εναλλαγής μπαταριών για φορτηγά ευρείας ατράκτου, επιτρέποντας την εναλλαγή μπαταριών και από τις δύο πλευρές του φορτηγού ή από το επάνω μέρος. Αν και η εναλλαγή μπαταριών είναι πιο δύσκολη για μεγαλύτερα φορτηγά, διεξάγουμε ενεργά μελέτες για να προσαρμόσουμε αυτήν την τεχνολογία και σε αυτά».

Με πληροφορίες από im-mining.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER