Η General Motors και η Komatsu ανακοίνωσαν ότι θα αναπτύξουν από κοινού μια μονάδα ισχύος, αποτελούμενη από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου για το ηλεκτροκίνητο φορτηγό εξόρυξης 930E της ιαπωνικής εταιρείας κατασκευής μηχανημάτων.
«Τα φορτηγά εξόρυξης είναι από τα μεγαλύτερα, πιο ικανά οχήματα που χρησιμοποιούνται ανάμεσα σε όλες τις βιομηχανίες και πιστεύουμε ότι οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου είναι οι πλέον κατάλληλες για να προσφέρουν πρόωση μηδενικών εκπομπών άνθρακα στις απαιτητικές εφαρμογές που περιλαμβάνουν οι δραστηριότητες της εξόρυξης», δήλωσε ο Charlie Freese, εκτελεστικός διευθυντής της Hydrotec, της Νο. 1 μονάδας παραγωγής κυψελών καυσίμου της General Motors.
Οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι σκοπεύουν να δοκιμάσουν ένα πρωτότυπο του φορτηγού εξόρυξης 930E, το οποίο έχει ονομαστικό ωφέλιμο φορτίο 320 τόνων και θα κινείται με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, στα μέσα της δεκαετίας.
Η GM και η Komatsu τονίζουν ότι καθώς αυτά τα οχήματα εξόρυξης συνήθως λειτουργούν σε μόνο ένα ορυχείο σε όλη τη διάρκεια ζωής τους, αυτό θα διευκολύνει την ανάπτυξη υποδομών ανεφοδιασμού με υδρογόνο για την εξυπηρέτηση ενός στόλου οχημάτων.
Το ενδιαφέρον για τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου με σκοπό την τροφοδοσία φορτηγών και ημιφορτηγών έχει αυξηθεί, καθώς οι διαχειριστές στόλων αναζητούν μια πιο πρακτική εναλλακτική λύση για τα ηλεκτρικά οχήματα. Επί του παρόντος, η κύρια πρόκληση του υδρογόνου είναι οι υποδομές μεταφοράς και ανεφοδιασμού, οι οποίες είναι πολύ περιορισμένες για να υποστηρίξουν μεγάλους εταιρικούς στόλους οχημάτων.
Ενώ τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στον κόσμο και τα φορτηγά και τα φορτηγά μικρών αποστάσεων θα πρέπει να αντικατασταθούν από ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) τις επόμενες δύο δεκαετίες, οι υποστηρικτές των κυψελών καυσίμου υδρογόνου και ορισμένοι διαχειριστές στόλων οχημάτων μεγάλων αποστάσεων λένε ότι οι μπαταρίες είναι πολύ βαριές, έχουν μεγάλη διάρκεια φόρτισης και είναι πιθανόν να υπερφορτώσουν τα ηλεκτρικά δίκτυα. Το ίδιο ισχύει για τα βαρέα οχήματα όπως τα φορτηγά εξόρυξης, τα οποία θα απαιτούσαν τεράστιες μπαταρίες για να μετακινηθούν σε οποιαδήποτε απόσταση.
Νωρίτερα μέσα στο Δεκέμβρη, η GM και η Autocar Industries δήλωσαν ότι θα αναπτύξουν από κοινού βαρέα οχήματα με υδρογόνο -όπως αναμικτήρες τσιμέντου, φορτηγά και απορριμματοφόρα- το πρώτο από τα οποία θα ξεκινήσει να παράγεται το 2026 στο εργοστάσιο της Autocar στο Birmingham της Alabama.
Με πληροφορίες από reuters.com