Ενώ ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλούνται στη Γερμανία έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός αυτός σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τις πωλήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων (e-bikes). Μεταξύ 2021 και 2022, η πώληση ηλεκτρονικών ποδηλάτων ξεπέρασε αριθμητικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά 10 φορές.
Κατά την περίοδο 2021-2022, ταξινομήθηκαν 1,19 εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία στη Γερμανία και αντίστοιχα 11,6 εκατομμύρια ηλεκτρικά ποδήλατα, σύμφωνα με ανάλυση της Statista. Και αυτό παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδοτούνται από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση με μπόνους έως και 5.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο, ενώ δεν υπάρχει παρόμοιο σχέδιο για τα ηλεκτρικά ποδήλατα.
Ενώ τα ηλεκτρικά ποδήλατα ξεκίνησαν αρχικά για αθλητική και ψυχαγωγική χρήση, τώρα χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο για τη μετακίνηση στην εργασία, επίσης χάρη στην εισαγωγή επιλογών μίσθωσης ηλεκτρικών ποδηλάτων που υποστηρίζονται από πολλούς εργοδότες, σύμφωνα με τη German Bicycle Industry Association (ZIV).
«Οι ηλεκτρικοί κινητήρες θα επιτρέπουν την κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων μετακίνησης με ποδήλατο και αυτό θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο στην περίπτωση όπου ποδήλατα μεταφέρουν κάποιου τύπου φορτίο ή παιδικά καθίσματα. Φυσικά αυτό πρέπει να εκληφθεί ως μέρος του μετασχηματισμού προς πιο βιώσιμες μεταφορές, είπε, οι οποίες θα πρέπει να αφορούν μόνο μείωση των εκπομπών CO2. Πρέπει να δούμε συνολικά την εικόνα της κινητικότητας τα επόμενα χρόνια. Οτιδήποτε είναι οικονομικά προσιτό, φιλικό για το περιβάλλον, βοηθάει στην υγεία και την ευεξία μας, καταλαμβάνει μικρό χώρο και είναι ουδέτερο σε εκπομπές άνθρακα, είναι απόλυτα επιθυμητό», ανέφερε ο εκπρόσωπος του ZIV, Reiner Kolberg, στο EURACTIV.
Με πληροφορίες από EURACTIV