Στο μέλλον, η θαλάσσια κυκλοφορία στη Μάγχη θα είναι ηλεκτρική. Η DFDS ανακοίνωσε επένδυση 1 δισ. ευρώ σε έξι ηλεκτρικά πλοία με μπαταρία που θα αναπτυχθούν στις γραμμές Dunkirk-Dover και Calais-Dover για τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα δύο πρώτα ηλεκτρικά πλοία θα τεθούν σε λειτουργία έως το 2030, ενώ τα υπόλοιπα αναμένεται να ακολουθήσουν πριν από το 2035.
«Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προς την απελευθέρωση των μεταφορών στα στενά της Μάγχης από τις εκπομπές άνθρακα. Λόγω της σχετικά μικρής απόστασης μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας, οι διαδρομές είναι βέλτιστες για μεταφορές βασισμένες στον ηλεκτρισμό. Ο εξηλεκτρισμός του στόλου μας για τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή, θα είναι ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των κλιματικών στόχων μας, ενώ με αυτή την επένδυση επιταχύνουμε τη μετάβαση σε ένα πιο πράσινο μέλλον για τη ναυτιλιακή βιομηχανία», λέει ο Torben Carlsen, Διευθύνων Σύμβουλος της DFDS.
Η Μάγχη είναι ένας από τους πιο πολυσύχναστους ναυτιλιακούς διαδρόμους στον κόσμο. Συνδέει δύο από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου και αντιπροσωπεύει το 33% του εμπορίου μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου. Η DFDS και το λιμάνι του Dover, το λιμάνι της Boulogne Calais και το λιμάνι της Δουνκέρκης έχουν δεσμευτεί να συνεργαστούν για την απαλλαγή της θαλάσσιας κυκλοφορίας στα Στενά του Ντόβερ από τις εκπομπές άνθρακα, μέσω της υπογραφής Μνημονίου Συνεννόησης στις 15 Μαρτίου 2023.
Η DFDS συνεργάζεται με κορυφαίους παγκοσμίως ειδικούς στην τεχνολογία μπαταριών, τη σχεδίαση πλοίων και την ενεργειακή απόδοση για να σχεδιάσει αυτά τα προηγμένα ηλεκτρικά πλοία, συμπεριλαμβανομένων τριών υπό γαλλική σημαία, διασφαλίζοντας ότι ο σχεδιασμός τους περιλαμβάνει ασφάλεια και απόδοση, ενώ χρησιμοποιεί μεθόδους παραγωγής που έχουν το μικρότερο δυνατό αντίκτυπο στο περιβάλλον.
Επιπλέον, η DFDS συνεργάζεται στενά με τις εθνικές αρχές, τους εταίρους παροχής υποδομών και τους προμηθευτές ενέργειας για την εξασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού και της υποδομής για τα ηλεκτρικά πλοία. Τα τελευταία χρόνια, η DFDS και οι γαλλικές αρχές έχουν εντείνει τον διάλογο και η γαλλική κυβέρνηση ξεκίνησε πρόσφατα ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ενεργειακή μετάβαση της χώρας, με επίκεντρο τις υποδομές.
«Η πράσινη μετάβαση δεν είναι κάτι που μπορούμε να πετύχουμε μόνοι μας. Χωρίς πρόσβαση σε επαρκή παροχή ρεύματος στη στεριά και υποδομές που θα φιλοξενήσουν τις εγκαταστάσεις φόρτισης στα λιμάνια, δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε τα πλοία. Χαίρομαι που έχουμε μια κοινή φιλοδοξία με τις κυβερνήσεις και στις δύο πλευρές της Μάγχης για να κάνουμε τους πράσινους διαδρόμους μεταφορών πραγματικότητα και είμαστε χαρούμενοι που μπορούμε να κάνουμε αυτή την ανακοίνωση στην 7η Σύνοδο Κορυφής Choose France που ξεκίνησε από τον Γάλλο Πρόεδρο Emmanuel Macron», λέει ο Torben Carlsen.
Το 2023, η DFDS ξεκίνησε τη στρατηγική Moving Together Towards 2030, η οποία επιβεβαιώνει τη φιλοδοξία της να καταστεί μια εταιρεία μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα έως το 2050 και να διαθέτει έξι πράσινα πορθμεία σε υπηρεσία μέχρι το τέλος του 2030, δύο από τα οποία θα είναι ηλεκτρικά πλοία για τη Μάγχη.
Στη Γαλλία, η DFDS διαθέτει πέντε πλοία υπό γαλλική σημαία και απασχολεί 1.200 άτομα, συμπεριλαμβανομένων 800 Γάλλων ναυτικών.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η DFDS έχει μακρά ιστορία συνεργασίας με τις αρχές και άλλους εταίρους και υποστηρίζει πλήρως τις πρωτοβουλίες για την επιτάχυνση της απαλλαγής των λιμένων και του ναυτιλιακού τομέα του Ηνωμένου Βασιλείου από τις εκπομπές άνθρακα.
Με πληροφορίες από shippax.com