Το 2023, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 13,9% στην ΕΕ χάρη κυρίως στα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα, ωστόσο συνολικά οι πωλήσεις είναι αρκετά χαμηλότερες από τα προ-πανδημίας επίπεδα. Η αγορά παρέμεινε συνολικά υποτονική το 2023, επιβραδυμένη από τον πληθωρισμό, κυρίως στα τέλη της χρονιάς.
Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι αγορές της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας κατέγραψαν διψήφιες αυξήσεις σε σχέση με το 2022. Η Γερμανία κατέγραψε μείωση το Δεκέμβριο λόγω της διακοπής των επιδοτήσεων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ωστόσο, συνολικά κατέγραψε άνοδο το 2023 κατά 7,3%.
Τα υβριδικά οχήματα επωφελήθηκαν κατά προτεραιότητα από την ανάκαμψη, με περισσότερες από 2,7 εκατ. μονάδες να έχουν πωληθεί (+29,5% σε διάστημα έτους), αποτελώντας το 25,8% της αγοράς. Τα υβριδικά ενίσχυσαν επίσης τη βρετανική αγορά, η οποία ανέκαμψε κατά 17,9% σε σχέση με το 2022, με 1,9 εκατομμύρια καινούρια αυτοκίνητα να έχουν πωληθεί πέρυσι. Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα είδαν τις πωλήσεις τους να σημειώνουν πτώση για πρώτη φορά, στις 813.000 μονάδες (-7%), καθώς επλήγησαν από τη λήξη των επιδοτήσεων σε πολλές χώρες.
Τα ηλεκτρικά οχήματα, με μερίδιο στην αγορά 14,6%, ξεπερνούν για πρώτη φορά σ’ ένα ολόκληρο έτος τα ντίζελ (13,6%) τα οποία συνεχίζουν να μειώνονται. Τα οχήματα με μπαταρία δεν αντιπροσώπευαν παρά 9,1% των πωλήσεων το 2021 και 1,9% το 2019. Ωστόσο, η πρωτοπόρος Tesla σχεδόν διπλασίασε τις πωλήσεις της στην ΕΕ κατά το 2023. Με πωλήσεις 279.000 οχημάτων και το γιγάντιο εργοστάσιο της για SUV κοντά στο Βερολίνο, η Tesla ξεπέρασε παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volvo ή η Nissan.
Καθώς η πώληση καινούργιων οχημάτων με θερμικούς κινητήρες θα απαγορευθεί το 2035 στην Ευρώπη, όλοι οι όμιλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας αύξησαν την προσφορά υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων. Εντούτοις τα βενζινοκίνητα οχήματα παραμένουν κορυφαία στην αγορά και μπόρεσαν επίσης να επωφεληθούν από την ανάκαμψη της το 2023 (+10,6% σε διάστημα έτους), ιδιαίτερα στην Ιταλία, τη Γερμανία, τη Γαλλία ή το Βέλγιο.
Τη μεγαλύτερη άνοδο στην ευρωπαϊκή αγορά είχαν ο όμιλος Volkswagen με πωλήσεις 2,8 εκατομμυρίων οχημάτων (+18% σε διάστημα έτους) και ο όμιλος Renault, τρίτος στις πωλήσεις με 1,2 εκατομμύριο μονάδες (+16,9%). Ο δεύτερος μεγαλύτερος ευρωπαϊκός όμιλος, ο Stellantis, παρέμεινε πιο κοντά στους αριθμούς που είχε καταγράψει το 2022, με πωλήσεις 1,9 εκατομμυρίου οχημάτων (+2,9%) και μειώσεις κυρίως για τις μάρκες Fiat και Citroën.