Ο κλάδος τσιμέντου της Ινδίας ξεκίνησε ένα πιλοτικό πρόγραμμα χρήσης ηλεκτρικών φορτηγών. Η βιομηχανία έχει αναπτύξει χρησιμοποιεί, επί του παρόντος, 150 ηλεκτρικά οχήματα, διερευνώντας τις δυνατότητες τους για μείωση του μακροπρόθεσμου λειτουργικού κόστους.
Οι δοκιμές γίνονται παρά την υπάρξη σημαντικών προκλήσεων όπως το υψηλό αρχικό κόστος και οι ανεπαρκείς υποδομές φόρτισης, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Παραγωγών Τσιμέντου και διευθύνοντα σύμβουλο της Shree Cement, Neeraj Akhoury.
Σε μία σχετική έκθεση με τίτλο «Greening Logistics: Electrification in cement & raw material transport», αναφέρεται ότι η βιομηχανία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις οδικές μεταφορές και τα φορτηγά με κινητήρες εσωτερικής καύσης για τη μεταφορά του τσιμέντου, του κλίνκερ και άλλων πρώτων υλών σε μέση απόσταση 300 χιλιομέτρων.
Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι η μετάβαση στα ηλεκτροκίνητα φορτηγά προσφέρει μια ευκαιρία μείωσης του μεταφορικού κόστους κατά 25-40%. Τα οχήματα που διανύουν πάνω από 8.000 χλμ το μήνα μπορούν να επιτύχουν κερδοφορία λαμβάνοντας υπόψη το τρέχον κόστος ενέργειας και υποδομών. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά φορτηγά που τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές CO2 έως και 100% σε σύγκριση με τα φορτηγά με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία εκπέμπουν περίπου 6 kg CO2 ανά τόνο τσιμέντου που μεταφέρεται σε εμβέλεια 100 km.
Ο Madhavkrishna Singhania, πρόεδρος της Green Cementech 2024 και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της JK Cement, δήλωσε: «Παρά τις προκλήσεις, όπως το υψηλότερο κόστος απόκτησης, οι μεγαλύτερες περίοδοι απόσβεσης και οι περιορισμένες υποδομές φόρτισης, ο τομέας του τσιμέντου έχει επιδείξει ηγετική θέση αναπτύσσοντας ηλεκτρικά φορτηγά για τη μεταφορά πρώτων υλών και τελικών προϊόντων, ακόμη και σε διαδρομές που υπερβαίνουν τα 100 χιλιόμετρα».
Με πληροφορίες από globalcement.com