Η ανάπτυξη των λύσεων αυτόνομων μεταφορών στην εξόρυξη συνιστά ένα μεγάλο βήμα για τη Scania. Η εταιρεία ξεκινά να δέχεται παραγγελίες για αυτόνομα φορτηγά εξόρυξης, εστιάζοντας αρχικά στην αγορά της Αυστραλίας.
Η εταιρεία δέχεται επί του παρόντος παραγγελίες για το αυτόνομο ανατρεπόμενο όχημα των 40 τόνων, με το μοντέλο των 50 τόνων να ακολουθεί λίγο αργότερα.
Ως πρώτο βήμα, η Scania θα ξεκινήσει τις πωλήσεις των αυτόνομων λύσεων για την εξόρυξη στην Αυστραλία, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται από το 2026. Η επόμενη αγορά στη σειρά θα είναι πιθανότατα η Λατινική Αμερική, μια περιοχή όπου η Scania έχει σημαντική παρουσία στον εξορυκτικό κλάδο.
«Η μετάβαση από την έρευνα και την ανάπτυξη στην κυκλοφορία ενός εμπορικού προϊόντος είναι ένα σημαντικό ορόσημο για εμάς και για τις αυτόνομες μεταφορές στον τομέα της εξόρυξης, γενικά», δήλωσε ο Peter Hafmar, Αντιπρόεδρος και Επικεφαλής Autonomous Solutions στη Scania. «Αυτό είναι το πιο προηγμένο προϊόν που έχει κυκλοφορήσει η Scania στην αγορά μέχρι σήμερα», πρόσθεσε.
Τα ορυχεία θεωρούνται εδώ και καιρό ως ένα από τα πιο πολλά υποσχόμενα περιβάλλοντα για την εφαρμογή των αυτόνομων μεταφορών, καθώς η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να συμβάλλει σε ασφαλέστερες συνθήκες εργασίας και πιο αποτελεσματικές λειτουργίες.
Η Scania δοκιμάζει τα οχήματα στην Αυστραλία από το 2018 σε συνεργασία με τη Rio Tinto. Εκείνη την εποχή, ο επικεφαλής παραγωγικότητας και τεχνικής υποστήριξης της Rio Tinto, Rob Atkinson, είχε αναφέρει ότι η τεχνολογία ανοίγει νέους ορίζοντες για τις δραστηριότητες της εταιρείας. «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να δοκιμάζουμε αυτήν την τεχνολογία σε φορτηγά που είναι μικρότερα από τα παραδοσιακά φορτηγά μας. Αυτό έχει τη δυνατότητα να μας δώσει μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε σε διάφορους τομείς στη Rio Tinto. Έχουμε δει την αυτοματοποίηση να δημιουργεί ασφαλέστερες και πιο αποτελεσματικές λειτουργίες στην επιχείρηση μας και αυτό είναι ένα επόμενο βήμα στην αξιολόγηση επιλογών για την παροχή περαιτέρω βελτιώσεων μέσω της χρήσης της τεχνολογίας».
Οι λύσεις εξόρυξης της Scania με φορτηγά μικρότερης κατηγορίας έχουν επίσης συνολικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα παραδοσιακά βαρέα φορτηγά του κλάδου, τόσο όσον αφορά τις εκπομπές όσο και την παραγωγικότητα.
Η Scania λέει ότι με τη χρήση αυτόνομων φορτηγών εξόρυξης, το συνολικό αποτύπωμα άνθρακα της εξόρυξης, συμπεριλαμβανομένων των απαιτήσεων σε ενέργεια και υποδομές, μπορεί να μειωθεί, πράγμα που σημαίνει ότι τα κεφαλαιακά και λειτουργικά έξοδα ενδέχεται επίσης να μειωθούν σε εκμεταλλεύσεις με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
Τα αυτόνομα φορτηγά της Scania μπορούν επίσης να ενσωματωθούν ομαλά σε μια υπάρχουσα εξορυκτική εκμετάλλευση, χάρη στη διαλειτουργικότητα τους με άλλα συστήματα και οχήματα.
«Ένα άλλο πλεονέκτημα της λύσης μας είναι ότι επιτρέπει στις εταιρείες εξόρυξης να κάνουν πιο γρήγορα το επόμενο βήμα προς λειτουργίες μηδενικών εκπομπών. Είναι πιο εύκολο να εξηλεκτρίσει κάποιος τις εξορυκτικές λειτουργίες με τα αυτόνομα φορτηγά της Scania σε σύγκριση με τα παραδοσιακά βαρέα φορτηγά», εξηγεί ο Hafmar.
Ανάπτυξη μέσω συνεργασιών
Τα τελευταία δέκα χρόνια, η Scania έχει επενδύσει πολλά στην ανάπτυξη αυτοκινούμενων οχημάτων χωρίς οδηγό, τα οποία σχεδιάζονται να χρησιμοποιηθούν σε συγκεκριμένα δρομολόγια αλλά και σε περιοχές περιορισμένου χώρου όπως τα ορυχεία.
Για παράδειγμα, το αυτόνομο ανατρεπόμενο φορτηγό της Scania έχει αναπτυχθεί σε στενή συνεργασία μεταξύ του τμήματος Έρευνας & Ανάπτυξης της Scania και πελατών στη βιομηχανία εξόρυξης, όπως η Riio Tinto, με εκτεταμένες δοκιμές στις πιο αντίξοες πραγματικές συνθήκες. «Είναι ίσως το πιο φιλόδοξο έργο έρευνας και ανάπτυξης που έχουμε κάνει μέχρι τώρα μαζί με έναν πελάτη και είμαι πολύ ευχαριστημένος για το αποτέλεσμα», δήλωσε ο Hafmar. «Χάρη σε όλους τους αυστηρούς ελέγχους και τις πολυάριθμες δοκιμές στο πεδίο, καταφέραμε να αναπτύξουμε μια βέλτιστη λύση αυτόνομης μεταφοράς για ορυχεία».
Με πληροφορίες από trucksales.com.au