Η Καλιφόρνια διαθέτει περίπου 152.000 δημόσιους και ιδιωτικούς κοινόχρηστους φορτιστές εγκατεστημένους σήμερα, και αναμένει ότι ο αριθμός αυτός θα φτάσει τους 250.000 μέσα στα επόμενα χρόνια.
Η California Energy Commission (CEC) ενέκρινε πρόσφατα επενδυτικό σχέδιο 1,4 δισ. δολαρίων για την ενίσχυση των μεταφορών χωρίς εκπομπές στην Πολιτεία, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης σχεδόν 17.000 νέων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και υποδομών ανεφοδιασμού με υδρογόνο. Τα κεφάλαια θα διανεμηθούν σε έργα τα επόμενα τέσσερα χρόνια μέσω της κατάθεσης σχετικών προτάσεων.
Η Καλιφόρνια διαθέτει περίπου 152.000 δημόσιους και ιδιωτικούς κοινόχρηστους φορτιστές εγκατεστημένους σήμερα και αναμένει ότι ο αριθμός αυτός θα φτάσει τους 250.000 «τα επόμενα χρόνια», ανέφερε η CEC. Άλλο μισό εκατομμύριο φορτιστές ιδιωτικής χρήσης είναι επίσης εγκατεστημένοι στην Πολιτεία.
Η έγκριση του επενδυτικού σχεδίου «επιβεβαιώνει τη δέσμευση της Καλιφόρνια να χρηματοδοτήσει υποδομές ανεφοδιασμού για μεταφορές με μηδενικές εκπομπές», δήλωσε η Patty Monahan, επικεφαλής επίτροπος της CEC για τις μεταφορές. «Το σχέδιο δίνει προτεραιότητα στα οφέλη του καθαρού αέρα σε κοινότητες χαμηλού εισοδήματος και σε μειονεκτική θέση που τον χρειάζονται περισσότερο», είπε.
Η χρηματοδότηση είναι μέρος του προϋπολογισμού της Καλιφόρνια για το κλίμα, ύψους 48 δισ. δολαρίων, ο οποίος περιλαμβάνει περισσότερα από 10 δισ. δολάρια για υποδομές και οχήματα μηδενικών εκπομπών. Η Πολιτεία έχει λάβει επίσης σημαντικές χρηματοδοτήσεις από την κυβέρνηση Biden για έργα βιώσιμων μεταφορών.
Τουλάχιστον το ήμισυ της επένδυσης πρέπει να ωφελήσει «πληθυσμούς προτεραιότητας», σύμφωνα με την CEC, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αντιμετωπίζουν πολλαπλές πηγές ρύπανσης και των κοινοτήτων που δε διαθέτουν πόρους για να επενδύσουν σε λύσεις χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
«Ένα σημαντικό στοιχείο για την επίτευξη βιώσιμων μεταφορών είναι η ανάπτυξη φορτιστών σε κάθε σημείο της Πολιτείας, ειδικά σε γειτονιές που έχουν μείνει πίσω σε αυτόν τον τομέα», δήλωσε ο κυβερνήτης Gavin Newsom. «Με αυτήν την επένδυση και τη βοήθεια του ιδιωτικού τομέα, χτίζουμε ένα μεγαλύτερο, καλύτερο δίκτυο φόρτισης οχημάτων που διασφαλίζει ότι οι κάτοικοι της Πολιτείας μπορούν να φτάσουν αξιόπιστα και οικονομικά στον προορισμό τους».
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται σε εθνικό επίπεδο, με τη βοήθεια ομοσπονδιακά θεσπισμένων κινήτρων αγοράς. Ο εκλεγμένος πρόεδρος Donald Trump έχει αφήσει να διαφανεί ότι θέλει να καταργήσει τα φορολογικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά μπορεί να αντιμετωπίσει αντίσταση. Η Alliance for Automotive Innovation, η οποία εκπροσωπεί τους μεγάλους κατασκευαστές οχημάτων των ΗΠΑ, πίεσε το Κογκρέσο να διατηρήσει τις πιστώσεις φόρου τον Οκτώβριο 2024.
Στην Καλιφόρνια, ο Newsom είπε ότι εάν ο Trump καταργήσει τα φορολογικά κίνητρα, τότε η Πολιτεία θα προτείνει τη δημιουργία ενός ανανεωμένου προγράμματος επιδοτήσεων με την ονομασία Clean Vehicle Rebate, το οποίο καταργήθηκε σταδιακά το 2023, αλλά βοήθησε στη χρηματοδότηση περισσότερων από 594.000 αγορών και μισθώσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ανήλθαν σχεδόν στο 9% των πωλήσεων ελαφρών οχημάτων στις ΗΠΑ το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, όπως ανακοίνωσε η U.S. Energy Information Administration στις 4 Δεκεμβρίου 2024.
Με πληροφορίες από automotivedive.com