Η μακροζωία των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα προκαλέσει χαμηλή επάρκεια ανακυκλωμένων πρώτων υλών, καθιστώντας ορισμένους από τους στόχους της ΕΕ για την ανακύκλωση μπαταριών μη ρεαλιστικούς, σύμφωνα με ερευνητές του German Economic Institute. «Οι ποσοστώσεις, ειδικά για το ανακυκλωμένο κοβάλτιο, είναι απίθανο να είναι εφικτές στην αρχή», αναφέρουν σε σχετική έκθεση.
Ο νέος κανονισμός της ΕΕ για τις μπαταρίες τέθηκε σε ισχύ στις αρχές του έτους, ορίζοντας ότι από το 2036 τουλάχιστον το 26% του κοβαλτίου σε κάθε μπαταρία πρέπει να προέρχεται από ανακυκλωμένο υλικό, έναντι 15% για το νικέλιο και 12% για το λίθιο.
Οι ερευνητές του German Economic Institute αναφέρουν ότι η γενική προσέγγιση της ΕΕ είναι σωστή, αλλά οι ποσοστώσεις ήταν πολύ φιλόδοξες δεδομένου ότι οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν να χρησιμοποιηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ η ζήτηση για παραγωγή νέων μπαταριών αναμένεται να αυξηθεί γρήγορα.
«Το ανακυκλωμένο λίθιο και το κοβάλτιο είναι πιθανό να μην είναι διαθέσιμα σε επαρκή επίπεδα. Αν κάθε μπαταρία οχήματος διαρκεί κατά μέσο όρο περίπου 14 χρόνια και στη συνέχεια επιστρέφει κατευθείαν στον παραγωγικό κύκλο, θα υπάρξει έλλειψη περίπου 3.500 τόνων ανακυκλωμένου κοβαλτίου μέχρι το 2031».
Εάν οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων χρησιμοποιούνταν σε άλλες χρήσεις μετά τα αυτοκίνητα, για παράδειγμα για αποθήκευση ενέργειας, θα υπήρχε έλλειμμα άνω των 4.100 τόνων ανακυκλωμένου κοβαλτίου μέχρι το 2031, προβλέπουν οι ερευνητές. «Ο κανονισμός της ΕΕ θα ήταν αδύνατο να εκπληρωθεί, τουλάχιστον όσο δεν υπάρχουν άλλες πηγές για τις ανακυκλωμένες πρώτες ύλες».
Η συν-συγγραφέας της έκθεσης Sarah Lichtenthäler είπε ότι η ΕΕ έπρεπε να διασφαλίσει ότι οι μπαταρίες συλλέγονται στο τέλος της διάρκειας ζωής τους και να αποτρέψει την εξαγωγή τους, έτσι ώστε να παραμείνουν διαθέσιμες ως πόρος ανακυκλωμένων πρώτων υλών. «Εξακολουθούμε να μην κάνουμε τη βέλτιστη χρήση των πόρων όσον αφορά την κυκλική οικονομία», δήλωσε η Lichtenthäler. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ερευνητών, περίπου 231.000 τόνοι νικελίου θα χρειαστούν σε ολόκληρη την ΕΕ το 2031, αυξανόμενοι σε σχεδόν 490.000 τόνους το 2045.
Η προμήθεια και η ανακύκλωση των εισροών πρώτων υλών για πράσινες τεχνολογίες, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι ανεμογεννήτριες και τα ηλιακά panel, πρέπει να βελτιωθούν δραματικά για να καταστεί δυνατή η ενεργειακή μετάβαση. Η τεράστια αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας οδηγεί στη διαπίστωση ότι η χώρα αντιμετωπίζει μια τεράστια πρόκληση για να διασφαλίσει ότι οι πόροι που απαιτούνται για την καθαρή κινητικότητα δεν προκαλούν κοινωνική και περιβαλλοντική ζημιά.
Με πληροφορίες από cleanenergywire.com