Αναμενόμενη η αργή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στις ΗΠΑ

Αναμενόμενη η αργή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στις ΗΠΑ

Ακόμη και εάν όλες οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αυτή τη στιγμή αφορούσαν ηλεκτρικά οχήματα - το οποίο αποτελεί στόχο για περισσότερες από δώδεκα πολιτείες στις ΗΠΑ έως το 2035 - θα χρειαζόταν τουλάχιστον μια δεκαετία και πιθανότατα πολύ περισσότερος χρόνος για πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Disclaimer: Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αναφορά στο RAWMATHUB.GR (με ενεργό link) ή χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια του RAWMATHUB.GR. 

Η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων έχει υποστεί πολλές αναταράξεις τα τελευταία χρόνις καθώς η ζήτηση χαρακτηρίστηκε από μεταβλητότητα και ορισμένοι κατασκευαστές δυσκολεύτηκαν να ευθυγραμμίσουν τη ζήτηση με την παραγωγή τους. Οι καταναλωτές έχουν επίσης δισταγμούς, όπως προκύπτει από σχετικές έρευνες.

Σαν γενική εικόνα, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα αυξάνεται σε γενικό επίπεδο, παρά τις ανωμαλίες σε συγκεκριμένες αγορές. Ωστόσο, οποιαδήποτε μετάβαση από οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά οχήματα ή άλλες τεχνολογίες χαμηλών ρύπων, θα πάρει χρόνο. Αυτό είναι αναμενόμενο.  

Σύμφωνα με δεδομένα στις ΗΠΑ, υπάρχουν περισσότερα από 283 εκατομμύρια οχήματα εγγεγραμμένα στη χώρα, όπως αυτοκίνητα, λεωφορεία, φορτηγά και μοτοσυκλέτες. Η μέση ηλικία των ελαφρών οχημάτων που χρησιμοποιούνται ενεργά - επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά - είναι λίγο πάνω από 12 χρόνια. Ο μέσος χρόνος ιδιοκτησίας ενός οχήματος στις ΗΠΑ είναι περίπου οκτώ χρόνια σύμφωνα με εκτιμήσεις του ασφαλιστικού κλάδου. Η αγορά ή η μίσθωση οχήματος είναι μια σημαντική οικονομική απόφαση για τους περισσότερους και συμβαίνει σπάνια, ίσως μία ή δύο φορές τη δεκαετία. Αυτό βοηθά να εξηγηθεί γιατί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι σταδιακή. Οι άνθρωποι απλώς δεν αντικαθιστούν συχνά τα οχήματα τους, σε αντίθεση με άλλες τεχνολογίες όπως τα smartphone ή οι λαμπτήρες LED που έχουν γνωρίσει ταχεία υιοθέτηση τα τελευταία χρόνια

Στο τρίτο τρίμηνο του 2024, το 8,9% των πωλήσεων νέων οχημάτων στις ΗΠΑ ήταν ηλεκτρικά, μια ποσοστιαία μονάδα υψηλότερα από το 2023. Πριν από πέντε χρόνια, το  ποσοστό αυτό ήταν κάτω από το 2% των πωλήσεων νέων οχημάτων. Η αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων είναι εκκολαπτόμενη και εξαρτάται από τον αριθμό των προηγουμένως νέων ηλεκτρικών οχημάτων που είναι διαθέσιμα στους νέους αγοραστές. 

Αν όλες οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αυτή τη στιγμή αφορούσαν ηλεκτρικά οχήματα, θα χρειαζόταν τουλάχιστον μια δεκαετία και πιθανότατα πολύ περισσότερος χρόνος για την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό οφείλεται στις εκατοντάδες εκατομμύρια αγορών νέων οχημάτων που θα έπρεπε να πραγματοποιηθούν, εντός ενός πολύ περιορισμένου χρονικού διαστήματος.

Αφιέρωμα - Κρίσιμες Ορυκτές Πρώτες Ύλες ένα στοίχημα για την Ευρώπη

Η ανάπτυξη του δικτύου σταθμών φόρτισης θα χρειαστεί επίσης χρόνο. Αξίζει να αναφερεθεί ότι το διαπολιτειακό σύστημα αυτοκινητοδρόμων στις ΗΠΑ χρειάστηκε δεκαετίες για να ολοκληρωθεί και η ηλεκτροδότηση της υπαίθρου στις ΗΠΑ κράτησε επίσης μερικές δεκαετίες. Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα είναι εξίσου φιλόδοξη με αυτά τα παραδείγματα. Είναι μια καταναλωτική τεχνολογία, η οποία παράλληλα απαιτεί την κατασκευή νέων υποδομών.

Η προσαρμογή της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στην καταναλωτική ζήτηση, η οποία δεν είναι αποκλειστικό γνώρισμα αυτής της αγοράς, και η επέκταση του δικτύου φόρτισης στον τόπο διαμονής, εργασίας και ταξιδιωτικών προορισμών των καταναλωτών, αποτελούν πολύπλοκα, αλληλένδετα ζητήματα. Πρόκειται για μια δυναμική αγορά με πολλούς παράγοντες. Η αντικατάσταση οχημάτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα  με ηλεκτρικά οχήματα - ή οποιαδήποτε άλλη τεχνολογία χαμηλότερων εκπομπών άνθρακα - δεν θα γινόταν ποτέ εν μία νυκτί. σε πέντε χρόνια ή μια δεκαετία. Μία πρόβλεψη δίνει ως πιθανό χρονικό σημείο για την εξίσωση των ηλεκτρικών με τα συμβατικά οχήματα τα τέλη της δεκαετίας του 2030. Η ομοσπονδιακή, η πολιτειακή και η τοπική πολιτική διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων και στο χρονοδιάγραμμα της αυξημένης υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης. Τα ομοσπονδιακά κίνητρα δεν είναι σταθερά εδώ και πολλά χρόνια και η αβεβαιότητα σε αυτό το πεδίο μπορεί επίσης να επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα.

Ωστόσο, γιατί πρέπει να απαλλαγούμε από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπου αυτό είναι εφικτό; Τα ηλεκτρικά οχήματα παράγουν λιγότερες εκπομπές - συμπεριλαμβανομένων εκείνων κατά τη φάση παραγωγής - απαιτούν λιγότερη συντήρηση (καθόλου αλλαγές λαδιών, λιγότερα κινούμενα μέρη ευάλωτα στη φθορά) και οι μπαταρίες τους μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πηγές ενέργειας σε μία έκτακτη κατάσταση. Καμία τεχνολογία δεν είναι τέλεια, αλλά έχουν πολλά πλεονεκτήματα. Το ίδιο και τα υβριδικά οχήματα και τα plug-in υβριδικά. Άλλες τεχνολογίες και καύσιμα μπορούν επίσης να παίξουν ρόλο στο μέλλον των μεταφορών. Και σίγουρα, για καλύτερα δίκτυα μεταφορών στο σύνολο τους, χρειαζόμαστε περισσότερες επιλογές όπως η προσβασιμότητα για πεζούς, οι αποκλειστικοί ποδηλατόδρομοι και οι δημόσιες συγκοινωνίες, επιπλέον της αύξησης του ποσοστού των ηλεκτρικών οχημάτων στο σύνολο των επιβατηγών και επαγγελματικών οχημάτων.

Το χρονοδιάγραμμα που προκύπτει από τη μέση διάρκεια ιδιοκτησίας ενός οχήματος και τα εκατοντάδες εκατομμύρια οχήματα στις ΗΠΑ, ενώ αποτελεί πρόκληση για τη γρήγορη μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές, μας επιτρέπει να προωθήσουμε στρατηγικά τα ηλεκτρικά οχήματα. Ενώ οι εξελίξεις σε επίπεδο καθημερινότητας είναι σημαντικές και υπάρχουν οικονομικά δεδομένα που δεν μπορούν να αγνοηθούν, η επισήμανση του απαραίτητου χρονικού πλαισίου για την ευρύτερη υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, μας επιτρέπει να προετοιμάσουμε συλλογικά το ηλεκτρικό δίκτυο για περισσότερη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, να κλιμακώσουμε μεθοδικά την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων δημιουργώντας πιο προσιτές επιλογές, να αναπτύξουμε με στρατηγικό τρόπο τις υποδομές φόρτισης, να αναπτύξουμε μια ανταγωνιστική αγορά οχημάτων, να προτυποποιήσουμε τις υποδοχές φόρτισης στα οχήματα, να σχεδιάσουμε ένα ανταγωνιστικό κοστολόγιο χρήσης για τα ηλεκτρικά οχήματα, να προετοιμάσουμε το εργατικό δυναμικό που θα κατασκευάσει και θα συντηρήσει τα ηλεκτρικά οχήματα, να εκπαιδεύσουμε τους καταναλωτές σχετικά με την τεχνολογία, να σχεδιάσουμε ένα βιώσιμο πλάνο για το τέλος της ζωής των μπαταριών, να αναπτύξουμε μακροπρόθεσμους μηχανισμούς χρηματοδότησης για την αντιστάθμιση των πιθανών μειώσεων στα έσοδα από τη φορολογία καυσίμων, και τέλος, να αξιοποιήσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά οποιεσδήποτε τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Με πληροφορίες από esgdive.com

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ RAWMATHUB.GR
rawmathub.gr linkedin newsletter subscription
foolwo rawmathub.gr on Google News
Image

Έγκυρη ενημέρωση για την αξιακή αλυσίδα των raw materials

NEWSLETTER