Εντυπωσιακή άνοδο της τάξης του 65% κατέγραψε μέσα στο 2023 ο κατασκευαστικός κλάδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών κυρίως λόγω της προσαρμογής (εξαγορές, συγχωνεύσεις, μετοχικές αλλαγές) που συντελέστηκε τα τελευταία χρόνια και της συνολικής αλλαγής του τοπίου στον κλάδο.
Πιο συγκεκριμένα, η ΓΕΚ-Τέρνα παραμένει η κορυφαία κατασκευαστική στην Ελλάδα με κεφαλαιοποίηση 1,4 δισ. ευρώ. Η μετοχή της εταιρείας απέχει ελάχιστα (-5%) από το υψηλό 20ετίας των 14,6 ευρώ, ενώ μετά την ανάληψη των νέων έργων σε Αττική Οδό και ΒΟΑΚ οι αναλυτές έχουν αναπροσαρμόσει την τιμή-στόχο σε επίπεδα άνω των 20 ευρώ.
Η INTRAKAT, δεύτερη στη σειρά, παρουσιάζει την ισχυρότερη αναπτυξιακή τάση μετά την εξαγορά της Άκτωρ. Με μεταβολή άνω του 200% από τον Ιανουάριο του 2023 και άνω του 6% από τις αρχές του 2024, η εταιρεία αξίζει πλέον 782 εκατ. ευρώ, απέχοντας ελάχιστα από το πρόσφατο ρεκόρ 14ετίας των 800 εκατ. ευρώ. Το επόμενο στοίχημα είναι σίγουρα η είσοδος στον κλάδο της υψηλής κεφαλαιοποίησης.
H ΕΛΛΑΚΤΩΡ, από την πλευρά της, αν και δε διαθέτει πλέον κατασκευαστικό βραχίονα (μετά την πώληση της Άκτωρ), εξακολουθεί να θεωρείται υπολογίσιμο μέγεθος στις παραχωρήσεις, με τη χρηματιστηριακή αξία της να ανέρχεται σε 877 εκατ. ευρώ και τη μετοχή να κυμαίνεται στα 2,5 ευρώ.
Μετά το μεγάλο ράλι του 2023, ο Άβαξ φαίνεται ότι έχει εισέλθει σε διορθωτική πορεία (-10% από τις αρχές του 2024), με τη μετοχή να απομακρύνεται ελαφρώς από τα πρόσφατα υψηλά 10ετίας του 1,8 ευρώ. Η κεφαλαιοποίηση του υποχωρεί κάτω από τα 250 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά τις μικρότερες, Δομική Κρήτης και ΕΚΤΕΡ, εδώ τα κέρδη του τελευταίου 12μήνου είναι τεράστια, με τις αποδόσεις να ξεπερνούν το 400% και το 170% αντίστοιχα. Από τις αρχές του έτους, δε, η άνοδος φθάνει στο +20% και στο +7%, ενώ οι τιμές των δύο μετοχών βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο της τελευταίας 20ετίας. Η κεφαλαιοποίηση κυμαίνεται στα 65 και στα 50 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα, με το ανεκτέλεστο έργων να βελτιώνεται διαρκώς (90 εκατ. για τη Δομική και 108 εκατ. για την ΕΚΤΕΡ).
Με πληροφορίες από ΤΕΕ Newsletter (Εφημερίδα Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, 5/2/2024)