Τον Ιούνιο του 2018, η Ford είχε τραβήξει πάνω της όλα τα βλέμματα των φίλων της αυτοκίνησης, όταν ανακοίνωσε ότι κάθε όχημα της περιέχει 250 μπουκάλια ανακυκλωμένου πλαστικού, αριθμός ο οποίος αντιστοιχούσε σε επαναχρησιμοποίηση 1,2 δισεκατομμυρίων φιαλών ετησίως. Το 2023 η Ford δήλωσε ότι περισσότερο από το 85% των ανταλλακτικών και υλικών των οχημάτων της ανακυκλώνονται.
Αντίστοιχα, η Volvo είχε διασφαλίσει ότι τουλάχιστον το 25% των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή αυτοκινήτων θα είναι ανακυκλώσιμο το 2025. Έχει επισημάνει, μάλιστα, στους προμηθευτές της να κάνουν και αυτοί το ίδιο ώστε να αναπτύξουν την επόμενη γενιά εξαρτημάτων, δίνοντας βαρύτητα στη χρήση των ανακυκλωμένων πλαστικών.
Τα ανακυκλωμένα πλαστικά εξαρτήματα χρησιμοποιούνται σε πολλά σημεία του αυτοκινήτου, όπως στο σασί, στην κάλυψη του μπροστινού και του πίσω τόξου των τροχών και στην καμπίνα, βελτιώνοντας την αεροδυναμική και την ηχομόνωση.
Η χρήση ανακυκλωμένου πλαστικού στα αυτοκίνητα δεν είναι κάτι καινούργιο. Η Opel το εφαρμόζει από το 1990 οπότε το μοντέλο Calibra περιείχε 4 τύπους ανακυκλωμένων υλικών που είχαν ενσωματωθεί στους προβολείς, στα εξαρτήματα του προφυλακτήρα και αλλού. Η Skoda χρησιμοποιεί, επίσης, ανακυκλωμένα πλαστικά εξαρτήματα. Το πλαστικό, σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, είναι μακράν το καλύτερο υλικό για την αυτοκινητοβιομηχανία καθώς αντικαθιστά το μέταλλο, συμβάλλοντας στο χαμηλότερο βάρος του αυτοκινήτου, σε χαμηλότερες εκπομπές CO2 και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Ο όμιλος Renault, ήδη από την κυκλοφορία του μοντέλου Megane II στα τέλη του 2014, είχε πετύχει το 30% των εξαρτημάτων που κατασκευάζονται είναι από ανακυκλωμένα υλικά, ενώ το σύγχρονο μοντέλο Renault Scenic E-tech διαθέτει 90% ανακυκλώσιμα υλικά. Μάλιστα, χρησιμοποιεί πλαστικό αντί για δέρμα για την επένδυση των καθισμάτων.
Τον Μάρτιο του 2019, ο όμιλος Renault δημοσίευσε τη μελέτη «Closed-loop polypropylene: An opportunity for the automotive sector», όπου τονίζονται οι τεράστιες δυνατότητες του πλαστικού, λαμβάνοντας, επίσης, υπόψη τις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κανονισμού για την ανάκτηση υλικών από οχήματα που έχουν φτάσει στο τέλος της ωφέλιμης ζωής τους.
Η έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε από το Field Action Science Reports, δείχνει ότι το 2015 τα πλαστικά παράγωγα αντιπροσώπευαν το 17% του συνολικού βάρους των αυτοκινήτων (12% για τα πολυμερή και 5% για τα ελαστομερή) και ότι η πρόβλεψη για το 2030 δείχνει ότι αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί σε σχεδόν 20% (15,6% πολυμερή). Ο μέσος όρος του βάρους ενός αυτοκινήτου από 1.250 κιλά έχει φθάσει στα 1.123 κιλά, καθώς υπάρχουν περισσότερα πλαστικά.
Πλαστικό χρησιμοποιεί και η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με την Spanish Association of Automotive Suppliers (SERNAUTO), η αυτοκινητοβιομηχανία επένδυσε το 2018 περίπου 1,5 δισ. ευρώ στην έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων που επιτρέπουν το σχεδιασμό βιώσιμων εξαρτημάτων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η δυσκολία στο διαχωρισμό των διαφόρων συστατικών των πλαστικών, καθώς και η εξάλειψη οσμών και ακαθαρσιών προκειμένου να παραχθούν υψηλής ποιότητας επαναχρησιμοποιήσιμα πλαστικά.
Το σίγουρο είναι ότι η δυνατότητα ανακύκλωσης πλαστικών στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι τεράστια, αλλά θα πρέπει να ξεπεραστεί η απροθυμία κάποιων κατασκευαστών να τα χρησιμοποιήσουν. Για παράδειγμα, σε εκδήλωση του Αμερικανικού Institute of Scrap Recycling Industries (ISRI) το 2017, η Toyota επεσήμανε ως ένα από τα προβλήματα που πρέπει να ξεπεραστούν ότι το ανακυκλωμένο υλικό είναι χαμηλότερης ποιότητας. Για να είναι σε θέση να προσφέρουν καλής ποιότητας ανακυκλωμένα πλαστικά, οι εταιρείες πρέπει να πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές και τις απαιτήσεις ποιότητας και να προσφέρουν σταθερή απόδοση σε όλα τα αξεσουάρ.