Η ανάπτυξη της αγοράς βιώσιμων μετάλλων

Η ανάπτυξη της αγοράς βιώσιμων μετάλλων

Η πρώτη γενιά μετάλλων που παράγονται με ελάχιστες ή καθόλου εκπομπές άνθρακα έχει ήδη αρχίσει. Και σε 10 έως 15 χρόνια, τα πράσινα μέταλλα είναι πιθανό να είναι ο κανόνας.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Ωστόσο οι παραγωγοί μετάλλων αντιμετωπίζουν μια άμεση πρόκληση: την περιορισμένη ζήτηση. Οι βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις για τον χάλυβα, το αλουμίνιο και άλλα μέταλλα είναι ακριβές στην παραγωγή και, κατά συνέπεια, ακριβές για τους χρήστες αυτών των πράσινων εμπορευμάτων. Η μελλοντική αγορά θα είναι τεράστια, ωστόσο δεν είναι ξεκάθαρο πόσο γρήγορα θα αναπτυχθεί και ποιοι πελάτες θα είναι οι πρώιμοι χρήστες. Αυτό είναι ένα κοινό πρόβλημα με πολλές νέες τεχνολογίες.

Οι κορυφαίοι παραγωγοί μετάλλων πραγματοποιούν τις πρώτες τους πωλήσεις συνεργαζόμενοι με μεταποιητές που έχουν ισχυρό κίνητρο να ενσωματώσουν πράσινες πρώτες ύλες στα προϊόντα τους. Προσαρμόζουν επίσης τις εμπορικές τους στρατηγικές για να βοηθήσουν στην τόνωση της βραχυπρόθεσμης ζήτησης. Με την κίνηση κατά μήκος της καμπύλης γρηγορότερα από τον ανταγωνισμό, οι πρώτοι που θα υιοθετήσουν τα πράσινα μέταλλα, θα μειώσουν το κόστος, θα αξιοποιήσουν αποτελεσματικότερα τις επιδοτήσεις και θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, προτού τα πράσινα μέταλλα αποκτήσουν μαζικότητα στη δεκαετία του 2030.

Δεδομένου του μεγέθους των παραδοσιακών αγορών βασικών εμπορευμάτων, τα βιώσιμα μέταλλα είναι πιθανό να φτάσουν γρήγορα σε εντυπωσιακή κλίμακα. Για παράδειγμα, αναμένεται μεταξύ 15% και 25% της ευρωπαϊκής παραγωγής χάλυβα να είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα έως το 2030 ή περίπου 25 έως 35 εκατομμύρια μετρικούς τόνους. Με βάση τις εκτιμώμενες τιμές, αυτός ο όγκος αντιπροσωπεύει μια αγορά 20 έως 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η αγορά για πράσινο χάλυβα αναμένεται να φτάσει έως και 30 δισ. δολάρια έως το 2030

Οι παραγωγοί εμπορευμάτων έχουν αρχίσει να πραγματοποιούν μεγάλες επενδύσεις σε βιώσιμες τεχνολογίες μετάλλων και εγκαταστάσεις παραγωγής. Πολλές από αυτές τις επενδύσεις θα φτάσουν σε εμπορική ωριμότητα σε τρία έως πέντε χρόνια. Για παράδειγμα, η H2 Green Steel κατασκευάζει ένα εργοστάσιο στη βόρεια Σουηδία για την παραγωγή χάλυβα με μια διαδικασία βασισμένη στο υδρογόνο που τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η διαδικασία θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 90% σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους παραγωγής χάλυβα, με μελλοντικό στόχο τη μείωση των εκπομπών στο μηδέν. Η εταιρεία, η οποία έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση 3,5 δισ. ευρώ για την επένδυση, στοχεύει να ξεκινήσει εμπορική παραγωγή το 2025 και να φτάσει σε παραγωγή 5 εκατομμυρίων τόνων πράσινου χάλυβα το 2030.

Η γερμανική εταιρεία παραγωγής χάλυβα Salzgitter επενδύει πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια για να μετατρέψει μια υπάρχουσα μονάδα παραγωγής χάλυβα ώστε να λειτουργεί με πράσινο υδρογόνο. Η εταιρεία σχεδιάζει να εισάγει τη νέα τεχνολογία στα χαλυβουργεία της σταδιακά, με στόχο να μειώσει το 95% των εκπομπών από την παραγωγή χάλυβα έως το 2033.

Ομοίως, η Alcoa και η Rio Tinto αναπτύσσουν μια τεχνολογία για την παραγωγή πρωτογενούς αλουμινίου χωρίς άμεσες εκπομπές άνθρακα. Η κοινοπραξία τους για την εμπορευματοποίηση της νέας διαδικασίας, Elysis, στοχεύει να ξεκινήσει την ανάπτυξη παραγωγικών εγκαταστάσεων το 2024.

Must Reads

Σημείο καμπής το 2030

Οι μεταποιητές που θα επωφεληθούν περισσότερο από την απαλλαγή των δραστηριοτήτων τους από τις εκπομπές άνθρακα, θα υποστηρίξουν την αρχική ζήτηση για πρώτες ύλες χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Καθώς η ζήτηση για βιώσιμα μέταλλα αυξάνεται, οι ελλείψεις προσφοράς μπορεί να αυξήσουν τις τιμές που μπορούν να χρεώσουν οι παραγωγοί για αυτά.

Οι μελλοντικοί νικητές θα προσαρμόζουν συνεχώς τις εμπορικές στρατηγικές και τα μοντέλα τους στην εξελισσόμενη αγορά των πράσινων εμπορευμάτων. Σχετική ανάλυση υποδηλώνει ότι ένα σημείο καμπής είναι πιθανό κάποια στιγμή μετά το 2030, όταν τα βιώσιμα μέταλλα και χημικά προϊόντα θα γίνουν ευρύτερα διαθέσιμα. Τελικά, η διαφορά στις τιμές θα εξομαλυνθεί, καθώς αυτά τα προϊόντα θα υιοθετούνται σε όλο και μεγαλύτερη κλίμακα.

Μερικές βασικές κατευθυντήριες γραμμές που μπορούν να βοηθήσουν τις ομάδες λήψης αποφάσεων να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για μία επιτυχημένη πορεία καθώς η ζήτηση για πράσινα εμπορεύματα αυξάνεται, παρατίθενται ακολούθως.

Πρώιμοι χρήστες

Τα εμπορεύματα αποτελούν συνήθως ένα μεγάλο ποσοστό του αποτυπώματος άνθρακα στη μεταποίηση. Ο προσδιορισμός του ρόλου των υλικών χαμηλών εκπομπών άνθρακα στη συνολική στρατηγική μείωσης των εκπομπών για κάθε εταιρεία, θα βοηθήσει στον εντοπισμό πιθανών πηγών ζήτησης για πράσινα μέταλλα.

Για παράδειγμα, η παραγωγή χάλυβα αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 6% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν σημαντική ποσότητα χάλυβα στα προϊόντα τους είναι πιθανό να είναι πιο δεκτικές σε μια εναλλακτική λύση χαμηλών εκπομπών άνθρακα για τη μείωση των εκπομπών τους.

Η παραγωγή και επεξεργασία των ορυκτών πρώτων υλών είναι υπεύθυνη για το 20% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα

Οι παραγωγοί που κατανοούν την αξιακή αλυσίδα των πελατών τους και τους στόχους απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα που αυτοί έχουν υιοθετήσει, είναι σε καλύτερη θέση να προσδιορίσουν πιθανούς πρώιμους χρήστες και να υποστηρίξουν αποτελεσματικά τη μετάβαση των πελατών τους στη χρήση βιώσιμων μετάλλων.

Εκτός από τη μείωση των εκπομπών, οι μεταποιητές μπορούν επίσης να επωφεληθούν από τα πράσινα εμπορεύματα για την ενίσχυση των διαπιστευτηρίων βιωσιμότητας ως προς την τελική καταναλωτική τους βάση. Οι μεταποιητές που είναι πιθανότερο να επωφεληθούν περισσότερο από τη μετάβαση σε πράσινα μέταλλα και χημικά προϊόντα, είναι εκείνοι που έχουν υψηλό εσωτερικό κόστος άνθρακα, σημαντικές εκπομπές, φιλόδοξους στόχους απαλλαγής από τον άνθρακα και ισχυρή δέσμευση για την περιβαλλοντική εταιρική εικόνα.

Ο κολοσσός της αιολικής ενέργειας Vestas, για παράδειγμα, έχει δεσμευτεί να μειώσει κατά 45% τις εκπομπές του Πεδίου 3 έως το 2030. Οι μισές από τις εκπομπές άνθρακα της εταιρείας προέρχονται από τον χάλυβα που χρησιμοποιείται για την κατασκευή των ανεμογεννητριών της.

Νέες δυνατότητες πωλήσεων

Η εμπορική επιτυχία στον τομέα των πράσινων εμπορευμάτων απαιτεί μια διαφορετική προσέγγιση στις πωλήσεις, το μάρκετινγκ και την επικοινωνία. Οι παραγωγοί πράσινων εμπορευμάτων πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι εμπορικές ομάδες και οι ομάδες παραγωγής συνεργάζονται για τις αποφάσεις τιμολόγησης και παραγωγικής ικανότητας, ενώ παράλληλα δημιουργούν νέες δυνατότητες και πόρους πωλήσεων για να στοχεύσουν τους πρώιμους χρήστες.

Οι ηγέτες στη μετάβαση στα πράσινα εμπορεύματα έχουν αρχίσει να εκπαιδεύουν ομάδες πωλήσεων, να εκπαιδεύουν τους πελάτες τους σχετικά με την αξία της απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα, να δημιουργούν άμεσες σχέσεις με τους πελάτες, καθώς και συνεργασίες. Στην περίπτωση της H2 Green Steel, κατά τον γύρο χρηματοδότησης Σειράς Β, η εταιρεία είχε ήδη προπωλήσει το 60% των αρχικών όγκων παραγωγής της, με ορισμένους πελάτες να επενδύουν επίσης ίδια κεφάλαια στην εταιρεία. Η εξασφάλιση των πωλήσεων πριν από την παραγωγή, βοηθά στη διασφάλιση της ζήτησης προτού η αγορά απογειωθεί.

Κρίσιμα ορόσημα

Για να παραμείνουν ένα βήμα μπροστά από μια αναπτυσσόμενη αγορά, οι παραγωγοί που θα είναι επιτυχημένοι, πρέπει να εντοπίσουν τα ορόσημα που θα σηματοδοτήσουν καθοριστικές αλλαγές στη ζήτηση και θα καθορίσουν τις απαραίτητες ενέργειες για κάθε ορόσημο. Τέτοια ορόσημα περιλαμβάνουν επικείμενους κανονισμούς που επιβάλλουν τη χρήση εισροών υλικών χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Για παράδειγμα, οι παραγωγοί χάλυβα και αλουμινίου θα πρέπει να παρακολουθούν στενά τους στόχους του Πεδίου 3 των πελατών τους, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, των κατασκευών, των λευκών ειδών και των μηχανημάτων. Η αυστηροποίηση των στόχων του Πεδίου 3 πιθανότατα θα οδηγήσει σε υψηλότερη ζήτηση για πράσινα εμπορεύματα. Οι παραγωγοί που προβλέπουν αυτές τα κρίσιμα σημεία καμπής, έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν την ταχύτητα και την ποιότητα στη λήψη αποφάσεων.

Η στροφή προς τα πράσινα μέταλλα είναι πολύ πιθανό να επιταχυνθεί τα επόμενα χρόνια. Οι παραγωγοί που κατανοούν την πρόταση αξίας για βιώσιμα εμπορεύματα και προσαρμόζουν τις στρατηγικές προώθησης στην αγορά, έχουν πολύ καλύτερες πιθανότητες να τοποθετηθούν σωστά στη μελλοντική αγορά. Οι νικητές σε αυτή τη μελλοντική αγορά θα βοηθήσουν την τροφοδοσία των πρώιμων χρηστών, απολαμβάνοντας τα κέρδη, ενώ παράλληλα θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα καθώς ωριμάζει η αγορά για πράσινα εμπορεύματα.

Με πληροφορίες από mining.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER