Μπορεί ολόκληρος ο πλανήτης να κινείται στους ρυθμούς της ηλεκτροκίνησης, όμως τον πιο αποφασιστικό λόγο στις εξελίξεις φαίνεται ότι έχει η Κίνα. Και αυτό γιατί η χώρα έχει καταφέρει να ελέγχει σε μεγάλο βαθμό το βασικό εξάρτημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, την μπαταρία του.
Είναι ενδεικτικό ότι η κινέζικη εταιρία κατασκευής μπαταριών CATL είναι ο κυρίαρχος στην παγκόσμια αγορά μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με έρευνα της νοτιοκορεάτικης εταιρίας SNE, το παγκόσμιο μερίδιο αγοράς της CATL είναι 34,8%. Δηλαδή, ένα στα τρία ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κόσμο χρησιμοποιούν μπαταρίες της συγκεκριμένης εταιρίας. Αυτό συμβαίνει για το πρώτο εξάμηνο του 2022 και δείχνει πόσο μπροστά βρίσκονται οι Κινέζοι από τον ανταγωνισμό σε αυτόν τον τομέα.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η χωρητικότητα όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για το πρώτο εξάμηνο του έτους είναι 203,4 GWh, εκ των οποίων η CATL συνεισφέρει 70,9 GWh. Σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, η CATL κατάφερε να αυξήσει το μερίδιο της στην παγκόσμια αγορά κατά 6,2%. Ο Νοτιοκορεάτης κατασκευαστής μπαταριών LG Energy Solution κατέλαβε τη δεύτερη θέση στην κατάταξη με το μερίδιο του να συρρικνώνεται από 23,8% την ίδια περίοδο πέρυσι σε 14,4% φέτος.
Tην τρίτη θέση κατέχει η BYD από την Κίνα με μερίδιο αγοράς 11,8%, σημειώνοντας αύξηση 5%. Στις υπόλοιπες θέσεις βρίσκονται ο ιαπωνικός κατασκευαστής μπαταριών Panasonic, η νοτιοκορεατική SK On και η Samsung ASDI καθώς και οι Κινέζοι κατασκευαστές CALB, Gotion Hightec και Sunwoda καθώς και η Svolt Energy.
Σύμφωνα με την SNE, η CALB και οι άλλοι Κινέζοι κατασκευαστές μπαταριών που βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της πρώτης δεκάδας, είχαν τριψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Αντίθετα, οι ρυθμοί ανάπτυξης των ιαπωνικών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της Panasonic, μειώθηκαν, σύμφωνα με το electrive.com, Η CATL προμηθεύει, μεταξύ άλλων, τη Daimler, τη BMW, την Opel και την Tesla. Επιπλέον, τη Ford και, στο μέλλον, ίσως την Kia και τη Nio.
Για πέντε συνεχή χρόνια, η CATL κατέχει την πρώτη θέση σε μερίδιο αγοράς ως προμηθευτής μπαταριών EV. Και όπως όλα δείχνουν η Κίνα θα μεγαλώσει ακόμα την κυριαρχία της σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα, ελέγχοντας όλους τους Ευρωπαϊκούς και Αμερικανικούς κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.