Ο πράσινος χάλυβας θα μειώσει τις κλιματικές επιπτώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας

Ο πράσινος χάλυβας θα μειώσει τις κλιματικές επιπτώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας

Σε πρόσφατη ανάλυση της Transport & Environment η οποία βασίζεται σε μελέτη της εταιρείας συμβούλων Ricardo, αναδεικνύεται η σημαντική συμβολή του πράσινου χάλυβα στη μείωση των ρύπων κατά τη διάρκεια παραγωγής των εξαρτημάτων των αυτοκινήτων.

Πιο συγκεκριμένα, από την ανάλυση προκύπτει ότι ο πράσινος χάλυβας μπορεί να μειώσει τις κλιματικές επιπτώσεις της παραγωγής των αυτοκινήτων και το επιπλέον κόστος θα είναι μόλις 57 ευρώ ανά όχημα. Επίσης, αναφέρεται ότι ο χάλυβας που παράγεται με πράσινο υδρογόνο και καμίνους που λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια ή παράγεται από scrap, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων που παράγονται στην Ευρώπη κατά 6,9 Mt το 2030. Αυτό ισοδυναμεί με την αποφυγή των ετήσιων εκπομπών 3,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων.

Ο αντίκτυπος της παραγωγής αυτοκινήτων στο κλίμα βρίσκεται όλο και περισσότερο στο επίκεντρο, καθώς οι εκπομπές καυσαερίων ελαχιστοποιούνται και ο τομέας των αυτοκινήτων προσπαθεί να γίνει net zero έως το 2050. Η μετάβαση σε 40% πράσινο χάλυβα θα προσθέσει μόλις 57 ευρώ στην τιμή ενός ηλεκτρικού οχήματος το 2030 και η μετάβαση σε 100% πράσινο χάλυβα έως το 2040 θα κοστίσει μόνο 8 ευρώ ανά όχημα - σε σύγκριση με τη χρήση συμβατικού χάλυβα - λόγω της τιμολόγησης του CO2 καθώς και του μειωμένου κόστους παραγωγής πράσινου χάλυβα.

Ωστόσο, η εξασφάλιση των δισεκατομμυρίων ευρώ σε επενδύσεις που απαιτούνται για την παραγωγή χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την ύπαρξη μιας μεγάλης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να γίνει η απόσβεση της δαπάνης από τους παραγωγούς του πράσινου χάλυβα και των αυτοκινήτων.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας καταναλώνει επί του παρόντος το 17% του χάλυβα στην ΕΕ. Με βάση τα αποτελέσματα της ανάλυσης η Transport & Environment κάλεσε τους νομοθέτες να βοηθήσουν στη δημιουργία μιας αξιόλογης αγοράς για τον πράσινο χάλυβα στην Ευρώπη θέτοντας στόχους στις αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν αυξανόμενη ποσότητα πράσινου χάλυβα σε νέα αυτοκίνητα από το 2030.

Αφιέρωμα - Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία

Ο Alex Keynes, στέλεχος στην Transport & Environment, δήλωσε: «Με κόστος λιγότερο από μια αλλαγή ελαστικού, η Ευρώπη μπορεί να οικοδομήσει μια πράσινη βιομηχανία χάλυβα. Το επιπλέον κόστος θα είναι αμελητέο και με τον καιρό θα είναι φθηνότερο σε σχέση με τον συμβατικό χάλυβα. Αλλά χρειαζόμαστε πρώτα οι νομοθέτες να ξεκινήσουν τη στροφή προς χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα στην αυτοκινητοβιομηχανία».

Η T&E επισημαίνει ότι τουλάχιστον το 40% του χάλυβα στα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι πράσινο έως το 2030. Το 2035 το ποσοστό να αυξηθεί στο 75% και το 2040 στο 100%. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να έχουν έναν μέσο στόχο που μπορεί να επιτευχθεί σε όλα τα νέα τους αυτοκίνητα, ενώ αρχικά θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τον πράσινο χάλυβα στα premium μοντέλα που είναι ακριβότερα από τα υπόλοιπα μοντέλα.

rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER