ΕΕ: Πλήρης κατάργηση των πετρελαιοκίνητων φορτηγών και λεωφορείων έως το 2040

ΕΕ: Πλήρης κατάργηση των πετρελαιοκίνητων φορτηγών και λεωφορείων έως το 2040

Η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σε συμφωνία σχετικά με τα πρότυπα διοξειδίου του άνθρακα για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, σηματοδοτώντας την πλήρη απομάκρυνση όλων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων έως το 2040 από τις οδικές μεταφορές για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.

Η συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου προβλέπει ότι οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα φορτηγά και λεωφορεία που θα πωλούνται στην ΕΕ πρέπει να μειωθούν κατά 90% μέχρι το 2040 σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα. Τα αστικά λεωφορεία υποχρεούνται να είναι εντελώς απαλλαγμένα από εκπομπές ρύπων πέντε χρόνια πριν από την συγκεκριμένη προθεσμία. Η απόφαση είναι ευθυγραμμισμένη με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία έχει απαγορεύσει την κυκλοφορία αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Για τα βαρέα οχήματα, θα υπάρξει σταδιακή αυστηροποίηση των προτύπων CO2, με στόχο οι εκπομπές να είναι κατά 45% πιο κάτω από το σημερινό μέσο όρο μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας και να κλιμακωθούν στο 65% το 2035. Τα αστικά λεωφορεία αντιμετωπίζουν έναν ενδιάμεσο στόχο μείωσης κατά 90% έως το 2030, με τα λεωφορεία που εκτελούν υπεραστικές διαδρομές να υπόκεινται σε μικρότερα όρια εκπομπών ρύπων.

Η συμφωνία στέλνει ένα ακόμη σαφές μήνυμα στους κατασκευαστές, τους μεταφορείς και τους χρήστες να κατευθύνουν τις επενδύσεις προς καινοτόμες τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών και να τονώσουν την ανάπτυξη υποδομών επαναφόρτισης και ανεφοδιασμού. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο πρέπει τώρα να εγκρίνουν επίσημα τη συμφωνία. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή, η νέα νομοθεσία θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ένωσης και θα τεθεί σε ισχύ.

Αφιέρωμα - Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος - Ο δρόμος προς την αειφορία

Ο Wopke Bastiaan Hoekstra, Eπίτροπος αρμόδιος για τη Δράση για το Κλίμα, δήλωσε: «Οι εκπομπές από τις οδικές μεταφορές αυξάνονται και πρέπει να αναστρέψουμε την κατάσταση. Η συμφωνία που επιτεύχθηκε θα καταστήσει τα φορτηγά και τα λεωφορεία λιγότερο ρυπογόνα, θα μειώσει τις εκπομπές και θα βελτιώσει την ποιότητα του αέρα σε ολόκληρη την ΕΕ. Η κυκλοφορία περισσότερων οχημάτων μηδενικών εκπομπών στους δρόμους μας είναι επωφελής για όλους. Με την παραγωγή περισσότερων οχημάτων μηδενικών εκπομπών, η ευρωπαϊκή βιομηχανία θα είναι σε ισχυρότερη ανταγωνιστική θέση, ενώ πλέον διαθέτει μακροπρόθεσμη βεβαιότητα σχετικά με τους εφαρμοστέους κανόνες. Οι πολίτες θα αναπνέουν καθαρότερο αέρα, ιδίως στις πόλεις μας».

Η συμφωνία σηματοδοτεί μια νέα πρόκληση για τους κατασκευαστές, οι οποίοι θα πρέπει να υλοποιήσουν δύσκολα πλάνα που έχουν να κάνουν με την αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων οχημάτων, ενώ παράλληλα κοιτούν την μεγάλη πρόκληση φθηνότερων οχημάτων από την Κίνα, τόσο σε επίπεδο αυτοκινήτων όσο και φορτηγών. Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος εκτιμά ότι οι στόχοι της ΕΕ θα έχουν ως αποτέλεσμα, το 30% των φορτηγών που πωλούνται το 2030 και πάνω από το 75% το 2040 να είναι είτε ηλεκτρικά ή να έχουν ως βασικό καύσιμο το υδρογόνο.

Εκπροσωπώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αναγνώρισε τον αυστηρό χαρακτήρα των νέων προτύπων της ΕΕ, χαρακτηρίζοντας το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής ως εξαιρετικά δύσκολο, ενώ παράλληλα τόνισε τη σημασία των βασικών ευνοϊκών συνθηκών, όπως οι υποδομές ηλεκτρικής φόρτισης και ανεφοδιασμού με υδρογόνο, τα συστήματα τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τα μέτρα στήριξης των φορέων που εμπλέκονται στον τομέα των μεταφορών.

rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER