Η Stellantis και ο κατασκευαστής μπαταριών Zeta Energy με έδρα το Texas, θα αναπτύξουν από κοινού προηγμένες μπαταρίες λιθίου - θείου για χρήση στα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι εν λόγω μπαταρίες δεν θα περιέχουν κρίσιμες πρώτες ύλες, όπως κοβάλτιο, νικέλιο, μαγγάνιο ή γραφίτη.
Οι μπαταρίες λιθίου - θείου προσφέρουν περίπου διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα σε σύγκριση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε πολλά ηλεκτρικά οχήματα σήμερα και έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις ταχύτητες γρήγορης φόρτισης έως και 50%.
Εκτός από την πιο γρήγορη φόρτιση, οι μπαταρίες λιθίου - θείου που θα παραχθούν στο πλαίσιο της συνεργασίας, αναμένεται να κοστίζουν σημαντικά λιγότερο ανά κιλοβατώρα για την παραγωγή τους, σε σύγκριση με τις τρέχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η υψηλότερη ενεργειακή τους πυκνότητα μπορεί επίσης να επιτρέψει στη Stellantis να χρησιμοποιεί μικρότερες και φθηνότερες μπαταρίες σε μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα με σκοπό τη μείωση της τιμής, χωρίς συμβιβασμούς στην αυτονομία.
«Η συνεργασία μας με τη Zeta Energy είναι ένα ακόμη βήμα για την προώθηση της στρατηγικής μας για την ηλεκτροκίνηση καθώς εργαζόμαστε για την παροχή καθαρών, ασφαλών και οικονομικών οχημάτων», δήλωσε ο Ned Curic, διευθυντής Μηχανικής και Τεχνολογίας της Stellantis. «Οι πρωτοποριακές τεχνολογίες μπαταριών, όπως η λιθίου - θείου, μπορούν να υποστηρίξουν τη δέσμευση της Stellantis για ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα έως το 2038, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι πελάτες μας απολαμβάνουν βέλτιστη αυτονομία, απόδοση και οικονομικά προσιτή τιμή».
Σε αντίθεση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες συνήθως χρησιμοποιούν κοβάλτιο και νικέλιο για την αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας, οι μπαταρίες λιθίου - θείου κατασκευάζονται με υλικά όπως μη επεξεργασμένο θείο και μεθάνιο, τα οποία είναι ευρέως διαθέσιμα ως υποπροϊόντα διαφόρων βιομηχανιών. Αυτές οι άφθονες πρώτες ύλες μπορούν επίσης να βοηθήσουν στον περιορισμό των κινδύνων επάρκειας μέσω της υπάρχουσας εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς οι μπαταρίες λιθίου - θείου δεν απαιτούν κοβάλτιο, γραφίτη, μαγγάνιο ή νικέλιο.
Η τεχνολογία μπαταριών της Zeta Energy μπορεί επίσης να παραχθεί σε υπάρχουσες γραμμές παραγωγής. Χωρίς την εξάρτηση από κρίσιμες πρώτες ύλες, η παραγωγή μπαταριών λιθίου - θείου θα απαιτούσε μια μικρότερη εγχώρια εφοδιαστική αλυσίδα είτε στην Ευρώπη ή στη Βόρεια Αμερική.
«Ο συνδυασμός της τεχνολογίας μπαταριών λιθίου - θείου της Zeta Energy με την ασυναγώνιστη τεχνογνωσία της Stellantis στην καινοτομία και την παραγωγή και διανομή σε παγκόσμιο επίπεδο, μπορεί να βελτιώσει δραματικά την απόδοση και το προφίλ κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων, αυξάνοντας παράλληλα την ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας των μπαταριών και των ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε ο Tom Pilette. διευθύνων σύμβουλος της Zeta Energy.
Με πληροφορίες από automotivedive.com