Η δήλωση του Andrew Forrest του Ομίλου Fortescue Metals τον Ιανουάριο 2022 σχετικά με τη σχεδιαζόμενη εξαγορά της Williams Advanced Engineering (WAE) μιας spin-off της ομάδας της Formula 1, Williams F1, η οποία ιδρύθηκε από τον ίδιο τον Sir Frank Williams, δεν είχε καμία δόση υπερβολής.
Πιο συγκεκριμένα, ο Andrew Forrest είχε δηλώσει: «Αυτή η ανακοίνωση είναι το κλειδί για την απόσυρση εξοπλισμού που τροφοδοτείται από ορυκτά καύσιμα και την αντικατάστασή του από εξοπλισμό με μηδενικές εκπομπές άνθρακα, ο οποίος τροφοδοτείται από «πράσινο» ηλεκτρισμό, «πράσινο» υδρογόνο και «πράσινη» αμμωνία».
Καθώς ο χρόνος προχωρούσε, η συμφωνία των 164 εκατομμυρίων λιρών για την εξαγορά της WAE, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, έκλεισε τον Μάρτιο του 2022 και ακολούθησε μια άλλη σημαντική ανακοίνωση για συνεργασία μεταξύ Fortescue Metals Group (FMG), Fortescue Future Industries (FFi), WAE και Liebherr.
Ο αντίκτυπος της WAE γίνεται αισθητός στους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, της άμυνας, της αεροδιαστημικής, της ενέργειας, των βιοεπιστημών και της υγειονομικής περίθαλψης. Μία από τις πιο πρόσφατες αγορές στην οποία εισήλθε η WAE, ήταν αυτή της εξόρυξης, μέσω της συνεισφοράς της σε δύο από τα μεγαλύτερα ηλεκτρικά φορτηγά με κυψέλες καυσίμου (Fuel Cell Electric Vehicle, FCEV) που διαθέτει ο κλάδος.
Πριν από την εξαγορά από την Fortescue Metals, η WAE παρείχε «αρχιτεκτονική, εξοπλισμό και λογισμικό ελέγχου» για το σύστημα μπαταριών σε ένα έργο της FFI, διάρκειας 100 ημερών, το οποίο επικεντρώθηκε στη μετατροπή ενός παλαιού τύπου ντιζελοκίνητου φορτηγού ορυχείου Terex Unit Rig MT4400 AC, το οποίο πλέον λειτουργεί με «πράσινο» σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου, ισχύος 180 kW, ενώ παράλληλα φέρει και μπαταρία δυναμικότητας 300 kW/h.
Για το φορτηγό nuGen FCEV που έκανε πρεμιέρα στο ορυχείο Mogalakwena PGM της Anglo American στη Νότια Αφρική νωρίτερα αυτό το έτος, η WAE παρείχε ένα πακέτο μπαταριών ισχύος 1,2 MWh που, μαζί με πολλαπλές κυψέλες καυσίμου ισχύος 800 kW, τροφοδότησε ένα τροποποιημένο Komatsu 930E κατηγορίας 291-t για εργασίες εντός του ορυχείου.
Η συμβολή σε αυτά τα δύο έργα τοποθετεί την WAE στο χάρτη του κλάδου της εξόρυξης, αλλά αυτό αντιπροσωπεύει ένα κλάσμα του αντίκτυπου που είναι πιθανό να έχει η εταιρεία στην προσπάθεια του κλάδου για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα.
Η WAE ασχολείται επί του παρόντος με δύο μεγάλα έργα για την FFI. Το ένα είναι η μετατροπή ενός άλλου παλαιού τύπου φορτηγού (Terex MT4400 AC) με σκοπό την τροφοδοσία μέσω μπαταριών και το άλλο είναι ένας σιδηροδρομικός συρμός μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος που κινείται αποκλειστικά με μπαταρίες και που η FFI ονομάζει INFINITY TRAIN™.
Και τα δύο έργα υπογραμμίζουν το βάθος της τεχνογνωσίας της WAE στα συστήματα μπαταριών, το οποίο οδήγησε την FMG στην εξαγορά της εταιρείας. Η τεχνογνωσία σχεδιασμού της WAE προέκυψε από την ανάπτυξη σε πολλούς τομείς και λειτουργικά περιβάλλοντα, χρησιμοποιώντας την πιο πρόσφατη τεχνολογία μπαταριών σε μία πληθώρα μεγεθών.
«Αναπτύσσουμε τα συστήματα μπαταριών για μία συγκεκριμένη εφαρμογή, λαμβάνοντας υπόψη τον κύκλο λειτουργίας, τους περιορισμούς κόστους, την απαιτούμενη απόδοση και το περιβάλλον στο οποίο θα λειτουργήσει η λύση», είπε ο Craig Wilson, CEO της WAE. «Στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, για παράδειγμα, μπορείτε να φανταστείτε ότι το βάρος, η αεροδυναμική και ο χώρος είναι ακόμη πιο κρίσιμα από ό,τι στην εξόρυξη».
Δουλεύοντας με μπαταρίες ανεξάρτητα από την τεχνολογία, τη χημεία και το μέγεθός τους, η WAE έχει δημιουργήσει μια φήμη στη βιομηχανία μπαταριών για την προδιαγραφή και την ανάπτυξη μιας ποικιλίας συστημάτων μπαταριών που συνεχίζουν να ωθούν την απόδοση στα άκρα.
Δειτε ακομη
Εξελιγμένα εργαλεία μοντελοποίησης
Τα εξελιγμένα εργαλεία μοντελοποίησης και προσομοίωσης, τα περισσότερα από τα οποία έχουν αναπτυχθεί εσωτερικά, βρίσκονται πίσω από αυτή την ικανότητα της WAE, σύμφωνα με τον Διευθυντή Προγράμματος της εταιρείας, Alec Patterson.
«Διαθέτουμε εργαλεία προσομοίωσης, υψηλής ανάλυσης, που μας επιτρέπουν να αναπτύξουμε και να βελτιστοποιήσουμε την απόδοση μίας συστοιχίας μπαταριών σύμφωνα με τα κριτήρια κινητικότητας κάθε πελάτη», είπε. «Αυτό περιλαμβάνει θερμική προσομοίωση, όπου η ομάδα μοντελοποιεί με μεγάλη λεπτομέρεια το εσωτερικό ενός στοιχείου μπαταρίας, επιτρέποντάς τους να κατανοήσουν ακριβώς πώς είναι πιθανό να συμπεριφέρεται κάθε κυψέλη και, ως εκ τούτου, να είναι σε θέση να βελτιστοποιήσουν την ψύξη της με σκοπό την αύξηση της απόδοσης. Αυτό προέρχεται από την «κληρονομιά» που έχουμε από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και την ικανότητα της ομάδας να χειρίζεται και να αναλύει μεγάλες ποσότητες δεδομένων μέσω επεξεργαστικής ισχύος επιπέδου υπερυπολογιστή». Η δημιουργία πρωτοτύπων και οι επιτόπιες δοκιμές έχουν σχεδιαστεί για να «επικυρώσουν» αυτήν την εργασία μοντελοποίησης και προσομοίωσης, πρόσθεσε.
Ο σχεδιασμός της μπαταρίας απαιτεί επίσης μεγάλη εστίαση στην ασφάλεια και εδώ χρησιμοποιείται πλήρως η εκτεταμένη πρακτική εμπειρία της WAE. Ο Patterson δήλωσε σχετικά: «Υπάρχουν διάφοροι τρόποι ανάπτυξης μίας μπαταρίας για να διασφαλιστεί η ασφάλειά της. Αυτοί ποικίλλουν από τη λεπτομερή κατανόηση της απόδοσης της κυψέλης μέχρι τις πρακτικές δοκιμές, το σχεδιασμό των ίδιων των μονάδων και την παρακολούθηση των κυψελών όσον αφορά στην ηλεκτρική τάση και θερμοκρασία κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής της.
Η WAE έχει αναπτύξει το δικό της εξοπλισμό για την παρακολούθηση και διαχείριση των μπαταριών, ο οποίος παρακολουθεί την κατάσταση της μπαταρίας και ελέγχει την απόδοση της πολλές φορές το δευτερόλεπτο. Στις μπαταρίες που σχεδιάζουμε για την FFI, χρησιμοποιείται μη αγώγιμο ψυκτικό υγρό, έτσι ώστε εάν υπάρξει διαρροή να μην προκληθεί πρόβλημα στο εσωτερικό της μπαταρίας. Η ανίχνευση της διαρροής θα γίνει μέσω των ενσωματωμένων αισθητήρων που παρέχει η WAE».
Αν συνδυάσει κάποιος όλα αυτά τα προληπτικά μέτρα με την εμπειρία της WAE από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπου οι μπαταρίες δέχονται υψηλές επιταχύνσεις λόγω απότομων αλλαγών στην ταχύτητα ή λειτουργούν σε υψηλές θερμοκρασίες, είναι εύκολο να καταλάβει γιατί η FMG προχώρησε στην εξαγορά της WAE, πιστεύοντας ότι όλη η σχετική τεχνογνωσία και εμπειρία θα μπορούσαν εύκολα να εφαρμοστούν στον κλάδο της εξόρυξης.
Ο Patterson καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις στην ποιότητα της διαδικασίας κατασκευής θα ενισχύσουν περαιτέρω την αξιοπιστία των συστημάτων. Για παράδειγμα, η WAE εφαρμόζει συγκόλληση με λέιζερ για να διασφαλίσει ότι κάθε κυψέλη είναι στιβαρά συνδεδεμένη για μέγιστη απόδοση.
Νέα συστήματα μπαταρίας
Όλα αυτά και πολλά άλλα συνυπολογίζονται στο σύστημα μπαταριών 221-t στο οποίο επικεντρώνεται αυτή τη στιγμή η WAE. Το σύστημα μπαταριών θα πάρει τη θέση του κινητήρα ντίζελ και του εναλλάκτη και θα συνδεθεί απευθείας στον μετατροπέα του Terex MT4400 για να δώσει κίνηση στους πίσω τροχούς. Το σύστημα μπαταριών θα έχει δυναμικότητα >1 MWh και θα φορτίζεται με μια «λύση ταχυφόρτισης» που θα προμηθεύεται ενέργεια από ένα δίκτυο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που έχει ήδη διασφαλίσει η FMG ως μέρος του έργου Chichester Solar Gas Hybrid, ισχύος 60 MW.
Μόλις παραδοθεί το συγκεκριμένο σύστημα μπαταρίας, ενσωματωθεί στο φορτηγό και τεθεί σε λειτουργία στις εγκαταστάσεις της FFI στο Hazelmere, θα μεταφερθεί στην Pilbara στην Αυστραλία, όπου θα ξεκινήσουν εκτεταμένες δοκιμές. Η WAE, η FMG και η FFI έχουν ξεπεράσει αρκετά εμπόδια για να φτάσουν στο σημείο όπου μπορούν να μιλήσουν για ένα τέτοιο σχέδιο.
Ενώ οι περισσότεροι κατασκευαστές μπαταριών στο Ηνωμένο Βασίλειο μπορούν να δοκιμάσουν κάθε υποσυστοιχία μπαταριών ξεχωριστά, η WAE έπρεπε να εντοπίσει ένα εξειδικευμένο κέντρο δοκιμών, ικανό να δοκιμάσει την πλήρη συστοιχία μπαταριών τόσο από την άποψη του κινητήρα όσο και από την άποψη της αναγέννησης της μπαταρίας μέσω λειτουργιών όπως η πέδηση του οχήματος.
Οι δοκιμές της πλήρους λύσης -κινητήρας 12 τόνων, μετατροπέας, σύστημα ψύξης, σύστημα μπαταρίας και μονάδα διανομής ισχύος- ξεκίνησαν πριν από λίγους μήνες. Συγχρόνως, η φόρτιση συστοιχίων μπαταριών αυτής της κλίμακας είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του κλάδου αυτή τη στιγμή.
«Η στρατηγική μας για τη φόρτιση των μπαταριών επικεντρώνεται γύρω από τη χημεία των μεμονωμένων κελιών και το ιδανικό μέγεθος που μας επιτρέπει να επιτύχουμε υψηλότερο ρυθμό φόρτισης για την κάθε υποσυστοιχία μπαταριών», είπε ο Patterson. «Για να ενεργοποιηθεί η γρήγορη φόρτιση, απαιτείται ένας συνδυασμός μεγάλου φορτιστή και δυνατότητας ψύξης της συστοιχίας κατά τη διαδικασία φόρτισης και η συστοιχία μας είναι σχεδιασμένη και για τα δύο».
Ταυτόχρονα, η WAE στοχεύει να βελτιστοποιήσει περαιτέρω τη διαδικασία της αναγέννησης των μπαταριών, συνειδητοποιώντας ότι αυτό είναι το κλειδί που θα βοηθήσει τα φορτηγά να ολοκληρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερους κύκλους μεταφοράς χωρίς το χρόνο διακοπής λειτουργίας που σχετίζεται με την επαναφόρτιση της μπαταρίας, ακόμα κι αν πρόκειται για ταχυφόρτιση.
«Η πραγματική πρόκληση επικεντρώνεται στον τρόπο διαχείρισης της μεγάλης συσσώρευσης ενέργειας από τον κινητήρα που κινεί τους τροχούς κατά το φρενάρισμα ή την επιβράδυνση στην κατηφόρα με πλήρες φορτίο», είπε ο Patterson. «Το ερώτημα είναι που θα διανεμηθεί αυτή τη συσσωρευόμενη ενέργεια. Η δουλειά μας είναι να βελτιστοποιήσουμε τα ηλεκτρονικά ισχύος για να βεβαιωθούμε ότι όσο το δυνατόν περισσότερη ενέργεια επιστρέφει στην μπαταρία, προκειμένου να κάνουμε ολόκληρο το σύστημα πιο αποτελεσματικό».
Ολόκληρο το σύστημα μπαταριών θα αποσταλεί σύντομα στην Αυστραλία για να εγκατασταθεί δοκιμαστικά στο φορτηγό Terex στο Hazelmere, οπότε το σύστημα φόρτισης μπορεί να δοκιμαστεί πλήρως, παράλληλα με το σύστημα αναγέννησης μέσω πέδησης.
Η βαρύτητα ως βοηθός
Η μελέτη γύρω από το σύστημα μπαταριών για το φορτηγό Terex στο Hazelmere αναμφίβολα θα είναι βοηθητική και για το άλλο μεγάλο έργο στο οποίο συμμετέχει αυτή τη στιγμή η WAE για την FFI και την FMG, την ηλεκτροκίνηση των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων της FMG. Επί του παρόντος, η FMG διαθέτει 54 λειτουργικές ατμομηχανές που μεταφέρουν 16 συστοιχίες τρένων, μαζί με άλλο κινητό εξοπλισμό επί της σιδηροδρομικής γραμμής. Κάθε συστοιχία τρένων έχει μήκος περίπου 2,8 km και έχει την ικανότητα να μεταφέρει 34.404 τόνους σιδηρομεταλλεύματος σε 244 βαγόνια.
Ένα πρωτότυπο, βασισμένο στην ιδέα του INFINITY TRAIN, με σκοπό τις μηδενικές εκπομπές άνθρακα, έχει προταθεί για να αντικαταστήσει την υπάρχουσα σιδηροδρομική μεταφορική ικανότητα, η οποία διατρέχει περίπου 620 km σιδηροτροχιάς μεταξύ του ορυχείου Cloudbreak και του λιμανιού Herb Elliott στο Port Hedland.
Το έργο εξηλεκτρισμού των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων της FMG για τη μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος, θα χρησιμοποιεί τη δύναμη της βαρύτητας, χωρίς να υπάρχει η ανάγκη επαναφόρτισης για το ταξίδι της επιστροφής.
Οι προκλήσεις που σχετίζονται με αυτό το έργο περιλαμβάνουν το μέγεθος της μπαταρίας και του συνδυασμού κινητήρα που απαιτείται για την αποθήκευση αρκετής ενέργειας λόγω της βαρύτητας του φορτίου που υπάρχει από το Cloudbreak στο Herb Elliott Port, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι τα τρένα μπορούν να κάνουν το ταξίδι της επιστροφής χωρίς φόρτιση, καθώς και να διαθέτουν επίσης την απαιτούμενη ισχύ για την παραγωγή ροπής με σκοπό την εκκίνηση των συρμών.
Οι σιδηροδρομικές δραστηριότητες της Fortescue κατανάλωσαν 82 εκατομμύρια λίτρα ντίζελ το οικονομικό έτος 2021, αντιπροσωπεύοντας το 11% των εκπομπών Scope 1 της Fortescue. Αυτή η κατανάλωση ντίζελ και οι σχετικές εκπομπές θα εξαλειφθούν μόλις εφαρμοστεί πλήρως το INFINITY TRAIN σε όλες τις λειτουργίες της Fortescue, συμβάλλοντας σημαντικά στον στόχο της Fortescue να επιτύχει «πραγματικές μηδενικές» εκπομπές άνθρακα (Πεδίο 1 και 2) στις δραστηριότητες σχετικά με το σιδηρομετάλλευμα έως το 2030.
Ηλεκτρισμός για όλους
Ακριβώς όπως η εμπλοκή της WAE στην ιδέα σχεδιασμού και υλοποίησης της πρώτης μπαταρίας για τη Formula E οδήγησε σε ευρύτερη ηλεκτροκίνηση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η WAE πιστεύει ότι το έργο της στην εξόρυξη θα έχει εκτεταμένες θετικές επιπτώσεις σε ολόκληρο τον τομέα για τα οχήματα που κινούνται εκτός οδικού δικτύου.
Τον Ιούνιο του 2022, η FMG ανακοίνωσε συνεργασία με τη Liebherr για την ανάπτυξη και την προμήθεια «πράσινων» φορτηγών για δραστηριότητες εξόρυξης, τα οποία θα φέρουν την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης που αναπτύσσουν οι FFI και WAE. Στο πλαίσιο της συνεργασίας, η Fortescue θα αγοράσει ένα στόλο φορτηγών από τη Liebherr, μια δέσμευση που αντιπροσωπεύει περίπου το 45% του τρέχοντος στόλου φορτηγών της Fortescue. Η κατανάλωση ντίζελ του στόλου των φορτηγών της Fortescue ανήλθε σε περίπου 200 εκατομμύρια λίτρα το 2021, αντιπροσωπεύοντας το 26% των εκπομπών Scope 1 της Fortescue.
Οι τεχνολογίες συστημάτων ισχύος μηδενικών εκπομπών άνθρακα αναμένεται να τοποθετηθούν σε μηχανές που βασίζονται στο μοντέλο 240-t T 264 που θα χρησιμοποιηθεί στις εξορυκτικές δραστηριότητες της Pilbara. Θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν διαμορφώσεις ηλεκτρικών μπαταριών και κυψελών καυσίμου υδρογόνου για οχήματα FCEV, εξ ου και ο λόγος για τον οποίο το πρωτότυπο έργο αποκλειστικής χρήσης μπαταριών και το έργο FCEV με τη συμμετοχή της WAE, είναι τόσο σημαντικό.
Με την πρώτη από τις μονάδες φορτηγών μηδενικών εκπομπών άνθρακα να αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργική εντός των ορυχείων της FMG έως το 2025, η FMG, η WAE και η Liebherr φαίνονται έτοιμες να πάρουν το προβάδισμα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης στον εξορυκτικό κλάδο.
Ωστόσο, ο Wilson λέει ότι αυτός ο τύπος λύσης θα μπορούσε να μετατραπεί σε ένα εμπορικό προϊόν που θα επιλέξουν και άλλες εταιρείες με στόχο την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, άρα προκύπτει μια εξαιρετική δυναμική για την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης σε ολόκληρη τη βιομηχανία.
Όταν ρωτήθηκε αν η εταιρεία μπορεί να προμηθεύει ακόμα συστήματα μπαταριών σε εταιρείες όπως η Anglo American (όπως έκανε για το φορτηγό NuGen) υπό τη νέα ιδιοκτησία της Fortescue, απάντησε: «Θα μπορούσαμε να το κάνουμε, αλλά η απόφαση δεν εξαρτάται μόνο από εμάς». «Μέσω της σχέσης με τη Liebherr, η πρόθεση είναι να παρέχουμε πραγματικά ανταγωνιστικές λύσεις που θα είναι διαθέσιμες και σε άλλες εταιρείες εξόρυξης, είτε είναι η Anglo, η Vale ή η BHP. Η αρχική πρόθεση δεν είναι να καταλήξουμε σε μια λύση ή ένα προϊόν που θα χρησιμοποιεί μόνο η Fortescue».
Από αυτή την άποψη, παρομοιάζει την FMG με την Tesla όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο ο κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων λειτούργησε ως καταλύτης για να αλλάξει ριζικά η προσέγγιση για την ηλεκτροκίνηση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. «Σήμερα, η Tesla δεν θεωρείται ως ένας μεγάλος κατασκευαστής αυτοκινήτων για τα πρότυπα της βιομηχανίας, αλλά έχει δράσει καταλυτικά στο πως κινούνται οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», είπε ο Wilson.
«Έχουν σχεδόν αναγκάσει τους υπόλοιπους κατασκευαστές να κινηθούν με αυτόν τον τρόπο. Αρκεί να κοιτάξετε τώρα την VW Group – έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο – που εργάζεται πυρετωδώς για να μετατρέψει το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων σε ηλεκτροκίνητες».
«Η διαφορά με τη Fortescue είναι ότι τόσο ο χρήστης του εξοπλισμού όσο και ο ιδιοκτήτης της τεχνολογίας (μέσω της WAE) αναπτύσσει αυτά τα προϊόντα για να τα χρησιμοποιήσει, θέτοντάς τα σε λειτουργία σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της». Αυτό επεκτείνεται όσον αφορά στις δικές της δραστηριότητες εξόρυξης και στον τρόπο με τον οποίο μπορεί να βελτιστοποιήσει το προφίλ και την υποδομή της εκάστοτε εκμετάλλευσης, έτσι ώστε να επωφεληθεί σε εταιρικό επίπεδο από όλα τα πλεονεκτήματα που αναμένεται να προκύψουν από τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών.
«Τόσο οι ομάδες σχεδιασμού ορυχείων της Fortescue όσο και οι ομάδες απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα εργάζονται συνδυαστικά με την WAE για να αναπτύξουμε το εξηλεκτρισμένο ορυχείο, δείχνοντας το μη ρυπογόνο μέλλον της βιομηχανίας εξόρυξης», είπε ο Patterson. «Εργαζόμαστε μαζί για να απαντήσουμε στα ζητήματα σχετικά με το τι πρέπει να αλλάξει για τη λειτουργία αυτών των φορτηγών για να μεγιστοποιηθεί ο χρόνος λειτουργίας, πού να τοποθετηθούν τα σημεία φόρτισης, πώς να βελτιστοποιηθεί η φόρτιση, κ.λπ.».
«Αυτή η εργασία θα είναι πολύ σημαντική για εμάς από την άποψη της ανάπτυξης μιας εμπορικής λύσης που παρέχει βιώσιμα κέρδη μακροπρόθεσμα και απαλλάσσει από τον άνθρακα ολόκληρο τον μεταφορικό στόλο στην εξόρυξη». Αν όλη αυτή η καινοτομία αποδώσει κατά την πρακτική της εφαρμογή, το μεγάλο στοίχημα μετά θα είναι να ακολουθήσει το σύνολο του εξορυκτικού κλάδου.
Με πληροφορίες από im-mining.com