Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα ξεπεράσει το 40% έως το 2030

Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα ξεπεράσει το 40% έως το 2030

Σε νέα έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας αναφέρεται ότι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως αναμένεται να ξεπεράσει το 40% έως το 2030, με πωλήσεις άνω των 20 εκατομμυρίων οχημάτων το 2025, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 25% των αυτοκινήτων που θα πωλούνται παγκοσμίως. Η έκθεση δείχνει ότι παρά τις οικονομικές δυσκολίες και την έλλειψη επιδοτήσεων από πολλές κυβερνήσεις, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν την ανοδική τους πορείς, καθώς τα ηλεκτρικά μοντέλα γίνονται ολοένα και πιο προσιτά για τον μέσο καταναλωτή.

Οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 17 εκατομμύρια παγκοσμίως το 2024, ανεβάζοντας το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων πάνω από το 20%, ενώ τους πρώτους τρεις μήνες του 2025, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 35%. Η Κίνα διατηρεί την πρώτη θέση των πωλήσεων στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% των συνολικών ταξινομήσεων.

Ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Κίνα πέρυσι (πάνω από 11 εκατομμύρια) ισοδυναμεί με το σύνολο των παγκόσμιων πωλήσεων το 2022. Οι αναδυόμενες αγορές στην Ασία και τη Λατινική Αμερική έχουν γίνει νέα κέντρα ανάπτυξης, με τις συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αυτές τις περιοχές να έχουν αυξηθεί πάνω από το 60% το 2024. Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά περίπου 10%, ενώ στην Ευρώπη υπήρξε μείωση καθώς δεν υπήρχαν προγράμματα επιδοτήσεων από πολλές κυβερνήσεις. Ωστόσο το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρέμεινε κοντά στο 20%.

Αφιέρωμα - Κρίσιμες Ορυκτές Πρώτες Ύλες ένα στοίχημα για την Ευρώπη

Η έκθεση διαπιστώνει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων υποστηρίζονται κυρίως λόγω των προσιτών τιμών. Και όλα δείχνουν ότι και στο μέλλον τα ηλεκτρικά οχήματα θα συνεχίσουν να είναι προσιτά. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η μέση τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώθηκε το 2024, εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού και μείωσης του κόστους των μπαταριών. Στην Κίνα τα 2/3 όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2024 είχαν χαμηλότερη τιμή από τα συμβατικά της ίδιας κατηγορίας.

Ωστόσο, το χάσμα τιμών αγοράς με τα συμβατικά αυτοκίνητα παρέμεινε σε πολλές άλλες αγορές. Η μέση τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στη Γερμανία, για παράδειγμα, παρέμεινε 20% υψηλότερη από αυτή του συμβατικού αντίστοιχου και στις ΗΠΑ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν 30% ακριβότερα.

Τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν σταθερά φθηνότερα σε λειτουργικό επίπεδο σε πολλές αγορές, με βάση τις τρέχουσες τιμές της αγοράς ενέργειας. Ακόμα κι αν οι τιμές του πετρελαίου μειωθούν στα 40 δολάρια ανά βαρέλι, η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη μέσω οικιακής φόρτισης θα εξακολουθεί να κοστίζει περίπου 50% λιγότερο από την τιμή των υγρών καυσίμων.

Σύμφωνα με την έκθεση, σχεδόν το 20% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως αφορά εισαγόμενα οχήματα. Η Κίνα, η οποία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 70% της παγκόσμιας παραγωγής, απέστειλε σχεδόν 1,25 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε άλλες χώρες το 2024, συμπεριλαμβανομένων και πολλών αναδυόμενων οικονομιών, όπου οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν σημαντικά λόγω των κινεζικών εισαγωγών.

Τέλος, η έκθεση εστιάζει και στα ηλεκτρικά φορτηγά, διαπιστώνοντας ότι και αυτή η κατηγορία σημείωσε αύξηση κατά περίπου 80% το 2024, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 2% όλων των πωλήσεων φορτηγών παγκοσμίως.

Must Reads
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER