Μια startup με έδρα τη Νέα Ζηλανδία εξασφάλισε χρηματοδότηση 18 εκατομμυρίων δολαρίων για να εμπορευματοποιήσει γραφίτη παραγόμενο από ροκανίδια ξύλου για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Γραφίτης από ροκανίδια και πριονίδι
Ο Σουηδο-Φινλανδικός κολοσσός της ανανεώσιμης δασοκομίας Stora Enso, ο κατασκευαστής μπαταριών Amperex Technology με έδρα το Χονγκ Κονγκ και άλλοι εταίροι, επενδύουν στην CarbonScape, η οποία χρησιμοποιεί υποπροϊόντα της δασοκομίας και της βιομηχανίας ξυλείας, όπως ροκανίδια και πριονίδι, για την παραγωγή «βιογραφίτη» (biographite).
Η CarbonScape εξηγεί ότι ο βιογραφίτης είναι μια «βιώσιμη εναλλακτική λύση στο συνθετικό γραφίτη (με βάση το πετρέλαιο) και το φυσικό (εξορυσσόμενο) γραφίτη», την πρώτη ύλη που αποτελεί έως και το 30% του βάρους μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου. Η CarbonScape εργάζεται στη διαδικασία παραγωγής βιογραφίτη που έχει αναπτύξει, η οποία είναι κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας εδώ και επτά χρόνια.
Ο βιογραφίτης έχει αρνητικό αποτύπωμα άνθρακα, εξοικονομώντας έως και 30 τόνους εκπομπών CO2 ανά τόνο υλικού σε σύγκριση με τον συνθετικό ή τον εξορυσσόμενο γραφίτη, λέει η CarbonScape. Ο γραφίτης με βάση το ξύλο θα επιτρέψει στους κατασκευαστές μπαταριών να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα κάθε μπαταρίας ηλεκτρικού οχήματος κατά σχεδόν 30%, μειώνοντας δυνητικά τις εκπομπές του κλάδου παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα κατά περισσότερους από 86 εκατ.τόνους CO2 ετησίως έως το 2030.
Η CarbonScape θα χρησιμοποιήσει τη διαθέσιμη χρηματοδότηση για να κλιμακώσει τις δραστηριότητες της και να υλοποιήσει σχέδια για περαιτέρω εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Η αξία της τεχνολογίας
Η τεχνολογία της CarbonScape είναι προφανώς ενδιαφέρουσα, αλλά βρίσκεται σε αρκετά πρώιμα στάδια. Η CarbonScape δεν έχει κάνει δημόσια διαθέσιμες λεπτομέρειες της, κατοχυρωμένης με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, τεχνολογίας της και υπάρχουν πολλά εμπόδια που θα χρειαστεί να ξεπεράσει η εταιρεία για να κάνει εμπορικά διαθέσιμο τον βιογραφίτη στην αγορά της Ευρώπης και των ΗΠΑ.
Το αν οι εταιρείες που παράγουν μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων θα υιοθετήσουν την τεχνολογία, δεν είναι ξεκάθαρο. Αλλά σίγουρα υπάρχει ανάγκη για εναλλακτικές λύσεις, με ένα παγκόσμιο έλλειμμα προσφοράς γραφίτη να αναμένεται μέχρι το 2030. Η Stora Enso συνεργάζεται επίσης με τη Northvolt σε μια παρόμοια τεχνολογία με προϊόντα ξύλου σε μπαταρίες.
Με πληροφορίες από electrek.com