Η παγκόσμια ζήτηση για μπαταρίες διαρκώς αυξάνεται. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ενσωματώνονται σε όλο και περισσότερους βιομηχανικούς και καταναλωτικούς τομείς, αλλά ένας από τους μεγαλύτερους μοχλούς της ζήτησης μπαταριών είναι η επιταχυνόμενη μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα. Τα ηλεκτρικά οχήματα προβλέπεται να αυξάνονται κατά 36% ετησίως παγκοσμίως, ξεπερνώντας τα 245 εκατομμύρια μέχρι το 2030.
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που τροφοδοτούν ένα τυπικό ηλεκτρικό όχημα περιέχουν περίπου 29 κιλά νικέλιο, 8 κιλά κοβάλτιο και 6 κιλά λιθίου. Εν τω μεταξύ, η απόρριψη μπαταριών στο τέλος του κύκλου ζωής τους μπορεί να μολύνει το περιβάλλον με τοξικές ουσίες ή να προκαλέσει περιβαλλοντική υποβάθμιση με διάφορους τρόπους, αυτοανάφλεξη και πυρκαγιές σε χώρους απόρριψης. Μια προφανής λύση είναι η ανακύκλωση των μπαταριών για τις πολύτιμες πρώτες ύλες τους και η ανάπτυξη μιας πιο κυκλικής διαχείρισης του οικοσυστήματος των μπαταριών.
Οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να ανακατασκευαστούν για χρήση σε εφαρμογές όπου οι απαιτήσεις απόδοσης βάσει βάρους ή όγκου είναι λιγότερο κρίσιμες, όπως η αποθήκευση εφεδρικής ισχύος. Ωστόσο, ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, οι μπαταρίες θα χρειαστεί τελικά να ανακυκλωθούν.
Η Fraunhofer ISI εκτιμά ότι από το 2035, οι μπαταρίες αυτοκινήτων θα γίνουν η πλειοψηφία των μπαταριών που θα οδεύουν προς ανακύκλωση. «Η πρόκληση είναι τεράστια», λέει ο Christophe Couesnon, επικεφαλής βιωσιμότητας μπαταριών στη Solvay. «Οι μπαταρίες των αυτοκινήτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους θα είναι αρχικά λίγες, αλλά στη συνέχεια θα φτάσουν σε τεράστιους όγκους που θα είναι δύσκολο να διαχειριστούν». Οι μπαταρίες των σημερινών αυτοκινήτων αναμένεται να διαρκέσουν περίπου 15 χρόνια.
«Τα μέταλλα μετάπτωσης όπως ο χαλκός, το κοβάλτιο και το νικέλιο είναι οι πρώτες ύλες με την υψηλότερη αξία στις μπαταρίες. Αλλά υπάρχουν και άλλες κρίσιμες πρώτες ύλες στις μπαταρίες, όπως το λίθιο και ο γραφίτης», λέει η Emma Kendrick, ερευνήτρια μπαταριών στο Πανεπιστήμιο του Birmingham στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η Kendrick έχει αξιολογήσει διαδικασίες ανακύκλωσης μπαταριών ιόντων λιθίου σε δεκάδες εταιρείες. Ενώ σχεδόν όλες οι μπαταρίες μολύβδου-οξέος ανακυκλώνονται, οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι μόνο ένα μικρό κλάσμα (λιγότερο από 10%) των μπαταριών ιόντων λιθίου ανακυκλώνεται σε χώρες όπως οι ΗΠΑ. Ακόμη και η Κίνα, ο μεγαλύτερος παραγωγός μπαταριών στον κόσμο, ανακυκλώνει λιγότερο από το 50%.
Μόλις μια μπαταρία φτάσει στο τέλος της ζωής της, πρέπει να μεταφερθεί σε μια εγκατάσταση ανακύκλωσης, να αποφορτιστεί και να αποσυναρμολογηθεί. Στη συνέχεια διέρχεται από έναν βιομηχανικό τεμαχιστή και ταξινομείται μηχανικά για να παραχθεί η λεγόμενη «μαύρη μάζα», η οποία περιέχει λίθιο, μαγγάνιο, κοβάλτιο και νικέλιο, μεταξύ άλλων πρώτων υλών, ανάλογα με την κατασκευή της μπαταρίας. Η μηχανική επεξεργασία περιλαμβάνει σύνθλιψη, ξήρανση υπό κενό, κοσκίνισμα και άλεση. Στη συνέχεια μπορεί να ξεκινήσει η εξαγωγή των πρώτων υλών. Διάφορες κατάλληλες τεχνικές χρησιμοποιούνται για την απομάκρυνση εξαρτημάτων όπως συλλέκτες ρεύματος, υλικά περιβλήματος και διαχωριστές. Το τι θα συμβεί στη συνέχεια ποικίλλει.
Παραδοσιακά, η ανακύκλωση μπαταριών δεν είναι ιδιαίτερα περίπλοκη από χημική άποψη, εξηγεί η Kendrick. «Συχνά χρησιμοποιείς απλά τον τεμαχιστή και μετά προσπαθείς να κάνεις το διαχωρισμό». Με εγκαταστάσεις ανακύκλωσης μεγάλης κλίμακας να απαιτούνται για οικονομική βιωσιμότητα, μπορεί να είναι δύσκολο για τις καινοτόμες νεοφυείς επιχειρήσεις να εδραιωθούν, προσθέτει, αν και υπάρχουν κίνητρα.
Μια σημαντική ρυθμιστική ώθηση για την ανακύκλωση είναι η απαίτηση «ψηφιακού διαβατηρίου» της ΕΕ για τις μπαταρίες, η οποία θα περιλαμβάνει περιβαλλοντικά δεδομένα, όπως το αποτύπωμα άνθρακα. Η ρύθμιση θα απαιτήσει επίσης την ανακύκλωση του ήμισυ της μάζας μιας μπαταρίας, αυξάνοντας αυτό το ποσοστό σε 70% για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου από το 2040, σε συνδυασμό με ορισμένες ειδικές απαιτήσεις για τα περιεχόμενα μέταλλα. Το ποσοστό ανακύκλωσης για το λίθιο, για παράδειγμα, θα πάει από το 35% στο 75% μεταξύ 2026 και 2030, δημιουργώντας μια ουσιαστική υποχρέωση για τους κατασκευαστές.
Στις ΗΠΑ, ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού προσφέρει οικονομικά κίνητρα για την εγχώρια παραγωγή πρώτων υλών μπαταριών. Η ανακύκλωση προσφέρει μια ελκυστική προοπτική σε χώρες όπου η εξόρυξη πρωτογενών πρώτων υλών πιθανότατα θα αντιμετωπίσει αντιδράσεις για περιβαλλοντικούς λόγους.
Η BASF κατασκευάζει στο Schwarzheide ένα εργοστάσιο μαζικής παραγωγής μαύρης μάζας, εμπορικής κλίμακας, με ετήσια ικανότητα επεξεργασίας 15.000 τόνων μπαταριών ιόντων λιθίου. Το εργοστάσιο έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2025. Η εταιρεία κατασκευάζει επίσης ένα πρωτότυπο εργοστάσιο ανακύκλωσης στο Schwarzheide για να δοκιμάσει και να βελτιώσει την υδρομεταλλουργική τεχνολογία της για την ανάκτηση λιθίου, νικελίου, κοβαλτίου και μαγγανίου από μαύρη μάζα.
«Η διαδικασία επεξεργασίας βασίζεται σε γνωστές τεχνολογίες από τη βιομηχανία εξόρυξης, οι οποίες ήδη χρησιμοποιούνται και από άλλες εταιρείες ανακύκλωσης», αναφέρει εκπρόσωπος της BASF. «Βελτιστοποιούμε αυτές τις διαδικασίες σε όλο το εύρος τους για να τις κάνουμε κατάλληλες για την ανακύκλωση μπαταριών με σκοπό την ανάκτηση μετάλλων σε ποιότητες που είναι κατάλληλες για την κατασκευή νέων μπαταριών». Για την ανάκτηση λιθίου, η BASF θα στηριχθεί σε μια διαδικασία της Tenova Advanced Technologies, με εκχύλιση μέσω διαλύτη και ηλεκτρόλυση λιθίου.
Η Solvay αναπτύσσει επίσης νέους τρόπους ανάκτησης λιθίου, συνεργαζόμενη με τον ανακυκλωτή επικίνδυνων αποβλήτων, Veolia. Σήμερα, η υδρομεταλλουργική ανάκτηση συνήθως αφαιρεί πρώτα το κοβάλτιο, μετά το νικέλιο και τέλος το λίθιο, οπότε μεγάλο μέρος του λιθίου έχει χαθεί. «Έχουμε μια διαδικασία σε εργαστηριακή κλίμακα που μπορεί να φέρει μια σταδιακή αλλαγή στον τρόπο ανάκτησης του λιθίου», λέει ο Christophe Couesnon, Director of Strategy, Raw Material and Recycling, στη Solvay.
Επί του παρόντος, το λίθιο ανακτάται κυρίως ως ανθρακικό λίθιο, σημειώνει. Οι κατασκευαστές μπαταριών πρέπει στη συνέχεια να χρησιμοποιούν περισσότερο νερό, ενέργεια και αντιδραστήρια για να το μετατρέψουν σε υδροξείδιο του λιθίου για χρήση σε μπαταρίες. «Η διαδικασία μας μπορεί να πάει απευθείας από το ανακτώμενο λίθιο στο υδροξείδιο του λιθίου», λέει ο Couesnon. Σήμερα, αυτό το υδροξείδιο του λιθίου δεν είναι περιζήτητο στην Ευρώπη, καθώς υπάρχει πολύ μικρή εγχώρια παραγωγή μπαταριών, «αλλά σε μερικά χρόνια θα υπάρξει τεράστια ζήτηση», τονίζει ο Couesnon.
Η ζήτηση δημιουργεί ευκαιρίες, λέει η Laura Lander, μηχανικός μπαταριών στο King’s College του Λονδίνου στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Υπάρχει μια τάση για περισσότερες νεοφυείς επιχειρήσεις ανακύκλωσης μπαταριών στην Ευρώπη, καθώς το ανακυκλωμένο υλικό γίνεται πιο πολύτιμο». Ένα παράδειγμα είναι η Cylib, που ιδρύθηκε το 2022 με βάση τις μεθόδους που αναπτύχθηκαν στο Πανεπιστήμιο RWTH Aachen στη Γερμανία. Από την αρχή, η εταιρεία είχε στόχο να ανακυκλώσει όσο το δυνατόν περισσότερα συστατικά της μπαταρίας χρησιμοποιώντας συνδυασμούς θερμικών, μηχανικών και μεταλλουργικών βημάτων.
«Η διαδικασία μας ανακτά αρχικά τα πλαστικά, το χαλκό και το αλουμίνιο και μετά προχωρούμε σε ανάκτηση λιθίου και γραφίτη», λέει ο Gideon Schwich, συνιδρυτής της Cylib. «Αυτό μειώνει σημαντικά την επεξεργαζόμενη μάζα, επομένως χρειαζόμαστε λιγότερη προσπάθεια και λιγότερα χημικά για την εξαγωγή περαιτέρω στοιχείων».
Προς το παρόν, η Cylib ανακυκλώνει μία μπαταρία ηλεκτρικού οχήματος την ημέρα, που αντιστοιχεί σε 500–800 kg υλικών, αλλά αναμένει να ξεκινήσει μια γραμμή παραγωγής ικανή για ανακύκλωση χιλιάδων τόνων ημερησίως στις αρχές του 2026, πιθανότατα στη Γερμανία. Η παραγωγή γραφίτη, λέει η Lander, είναι αρκετά ρυπογόνος, επομένως η ανάκτηση γραφίτη θα έχει θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο και πιθανότατα θα δοθούν σχετικά κίνητρα από τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές.
Η δυσκολία του διαχωρισμού
Πολλοί ανακυκλωτές, συμπεριλαμβανομένων γίγαντων όπως η Umicore, ξεκινούν με ένα πυρομεταλλουργικό βήμα, όπου τα υλικά της μπαταρίας τήκονται σε θερμοκρασίες άνω των 1200°C. Η διαδικασία της Umicore παράγει κράματα μετάλλων που περιέχουν κοβάλτιο, νικέλιο, λίθιο και χαλκό. Στη συνέχεια, η εταιρεία χρησιμοποιεί μια υδρομεταλλουργική διεργασία για το διαχωρισμό και την ανάκτηση των μετάλλων, με απόδοση ανάκτησης άνω του 95% για το κοβάλτιο, το χαλκό και το νικέλιο για μια σειρά χημειών μπαταριών. Οι πρώτες ύλες που ανακτώνται μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν ως καθοδικά υλικά σε νέες μπαταρίες.
Η υδρομεταλλουργική διεργασία βασίζεται σε ισχυρά οξέα όπως το θειϊκό ή το υδροχλωρικό οξύ σε συνδυασμό με ισχυρά οξειδοαναγωγικά αντιδραστήρια όπως το υπεροξείδιο του υδρογόνου. «Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε μια υδρομεταλλουργική διεργασία για να ανακτήσετε τα συστατικά απευθείας, χωρίς να περάσετε από το στάδιο της πυρομεταλλουργίας», λέει η Kendrick. Ένα ζήτημα με την τοποθέτηση μπαταριών σε μια πυρομεταλλουργική κάμινο είναι η κατανάλωση ενέργειας, αλλά και ότι το λίθιο χάνεται μερικώς σε υψηλές θερμοκρασίες, αντί να δεσμεύεται. Από την άλλη πλευρά, οι πιο περίπλοκες υδρομεταλλουργικές μέθοδοι απαιτούν συχνά ένα πιο περίπλοκο (και ακριβό) μείγμα δυνητικά επικίνδυνων αντιδραστηρίων.
Στη Φινλανδία, η Fortum ξεκίνησε τη λειτουργία μιας εγκατάστασης μηχανικού τεμαχισμού το 2021, και έκτοτε έχει κατασκευάσει μια νέα υδρομεταλλουργική εγκατάσταση σε πιλοτική κλίμακα για την ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μόλις η εγκατάσταση φτάσει σε εμπορική κλίμακα, θα είναι μια από τις μεγαλύτερες αντίστοιχες εγκαταστάσεις στην Ευρώπη και θα ανακτά άνω του 95% των περιεχόμενων μετάλλων, συμπεριλαμβανομένων των λιθίου, κοβαλτίου, μαγγανίου και νικελίου, από μαύρη μάζα, σύμφωνα με την εταιρεία. Τον Μάρτιο του 2023, η Fortum ξεκίνησε δραστηριότητα στη Γερμανία.
Επίσης στη Σκανδιναβία βρίσκεται και η Hydrovolt, μια κοινοπραξία μεταξύ της εταιρείας μπαταριών Northvolt και της εταιρείας παροχής ενέργειας και αλουμινίου Hydro. Η Hydrovolt άνοιξε στη Νορβηγία το μεγαλύτερο στην Ευρώπη εργοστάσιο ανακύκλωσης μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, με ικανότητα επεξεργασίας 12.000 τόνων μπαταριών κάθε χρόνο. Η εταιρεία λέει ότι θα ανακτήσει περίπου το 95% των υλικών των μπαταριών, όπως χαλκός, αλουμίνιο από τη μαύρη μάζα.
Πιο καθαρές εισροές
Με περισσότερες μπαταρίες να είναι διαθέσιμες για ανακύκλωση, διερευνώνται νέες διαδικασίες. Μια πιθανή στρατηγική ονομάζεται άμεση ανακύκλωση: αντί οι μπαταρίες να τεμαχίζονται και στη συνέχεια να ανακτώνται τα πολύτιμα μέταλλα, επιδιώκεται η ανάκτηση υλικών που θα μπορούσαν να επισκευαστούν ή να ανακατασκευαστούν για χρήση σε νέες μπαταρίες. «Πολλή έρευνα διεξάγεται για πιθανούς τρόπους για την άμεση αποδόμηση μιας μπαταρίας και το διαχωρισμό της καθόδου και της ανόδου με σκοπό την ανάκτηση των εξαρτημάτων της μπαταρίας ως έχουν, χωρίς την ανάμιξη που επιφέρει η μέθοδος του τεμαχισμού», λέει η Jacqueline Edge, μηχανολόγος μηχανικός στο Imperial College London στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η RecycLiCo Battery Materials στον Καναδά στοχεύει στην άμεση ανάκτηση υλικών που είναι έτοιμα για την κατασκευή νέων μπαταριών. Έχει κατασκευάσει μια πιλοτική εγκατάσταση στο Vancouver, η οποία μπορεί να επεξεργάζεται περίπου 800 κιλά αποβλήτων μπαταριών ιόντων λιθίου κάθε μέρα. «Δουλέψαμε με διαφορετικές χημείες μαύρης μάζας και καθόδων, όπως Lithium Cobalt Oxide, Nickel Manganese Cobalt, NIckel Cobalt Aluminium και Lithium Ferrophosphate», λέει ο διευθύνων σύμβουλος Zarko Meseldzija. Προσθέτει ότι το πιλοτικό εργοστάσιο έχει επιτύχει πάνω από 99% ανάκτηση λιθίου, νικελίου, μαγγανίου και κοβαλτίου χρησιμοποιώντας την υδρομεταλλουργική του διαδικασία.
Η RecycLiCo Battery Materials υποστηρίζει ότι η διαδικασία της είναι απλούστερη και φθηνότερη σε σχέση με αυτές των ανταγωνιστών της, οι οποίοι παράγουν λιγότερο πολύτιμα παράγωγα. Η μέθοδος της εταιρείας παράγει κυρίως ανθρακικό λίθιο ή υδροξείδιο του λιθίου υψηλής καθαρότητας ή πρόδρομα υλικά καθόδου, αντί για μέταλλα. «Ο τεμαχισμός των μπαταριών και η παραγόμενη μαύρη μάζα είναι η κυρίαρχη διαδικασία, αλλά εμείς εστιάζουμε στην υδρομεταλλουργική πλευρά με σκοπό τη μεταφορά της σε εμπορική κλίμακα», λέει ο Meseldzija. «Πολλές διεργασίες παραγωγής μαύρης μάζας θα παράγουν μεμονωμένα άλατα μετάλλων, αλλά ποιος ο λόγος να ανακτηθούν σε αυτή τη μορφή και να επανασυντεθούν σε καθοδικά υλικά; Η μέθοδος μας έχει ως απευθείας αποτέλεσμα πρόδρομες ουσίες καθόδου και υδροξείδιο λιθίου».
Ένα αξιοσημείωτο ζήτημα για τους ανακυκλωτές είναι ότι οι συνθέσεις των μπαταριών εξελίσσονται, με λιγότερο κοβάλτιο πλέον στις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων και ορισμένα νέα στοιχεία όπως το πυρίτιο στις ανόδους. Επίσης, οι τιμές των μετάλλων των μπαταριών μπορεί να χαρακτηρίζονται από έντονες διακυμάνσεις, με το κοβάλτιο να φτάνει γύρω στις $80.000/τόνο στις αρχές του 2022, ενώ στη συνέχεια να μειώνεται κάτω από τις $35.000 τον Μάρτιο του 2023.
Το ανθρακικό λίθιο κόστιζε περίπου $8.000/τόνο στις αρχές του 2021, φτάνοντας περίπου τις $52.000 τον Νοέμβριο του 2022, πριν μειωθεί εκ νέου στις $20.000 μέχρι τα μέσα Απριλίου 2023. Αυτές οι διακυμάνσεις μπορεί να δυσκολέψουν τους ανακυκλωτές να καθορίσουν τις αποδόσεις των επενδύσεων τους κατά την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων ανακύκλωσης.
Προς το παρόν, η κύρια πηγή αποβλήτων μπαταριών είναι η ίδια η παραγωγή μπαταριών. Η Benchmark έχει προβλέψει ότι το 2025 το scrap παραγωγής θα αντιπροσωπεύει το 78% της δεξαμενής ανακυκλώσιμων υλικών από μπαταρίες, με τα scrap που προέρχεται από μπαταρίες στο τέλος του κύκλου ζωής τους να γίνεται η κύρια πηγή στα μέσα της δεκαετίας του 2030.
«Όλοι μιλούν για ηλεκτρικά οχήματα και για ανακύκλωση, αλλά χάνεται σημαντική ποσότητα υλικού στα πρώτα στάδια της παραγωγής μπαταριών. Επιπλέον, είναι λογικό για τους κατασκευαστές μπαταριών να ανακτούν αυτό το scrap, ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλη είναι η τιμή των μεμονωμένων μετάλλων. Η Cylib βλέπει επίσης την αρχική της παραγωγή να επικεντρώνεται στην ανακύκλωση scrap από εργοστάσια παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη. Υπάρχουν τόσα πολλά γιγαεργοστάσια που δημιουργούνται αυτή τη στιγμή και τα απόβλητα της παραγωγής τους πρέπει να ανακυκλωθούν. Αυτή είναι μια τεράστια ευκαιρία», λέει ο Schwich.
Ωστόσο, θα ήταν λάθος να υπονοηθεί ότι η Ευρώπη ή η Βόρεια Αμερική πρωτοστατούν στην ανακύκλωση μπαταριών. Όσον αφορά τον όγκο, η Κίνα είναι αξεπέραστη, παρέχοντας πάνω από το ήμισυ της εκτιμώμενης παγκόσμιας ικανότητας ανακύκλωσης μπαταριών, περίπου 200.000 τόνους ετησίως. Η κατασκευάστρια μπαταριών CATL, για παράδειγμα, πρόκειται να κατασκευάσει μια νέα εγκατάσταση ανακύκλωσης 24 δισεκατομμυρίων γιουάν (2,8 δισ. £) για την ανακύκλωση των αποβλήτων μπαταριών. Η GEM, μια κινεζική εταιρεία ανακύκλωσης, στοχεύει να επεξεργάζεται 200.000 τόνους ετησίως έως το 2025, μια 20πλάσια αύξηση σε όγκο από τα επίπεδα του 2021.
Και άλλες χώρες είναι επίσης πρόθυμες να δημιουργήσουν ισχυρές τοπικές αλυσίδες εφοδιασμού. Στη Νότια Κορέα, δύο εταιρείες ανακύκλωσης μπαταριών έκαναν ισχυρό ντεμπούτο στο χρηματιστήριο, σύμφωνα με τους Financial Times. «Η ανακύκλωση μπαταριών γίνεται πιο σημαντική από την άποψη της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς οι κατασκευαστές μπαταριών θέλουν να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα για την εξασφάλιση βασικών πρώτων υλών», αναφέρει ένας ειδικός αναλυτής. Ο ανακυκλωτής μπαταριών Attero, με βάση την Ινδία, σχεδιάζει να επεκταθεί παγκοσμίως τα επόμενα πέντε χρόνια με επενδύσεις 1 δισ. δολαρίων για τη δημιουργία εγκαταστάσεων στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Ινδονησία.
Δειτε ακομη
Ενσωματώνοντας την κυκλικότητα
Ωστόσο, υπάρχει περιθώριο για να ενισχυθεί η ταχύτητα στις διαδικασίες ανακύκλωσης. «Οι ηλεκτρολύτες, οι διαλύτες και τα πλαστικά χάνονται στις τρέχουσες διεργασίες και είναι πολύ πιο δύσκολο να ανακτηθούν, αλλά ο ηλεκτρολύτης για παράδειγμα είναι πολύτιμος και μπορεί να περιέχει υψηλές συγκεντρώσεις λιθίου», λέει ο Edge. Ένα θέμα είναι ότι οι μπαταρίες απλά δεν έχουν σχεδιαστεί για ανακύκλωση, με πολλές και διαφορετικές παραλλαγές στα σχέδια των μπαταριών και στη σύνθεση της καθόδου, ενώ οι κόλλες και τα συνδετικά υλικά καθιστούν την αυτοματοποιημένη αποσυναρμολόγηση πιο δύσκολη. «Μόνο πολύ πρόσφατα έχει αναδειχθεί η σημασία του σχεδιασμού της μπαταρίας με στόχο την ευκολότερη αποσυναρμολόγηση και ανακύκλωση της», λέει η Lander.
«Υπάρχει ανάγκη για επανασχεδιασμό για να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τι συμβαίνει με αυτές τις μπαταρίες στο τέλος της ζωής τους και πώς μπορούμε να τις αποσυναρμολογήσουμε πιο εύκολα και να ανακτήσουμε ροές καθαρών αποβλήτων υλικών», λέει η Kendrick. «Η ανακύκλωση μπαταριών τώρα είναι «σα να φτιάχνεις μία τούρτα, μετά να τροφοδοτείς αυτή την τούρτα μέσα σε έναν τεμαχιστή και να ελπίζεις να ανακτήσεις το βούτυρο, τα αυγά και ό,τι άλλα υλικά χρησιμοποίησες».
«Επειδή αυτή τη στιγμή, καταβάλλουμε όλη αυτή την προσπάθεια για τη δημιουργία στοιχείων μπαταριών υψηλής μηχανικής και μετά απλά τα τροφοδοτούμε σε έναν τεμαχιστή. Η Κίνα έχει αναμφισβήτητα πλεονέκτημα στην αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης. Οι εταιρείες ανακύκλωσης είναι συχνά εξ ολοκλήρου θυγατρικές των εταιρειών αυτοκινήτων, κάτι που τους επιτρέπει να συνεργάζονται περισσότερο στον σχεδιασμό των μπαταριών», λέει η Edge.
Ωστόσο, το μέλλον της ανακύκλωσης μπαταριών είναι βέβαιο ότι θα εξελιχθεί σημαντικά λόγω των οικονομικών κινήτρων για την απόκτηση πολύτιμων υλικών και της ρυθμιστικής ώθησης για την ανάκτηση στρατηγικά σημαντικών συστατικών της μπαταρίας.
Με πληροφορίες από chemistryworld.com